help?!! en even gal spugen

Hi,

Ik denk dat je inderdaad Birgit niet moet inzetten. Ook al lijkt het een onschuldig voorstel. De kans is dan groot dat Ray zich helemaal af keert van haar. Zo van: dan maar niet. Dan hoop ik maar als ze 18 is dat ze me gaat zoeken.

Heb je geen rechtsbijstandverzekering? Die kunnen je altijd kosteloos helpen. Je kan er alvast beginnen informatie in te winnen.

Misschien is de emoties even laten zakken wel goed. Ik heb niet alle reacties helemaal gelezen en iedereen heeft dit vast gezegd. Als jullie iets verder zijn, kun je wellicht zelfs dezelfde advocaat nemen.

Wel zou ik alles officieel regelen en niet zelf op papier zetten. Als het bij de advocaat/rechter vast ligt, heb je veel meer draagkracht. Ik weet dat een zelf geschreven overeenkomst met handtekeningen veel juridische kracht heeft, maar ik zou het toch vast laten leggen, ook al kost dat nu wat geld.

Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

Gr. Tamara.

Hoi,

Ik had het andere verhaal ook al gelezen en hier heb ik ook gelezen. Ik ben het met de mensen eens dat je Birgit zeker niet als troef moet gebruiken, alleen moet Ray wel realiseren dat hij de rest van z'n leven haar papa blijft en dus ook een deel de verantwoordelijkheid draagt.
Dat opa en oma een beetje van de kaart zijn is natuurlijk logisch, die kennen ook de horrorverhalen over oma's die hun kleinkinderen nooit meer zien. Ik denk dat jezelf wel wijs genoeg bent om het contact met hun ook te onderhouden, ze zullen haar niet elke week zien, maar af en toe een weekendje naar opa en oma zal er zeker wel in zitten. Ook als ze naar haar papa gaat zal ze hun nog wel zien.

Ik denk dat jij zelf vooral nu heel erg kwaad ben op alles, je had verwacht dat jullie het in goed overleg zouden kunnen regelen, maar blijkbaar is je mannetje heel erg koppig en gesloten. Laat hem maar eerst aan het idee wennen en voor zichzelf uitzoeken wat hij eigenlijk wilt en daar moeten jullie samen een middenweg in vinden. En het komt echt wel goed, als jullie allebei in jullie achterhoofd houden wat het beste is voor Birgit, die mag hier niet onder leiden!

Nou meis ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, probeer ook al wat info in te winnen bij de rechtswinkel of bij je rechtsbijstand, even wat verschillende scenario's doornemen en dan zelf even op papier zetten hoe jij denkt dat het zou moeten worden....en dan maar kijken of Ray daar een middenweg in kan vinden!

Groetjes
Angel

Hoi Evelien,

Ik lees hier vaak mee en heb zo ook jou bericht/oproep gelezen.

Ik wil je van te voren even sterkte wensen gezien de situatie.

Ik ben zelf werkzaam op een deurwaarderskantoor en behandel daar vooral zaken waar het de alimentatie aangaat. Je kunt heel veel terug vinden op de site van het LBIO (Landelijk Bureau Inning en Onderhoudsbijdrage). www.lbio.nl
Dat is tevens de instantie die voor jou kan optreden indien je partner geen alimentatie zal betalen. Een advocaat of in mijn geval deurwaarder zijn de kosten hoger...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Nogmaals sterkte
Sandra

Terug
Bovenaan