Help, daar gaan we weer, Maagzuur!!

Hoi meiden
ben vandaag 20 weken zwanger van de derde en net als bij de eerste ben ik elke avond weer aan de Rennies. Heb zo'n last van maagzuur. Omdat ik het eerder heb gehad en het toen zo erg was dat ik de laaste zes weken alleen van een slokje water al last kreeg, zie ik er eigenlijk wel erg tegenop! Straks wordt het weer zo erg, het is nu al best naar in de avonden
Hebben jullie dat ook wel?
groet
Klarie

Hoi Klarie

Ohjee, dat is geen leuk vooruitzicht dan!!! Maar misschien valt het deze keer mee.... (duim voor je....)
Ik ben 25 weken zwanger (1e kindje) en heb er ook al veel last van! Heb wel tabletjes van de HA gekregen (geen rennies, heet hier in Belgié anders, maar komt denk ik op hetzelfde neer), maar die wil ik écht alleen nemen als het echt niet anders meer kan.
Dus nu is het nog meestal ff *auwwwwwwwwwwww* roepen en wat ook wel helpt is je hoofdeinde iets verhogen (of op 2 kussens gaan liggen).

Groetjes, Mickje

Bij mij is het deze week weer begonnen. (ben nu 26 weken) Echt zo irritant! Heb het de vorige keer ook gehad van een week of 24 tot aan het einde....
Niet te veel eten helpt wel en ook niet sinaasappelsap enzo..

groetjes Maris

Hoi,
Bij mijn vorige zwangerschappen had ik er ONTZETTEND veel last van, gewoon de hele dag, over de nachten maar niet te spreken. Vreselijk gewoon, soms liep het zuur gewoon in mijn keel terug!
Als het echt zo erg is, helpt er ook niks meer, helaas.
In deze zwangerschap is het met 20 weken ook inneens weer begonnen, maar met alles wat ik eraan kan doen, valt het nu (24 weken) nog redelijk mee.
Misschien een paar tips:

Na het avondeten niks meer eten, alleen een beker warme melk.
Eet met kleine beetjes, verdeeld over de dag.
Vermijd koffie, sinaasappelsap, gekruid eten, frisdrank, soms ook thee, en dingen waar je ook alst van krijgt. (ik bijv. komijne kaas enzo)
Een extra kussen kan helpen, maar vaak lig je dan in een knik. Je kunt veel beter houtblokjes of een stapeltje boeken onder de bedpoten bij het hoofdeind zetten.
Slaap op je linkerzij.
Probeer overdag zo recht mogelijk te zitten, zodat je maag het 'grootst' is.
Na het eten helpt bij sommigen een beetje vanillevla.

Heel veel succes, hopelijk kun je het nog wat binnen de perken houden met deze tips.
Ik las pas ook dat een stukje rauwe aardappel kan helpen, maar ik ga haast over mijn nek als ik er aan denk.

Ik vergat nog iets heel belangrijks: vet eten!
Laat die oliebollen straks echt maar staan, want je weet niet meer waar je het moet zoeken van het maagzuur. (ik tenminste wel)

Hooiiii,

ja bah, echt vervelend is dat he?
Bij mijn dochter heb ik liters gele vla gegeten.
Dat was het enige dat bij mij hielp.
Sterkte er mee, leuk is anders!!

Gr.

Niet teveel tegelijk eten, maar wel de hele dag door. Bij mij wordt het zuur erger als ik niks gegeten heb.

Vanillevla of andere zuivel helpt goed. En als het niet meer gaat rennies.

maagzuur.. een vreselijk kwaaltje!
vind het bijna nog erger dan het overgeven waar ik in het begin last van had.

ben inmiddels 30 weken zwanger en heb ook sinds de 20ste week last. de ene dag wat meer dan de anderen.

bij mij werkt vanille vla dus absoluut niet! en moet ik 's avonds juist wel nog wat eten!
er wordt aangeraden geen koolzuurhoudende dranken te drinken, maar een glas cola wil bij mij juist weleens werken.
mandarijnen eet ik alleen 's morgens of 's middags. en het eten van goulash of shoarma oid. is voor mij nu vragen om moeilijkheden.

voor het slapen gaan neem ik als ik last krijg een gaviscon. (vergelijkbaar met rennie)
tot nu toe is het overdag niet nodig.

je ziet in ieder geval dat je niet de enige bent...
succes!
Carina

Terug
Bovenaan