Help, daar gaan we weer, Maagzuur!!

Heel herkenbaar blijkbaar, dat maagzuur.
Ga vanmiddag nog even klagen bij de vk...
Ik heb ook al heel wat remedies uitgeprobeert 3 jaar geleden. Dus begin nu gewoon weer. Cola hielp toen ook wel eens, maar nu niet. Warme melk, vanillevla niet te vet eten geen thee(!), koffie gaat gelukkig nog wel, anders heb ik ook nog hoofdpijn(afkickverschijnselen) als ik daar niet een kopje van drink smorgens.
Wat nog meer:
havermoutvlokken (heel soms), hazelnoten (werkte niet), , rennie, gaviscom, maalox, antagel, de hele reutemeteut...vloeibaar of juist niet.
wat niet:
sinaasappelsap etc
ik neem alle vruchtendrankjes en sapjes met 50% water aangelengd!

Ik weet nog dat ik  3 jaar terug bij een etentje om een glas melk vroeg (iets anders kon ik niet verdragen) in het restaurantje, ze keken me helemaal verbaast aan en kwamen met melk aanzetten diena 1 slokje enorm over datum bleek te zijn!! Getsie!

Probleempje is verder dat ik nog steeds niet aangekomen ben, hoe moet dat als ik steeds minder ga eten? Nou ja, pas ik weer eens in maatje 38 straks!
groetjes
Klarie

Hoi meiden,

Dit is voor mij compleet nieuw: maagzuur. In mijn twee eerdere zwangerschappen heb ik nooit last gehad van maagzuur. Maar nu heb ik dus in de afgelopen 3 dagen na het eten, soms wat later enorme pijn in mijn maag gekregen, pijn in mijn borst leek het wel. Als ik op internet lees zijn dit gewoon klachten van brandend maagzuur en dat zal ook wel kloppen, want als ik overgeef en weer een lege maag heb, zijn de klachten volledig weg. Hebben jullie ook soms van die heftige pijn? Ik kreeg het gisteravond ruim anderhalf uur na de maaltijd en na het drinken van water(!).
Oh ja, ik ben bijna 20 weken zwanger en het vooruitzicht van niet meer normaal kunnen eten de rest van de maanden maakt me behoorlijk bang.

groetjes, keesje

Keesje...
O ja, dat heb ik ook!
En dan vooral na de middagmaaltijd, en (hoe raar ook) na het drinken van koud water!
Net of dat te rauw in je maag valt zeg maar.
Ik heb dan na de middagmaaltijd geen last van maagZUUR, maar wel van maagPIJN.
En ook weer geen gewone maagpijn, maar een hele rauwe, ik kan het niet zo goed omschrijven. Net of je maag vanbinnen geschaafd is ofzo. Dat voel ik toch in mijn keel toe.
Maar s'avonds is die pijn over, en heb ik weer 'gewoon' last van maagzuur.
Soms gaat het goed, als ik s'avonds niets meer eet, alleen een beker warme melk, maar gisterenavond had ik zo'n zin in paprika-tukjes....
O, had ik dát maar niet gedaan, berouw komt na de zonde zeggen ze, en ik heb het geweten op bed!

Hallo dames,

vervelnd idd maagzuur.
wat ik heb gebruikt is ANTAGEL verkrijgbaar bij de apotheek. Is  niet zo duur.
Bij mij werkte het.
Hopelijk helpt het jullie ook

Groetjes Belle

Hallo dames,

Hier ook vanaf week 18 ontzettend last van brandend maagzuur. Eerst hielp wat zuivel nog wel wat, maar na week 20 zat ik rechtop bed te 'slapen'. Was natuurlijk overdag helemaal gesloopt omdat ik slecht sliep. Heb uiteindelijk de vk gevraagd wat ik er allemaal aan kon doen, dus haar lijstje:

Koffie
Thee
CHOCOLADE
koolzuurhoudende dranken
zure dranken (sinaasappelsap endergelijke)

Af en toe een glaasje koude cola vind ik heerlijk en ik merk dat ik daar ook geen last van krijg. Maar thee en chocolade waren bij mij de twee grote boosdoeners. De vk zei al dat chocolade ontzettend onderschat wordt, omdat het niet gezien wordt als boosdoener. Nou ben ik gelukkig helemaal af van de chocolade sinds ik zwanger ben, maar nu vermijd ik dus ook de koekjes met chocolade endergelijke. Thee is bij mij wel het grootste drama, na 1 slok voel ik het zuur al bovenkomen tot in mijn keel. Dus daar blijf ik nu helemaal vanaf. Overdag zit ik dus maar wat aan het water en melk en 's avonds een beker warme melk.

Sinds ik geen thee meer drink (nu 5 dagen) heb ik geen moment meer last gehad van brandend maagzuur, dus het helpt gelukkig wel. Laten we het zo maar houden tot de bevalling!!

"t Is ontzettend vervelend, mede ook omdat de meesten er 's avonds ook last van hebben en daar gaat dus de nachtrust... Hoop dat deze tips jullie wat kunnen helpen en dat we heerlijk kunnen genieten van de zwangerschap!!

Liefs Rixt

Ja, mijn vk had het ook al over chocolade. Blijk ik daar juist deze zwangerschap enorm veel zin in te hebben!!
Idem in al die andere lekker dingen die je maar beter niet kunt nemen, maar dat spreekt voor zich, het onbereikbare is begeerlijk, niet?
Moet het toch maar laten staan ben ik bang
Ik heb rennies met anijssmaak gekregen, die zijn best lekker (scheelt weer)
Vanavond een kerstetentje met collega's, ben benieuwd wat voor verboden vruchten er op het menu staat (voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht rooie biefstuk en chocolademousse als aflsuiter denk ik!)

groetjes
Klarie

Haha...pas dan maar op Klarie!!!!!
Maar inderdaad, het wordt gewoon tijd om al die lekkere dingen te laten staan!
Dus voor mij ook maar geen chocolade meer!
Maar mijn eerste bakje koffie s'morgens kan ik nog zoooooo moeilijk laten!
Ik denk dat ik maar eens een fles Antagel ga kopen, voor de feestdagen, en verjaardagen. Want om dan de hele avond alles af te slaan vind ik ook zo wat.
Wat mij opvalt is dat iedereen weer andere ervaringen heeft met middelen. Ik heb wat flessen gaviscon ingenomen, maar het hielp totaal niet! Gisteren las ik zelfs dat iemand sinaasappelsap dronk tégen het maagzuur!!! Nou, als ik ergens niet tegen kan is het wel sinaasappelsap! Dus het is gewoon een kwestie van uitproberen wat er het beste bij je helpt.

Brrr, vreselijk is dat, he, maagzuur? Ik had het nog nooit van mijn leven gehad, maar tijdens 1e zwangerschap ook echt enorm veel last! Op het einde had ik mijn gehele eetpatroon aangepast en samen met medicatie (antagel en rennies) hield ik het uit. De meeste dingen zijn al genoemd.
Ik dronk alleen nog maar water, melk en rode aanmaaklimonade. Als fruit at ik alleen nog maar banaan en peer. Als toetje alleen nog maar vanillevla. Als avondmaaltijd alleen nog maar aardappels/groenten en soms een beetje vlees.
Wat vooral ook goed hielp, zijn kleine maaltijden.

Deze zwangerschap heb ik er minder last van, minder brandende pijn, maar wel vaak een heel vervelend opgeblazen, gespannen gevoel in mijn bovenbuik, dat minder wordt met rennie/antagel (dus ook met maagzuur te maken heeft). Maar helaas is er een simpele reden waarom ik minder last heb: mijn kindje ligt momenteel dwars, dus minder druk op mijn maag. Ik heb liever dat het goed gaat draaien, daar heb ik wel wat maagzuur klachten voor over!

Veel succes allemaal.

Groetjes, Karin
32+4 wkn van 2e

Terug
Bovenaan