help?!! en even gal spugen

Hoi allemaal

Ik heb al verteld hoe het er aan toe gaat. Ik ben er dus achter dat Ray me geblokkeerd heeft in msn, en het mailtje wat ik hem gister gestuurd heb, is niet aangekomen, daar stond vanalles in over de regeling die ik wou treffen wtb Birgit.

Ik had hem dus gesmst en het bericht naar zijn hyves gestuurd, na wat over en weer gesms zei hij toen bleek dat het niets dringends was met Birgit, hij het ergens van de week wel een keer zou lezen..

Nou dat gaat allemaal echt niet goed komen, hij haalt ECHT het bloed onder mijn nagels vandaan, maar ik probeer kalm te blijven..

Hij neemt helemaal niets van me aan.
Waar ik nu bang voor ben is dat hij als straks het huis verkocht is etc, hij geen kinderalimentatie wil gaan betalen. Dat weet ik niet zeker, maar hij doet net of ik een stuk strond ben, en neemt al helemaal niets van me aan,

Het lijkt me verstandig om hem telkens een stap voor te blijven. Ook lijkt het me handig om er een instantie bij te halen, maar ik kan NIETS vinden. Ja als je gaat scheiden staat ze rijen dik voor de deur!
Hoe kan ik de stap naar een rechter maken, zodat deze kan bepalen hoeveel kinderalimentie hij moet betalen. Volgens mijn moedre heb ik ook recht op een bedrag omdat ik minder ben gaan werken...

HELP????

Ik weet dat er mediators zijn, maar ik heb al gezien dat die 150 euro per uur vragen, dat kan ik niet betalen natuurlijk...

Alle tips, links en telefoonummers zijn welkom!!

een gestressde Evelien

Hey Evelien,

Wat een K** situatie zeg!!
Had zo gehoopt dat hij bij zou draaien maar het tegendeel lijkt meer in de richting!
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Wellicht kunnen zij wat voor je betekenen? Of anders een rechtswinkel in de buurt om info vragen?
Ik ga ervan uit dat hij zijn ouders ook nog niet ingelicht heeft? Maar hoe is jou band met je schoonouders? Anders kunnen zij misschien eens met hem praten, of neemt hij van hen ook niets aan?
Maar zo'n scheidingshulp werkt dat ook niet met samenwonenden dan? Als je langer dan zoveel tijd samenwoont heb je toch "een langdurige samenlevingsvorm gelijkstaand aan huwelijk?"

Nou ik geloof niet dat ik zo'n hulp ben; ik stel jou nu meer vragen dan jij aan ons... ;-)

Liefs Sas

Rechtswinkel misschien? Maar ik zou idd rechtsbijstand inschakelen, en een advocaat in de arm nemen.
Wat onzettend vervelend dat het allemaal zo moet gaan, jullie hebben toch ook samen Birgit, snapt Ray dat dan niet?
Hebben jullie misschien goede vrienden die eens met Ray kunnen gaan praten, waar hij wel iets van aan neemt...........
Nou meid, ik hoop dat je er uit gaat komen en dat er een goede omgangsregeling getroffen kan gaan worden.
Wat begint 2010 k*t voor jou zeg!

Groetjes Janneke

hey, ikheb van een collegaatje die in dezelfde situatie heeft gezeten al wat tips gehad.. ik ga eens zoeken naar info over Raad van Rechtsbijstand vd overheid. Heeft ze ook gedaan en ze heeft in totaal 100 euro betaald aan haar advocaat.

ZIjn ouders zijn ingelicht.. de hele fam is in paniek, zijn pa is nog erger als hij, dus dan weet je het wel. Ik heb net zijn moeder nog gebelt om te zeggen hoe het gaat, maar die is ook niet echt toegankelijk, en heeft het er de hele tijd over dat ze zooo bang is dat ze haar kleinkind niet meer ziet..
Kortom daar komt ook allemaal niets zinnigs uit.
Oja en ze snapte het ook al niet dat ik eerst zwanger was ookal ging het mis, en dat ik nu ineens bij hem weg ga.. daar is de hele familie boos over geloof ik :S
Ik ben de grote boosdoener dus :(

Oja ik hoorde wel dat hij zo goed als zeker weer snel op uitzending gaat.. hoezo vluchtgedrag!!! (vrijwillug he) nou dan kunnen we helemaal niets gaan afspreken dus..
Nou heb ik t voordeel dat ik bij defensie werk, en bepangrijke zaken kunnen altijd via het situatie centrum naar het uitzendgebied... als hij het tegen die tijd zo wil kan hij het zo krijgen... echt verschrikkelijk zo!

Helaas heb ik ook niet meer tips dan Sas, nl kijken naar je rechtsbijstandsverzekering en anders naar de rechts en wetswinkel. Je hebt volgens mij recht op alimentatie als je gedeeld ouderlijk gezag hebt, daar hoef je niet getrouwd voor te zijn. Ik denk dat je dat uit kunt zoeken op internet, daar staan vast wel de rechten en plichten mbt gedeeld ouderlijk gezag!!

Verder wil ik je alleen maar veel sterkte wensen en wat jammer dat Ray zo'n stugge houten klaas blijkt te zijn!!

liefs,

En als je Birgit nu eens als "troef" inzet?
Dit klinkt erger dan ik bedoel; als je je schoonmoeder nu eens duidelijk kan maken dat JIJ helemaal niet van plan bent Birgit haar opa en oma af te pakken maar dat als RAY zo doorgaat dat je daar bijna toe gedwongen wordt??
Aangezien je dadelijk praktisch niet meer bij hen over de vloer kunt als Ray zo'n houding aanneemt!

Is dat een idee?

Groetjes Sas

Uhm, misschien ben ik de enige die er anders over denk, maar ik denk ik reageer toch maar...
ik denk eigenlijk meteen dat Ray het misschien echt helemaal niet aan had zien komen en gewoon veel meer tijd nodig heeft om aan het idee te wennen dat jullie straks uit elkaar zijn? Het is niet niks als je partner besluit er een punt achter te zetten. Zo te lezen is hij nooit een echte prater geweest. Ik denk dat je hem iets meer tijd moet geven om aan het idee te wennen. In het idee van Sas kan ik me al helemaal niet vinden. Die mensen zijn zich ook wild geschrokken en ik denk dat het vrij logisch is dat ze op dit moment erg verward zijn. Ik zou als oma ook erg bang zijn dat ik mijn lieve kleinkind niet meer zou kunnen zien. Al is dat op dit moment voor jou niet belangrijk en wil jij verder komen met je scheiding. Ik vind het wel goed dat je er duidelijk in bent, dat je dit echt wil en ook doorzet. Maar zoals ik al zei denk ik dat ze over een paar weken wel bijdraaien... hoop ik voor je!

Sterkte ermee
Groetjes Babybelle

Ik ben het helemaal met babybelle eens.

Jij hebt al een hele tijd met het idee gelopen dat je wilde scheiden. Heel langzaam wen jij al aan het idee. Je schoonouders hebben misschien helemaal niet geweten dat het slecht ging tussen jullie en zijn zich kapot geschrokken. Ik vind het ook jammer dat je dit meteen op jezelf betrekt, door te denken dat je als boosdoener gezien wordt.
Dat ze bang zijn dat ze hun kleinkind veel minder zullen zien, is denk ik een hele normale angst. Dat geeft alleen maar aan hoe gek ze met haar zijn.

Als ik mensen in mijn omgeving zie die scheiden met jonge kinderen dan moet ik eerlijk zeggen dat ik ook mijn bedenkingen hierbij heb. Ik denk dan altijd van wat is er nu in die 2 jaar veranderd. Ik veroordeel je daar niet op, want die beslissing moet je helemaal zelf nemen hoor, Maar ik denk dat je dit soort opmerkingen wel vaker zult krijgen.

Misschien vind je mijn reactie niet leuk, maar ik wil niet alleen maar met je meepraten, want ik ben het niet met alles eens (voor zover ik kan oordelen) en ik vind dat je er alles aan moet doen om te voorkomen dat dit geen vechtscheiding wordt. Al is het maar voor je dochter.
Dus ga nu niet op de zaken vooruit lopen. Geef hem wat tijd.

Heel veel succes en wijsheid

Terug
Bovenaan