HELP BMR PRIK OPKOMST

Hoi allemaal,

Het nadeel dat ik heb gelzen is dat er inderdaad zoals Issie schreef er kinderen door in het ziekenhuis zijn belandt. Mijn man is vroeger nooit ingeent en ik zelf heb de BMR ook pas op mijn 10e gekregen. Allebei nooit ziek geweest!

We hebben besloten om Elisa toch in te enten maar nu nog niet we wachten tot ze een paar maandjes ouder is. In groene CB boekje staat dat ze met 18 mnd en 2 jr nog maals op controle moeten en dan geven we de BMR ze heeft dan net wat meer weerstand (voor mijn gevoel) en Men C krijgt ze wel donderdag.

Ik merk dat het erg gevoelig ligt om niet in te enten, toch ben ik erg blij met reacties die mij "steunen" om er goed over na te denken en inderdaad niet klakkeloos alles in te spuiten in je kind om dat een of andere hoogleraar vindt dat dat nodig is.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie's en ik hoop dat dit andere moeders die twijfelen ook hiermee geholpen zijn.

Groetjes

He, dat is een slim idee! Om het gewoon later te doen.
Daar had ik nog niet aan gedacht!
Bedankt voor de tip.

Hoi,

Mijn Tess heeft ook al haar prikken gehad, zonder veel problemen. Ik geloof dat  er een  discussie in Nederland is over het feit dat de BMR vormen van autisme zouden kunnen veroorzaken. Of dit echt zo is of dat het er toch al zat is dan natuurlijk de vraag. Ik ga ervan uit dat het er had gezeten en dat het toch wel was gekomen. Dus hier is ze gewoon geent.
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben en was het van een andere prik, maar dit staat zo in hij hoofd.

Ga op je eigen gevoel af, voor mij was het belangrijk dat Tess zo goed mogelijk beschermt zou zijn tegen deze ziektes.

Groetjes Nanda

quote: Mama van Dean reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-11-2007 11:40:55'));

Zeg Issie, ben jij niet verdwaald?

Nee hoor, ik lees af en toe mee met jullie.
Vind het altijd erg gezellig.
En omdat ik ook aan het twijfelen was over die BMR-prik sprak dit onderwerp me wel aan. Vandaar dat ik even reageerde...
Mag toch wel of niet?

bij ons in het dorp is ook een meisje die epileptische aanvallen ed. zou hebben door de bmr. Echter er zijn wereldwijd onderzoeken naar gedaan en er zijn geen concrete bewijzen voor. Wel wordt er gesteld, net als Nanda al zegt, dat het al in het kind aanwezig is en naar alle waarschijnlijkheid er sowieso wel uitgekomen was.

Ik ben het volkomen met Issie eens, dat het klakkeloos aannemen van dingen de weg van de minste weerstand kiezen niet per definitie de juiste keuze is. Het is heel goed om vraagtekens te zetten bij sommige dingen, zoals bijv. de inentingen.

Wij hebben er wel voor gekozen om ze allemaal te laten zetten, omdat ik denk dat het voordeel opweegt tegen het nadeel. Het voordeel zijnde, geen ernstige ziektes en het nadeel, de eventuele bijeffecten en als je kiest om je kindje het eerste jaar alleen bv te geven, waarom wel iets in het lichaam laten spuiten... maarrrrrr hoever ga je daarin, want dan zou je ook na moeten gaan denken over cremes ed.

liefs

Esther

Terug
Bovenaan