help?!! en even gal spugen

hoi

je kunt naar de rechtswinkel gaan
die kunnen je alle info geven en je verder helpen aan een mediator of een advocaat
als je een minimaal inkomen hebt
kun je bij de gemeente een briefje van onvermogen halen
dan betaal je dus alleen een eigen bijdrage na inkomen

veel succes en tja als het niet anders op te lossen is dan helaas mar via een advocaat.

succes

groetjes moekje

p.s ook ik ben ht niet geheel eens met alles
maar dat had je denk ik al uit je vorige topic begrepen.
ik vind ook dat je je dochter er buiten moet laten en vind dat idd geen goed idee.

veel succes en misschien kan je iets met mijn tip mbt de rechtswinkel

succes

groetjes moekje

ik vind ook dat je je dochter er buiten moet laten en vind dat idd geen goed idee.

succes

groetjes moekje

succes

groetjes moekje

Ja, ik zou Birgit ook niet inzetten als troef. Want uiteindelijk word alleen Birgit daar de dupe van.
Probeer er nog eens samen met Ray in alle rust over te praten en dat zal niet makkelijk zijn, maar jullie hebben samen toch ook mooie jaren gehad?
En natuurlijk Birgit! Probeer het anders voor Birgit.
En zeg dat evt. ook tegen Ray, dat je begrijpt dat het allemaal behoorlijk rot is, maaar dat jullie samen tot een oplossing moeten komen mbt Birgit.
Want uiteindelijk kan jullie kleine meid er niets aan doen, dat het niet meer gaat tussen papa en mama.

Heel moelijk hoor allemaal pfff

Succes, Groetjes Jannetje

hoi Allemaal

Ik ben het met al jullie reacties eens hoor!
Ik wil Birgit er HELEMAAL NIET bij betrekken, als dat zo overkomt heb ik het misschien verkeerd beschreven.
Ik heb nu besloten om even af te wachten, ze gaat dit weekend met hem mee, en ik kijk even aan hoe de communicatie zal zijn etc.
Ik heb inmiddels met 2 moeders gesproken die hetzelfde traject hebben doorlopen, en ze adviseren allebei om een avocaat in de arm te nemen, zodat alles zwart op wit komt te staan. Ik denk dat dat het beste is voor Birgit, dat alles gewoon duidelijk is.
Ik kan kan subsidie krijgen en dan heb ik een eenmalige eigen bijdrage van 100 euro.
Ik ga niet meteen in de telefoon hangen, ik laat alles even op zijn beloop totdat de emotisch wat gezakt zijn.
Ik denk dat ik op deze manier het beste resultaat behaal en er de beste regeling voor Birgit uit kan halen!

Als ik weer even moet afstomen schrijf ik weer een nieuw stuk hoor!

Hai, lastig allemaal dit he?

Ik herken het verhaal wel, alleen dan de andere kant. Toen mijn ex besloot dat we uit elkaar moesten, kwam dat voor mij en ook mijn familie als een klap. Wij hadden nooit vermoed dat hij daar mee bezig was. Het ging me met regelingen etc toen ook allemaal veel te snel. Hij had al eea op papier staan, terwijl ik geen huis meer had, geen baan etc etc, daarbij was mijn zoon nog maar een half jaar oud. Ik wilde dus nog helemaal geen regelingen afspreken omdat ik bang was dat ik in mijn emoties dingen zou toezeggen waar ik later helemaal niet blij mee zou zijn. Ik snap je ex dus ook wel.
Maarrrrrrrrrr, Birgit is ook zijn dochter, en hij zal ook moeten bijdragen in de kosten. Dus haar erbuiten laten kan niet, want zij is juist onderdeel van het hele gebeuren.
Toen ikzelf eenmaal bijgetrokken was, hebben mijn ex en ik wel afspraken gemaakt. Later bleek dat hij het toch lastig vond zich eraan te houden. Toen heb ik gezegd, of we gaan naar de rechter, of we gaan naar een bemiddelingsadvocaat zodat de afspraken officieel op papier komen. DIt hebben we uiteindelijk gedaan.
Natuurlijk botst het nog wel eens, maar het gaat eigenlijk altijd goed.

Dus denk idd dat het handig is om even te wachten tot de emoties gezakt zijn, en daarna afspraken te maken over allimentatie, omgang etc etc. En die met zon bemiddelingsadvocaat op papier te zetten. Als hij over twee a drie maanden nog steeds niet mee wilt werken, kun je verdere stappen ondernemen.

Ai ik was er al bang voor dat het anders over zou komen dan ik bedoelde...... :-S
Ik bedoel ook JUIST NIET om Birgit haar oma en opa af te pakken, maar dat als Ray de communicatie aan alle kanten blíjft blokken dat het dan wel heel lastig wordt om open en eerlijk met opa en oma om te kunnen blijven gaan.
Ik denk dan ietsjes verder dat als Ray thuis is dan kan hij natuurlijk wel naar zijn ouders met Birgit maar zodra hij op oefening is, en de communicatie en omgangsregeling is K** dan zien ze Birgit ook al die weken niet, dat is het meer. Dus dat ze het BELANG inzien ook voor zichzelf dat de hele bubs blijft communiceren ipv gaat zwarte pieten en vluchtgedrag vertonen! Dus dat zij Ray kunnen laten inzien dat hij wel mee moet gaan werken uiteindelijk. Dat het erg rot is dat het voor jullie niet meer werkt maar dat hij nog wel steeds papa van Birgit is!
En ja ook ik heb in het vorige topic al aangegeven dat het nu voor hem misschien een donderslag bij heldere hemel is en dat hij hopelijk gaat bijdraaien.
Dus daar ben ik me zeker wel van bewust.
Aan de andere kant is het ook weer niet de eerste keer dat het ter sprake komt, dus helemaal nieuw kan het voor Ray ook niet zijn mijns insziens...
Feit blijft dat degene die de knoop hakt altijd een stap verder is in de emotie.
Nou ik hoop dat ik me nu meer heb kunnen verduidelijken, want ik ben wel de laatste die denkt dat een kind beter af is zonder 1 stel opa en oma en/of papa, integendeel!
Blijft lastig getypte tekst...........

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan