Help! flesweigeraar!

aaltje2

New member
Nadat onze dochter 3 weken oud was, kreeg ik een borstontsteking, ik heb toen doorgedaan met borstvoeding, althans mijn goede borst. de andere borst kon ik beter kolfen verdragen dan haar aan mijn borst dus een week: eerst flesje dan mijn goede borst.
Daarna, om de doorstroming te bevorderen voornamelijk borstvoeding gegeven. Wel eens een flesjes klaargemaakt, bij avondje uit, maar was meestal niet nodig. Onlangs had ik een bruiloft en toen moest onze dochter twee keer uit flesje drinken. Dit ging redelijk goed. Ze dronk bijna hele flesjes leeg.
Voor alsnog maakte ik mij dus geen zorgen.
Twee weken later had mijn dochter een wenochtend bij de creche: wilde niet slapenen niet drinken. Kan gebeuren, ze is snel afgeleid en daar is het nogal wat drukker dan bij ons thuis.
De leidster gaf ook aan dat het leek dat ze zich verslikte, dus andere speen gekocht.
A.s. zaterdag gaan mijn man en ik een avondje uit, uur rijden vanaf thuis, dus ze moet zeker de fles. Gisteren even geprobeerd om flesje te geven, schoonmoeder een gerust gevoel te geven en ook mijzelf.
Maar verhip, de eerste keer om 7 uur heeft ze een half uur gehuild ( ik was beneden, mijn man boven met haar), mijn borstvoeding was op aangezien ik dat 10 minuten van te voren had afgekolfd. Dus hopen dat ze zelf zou komen. Dit gebeurde niet, dus om 11 uur weer poging: weer ruim een half uur geprobeerd... oef! niets dronk ze. We twijfelden wat te doen, aangezien ze nu al een voeding had overgeslagen. Borsvoeding gegeven.
Keer erop weer geprobeerd, maar ze wordt echt hysterisch.
Ik heb er heel slecht van geslapen, want die avond met schoonmoeder komt wel goed dan verzet ik wel wat voedingstijden en dan op de avond zit er wat meer tijd tussen, maar...... volgende week moet ik werken!
Ik heb er gewoon wat gemakkelijk over gedacht, of was al gerustgesteld dat ze het wel kon omdat het eerder wel was gelukt, maar nu begint bij mij de spanning wel op te lopen.

Hebben jullie tips!?
 
Hoi Aaltje,

Wat lastig voor jullie zeg!
Maar komt best vaak voor. Ik werk zelf op een dagverblijf en heb al veel kindjes gezien die moeite hadden met de fles als ze borstvoeding gewend zijn. Ik zou zeker proberen om je dochter elke dag een fles te proberen zodat ze kan wennen. Het is natuurlijk niet leuk als ze zo boos wordt, maar hoe naar het misschien ook klinkt ze moet wennen. Misschien werkt het als je man het flesje geeft. Er zijn ook flessen die meer op de manier van drinken van borstvoeding lijken. Op het dagverblijf van je dochter zijn de leidsters er vast ook handig mee. Wat ik vaak probeer is:
Kindje lopent voeden om haar af te leiden/te troosten.
Kindje op rustige plek voeden.
Kindje stevig vast houden en rustig praten om gerust te stellen.
Als een kindje echt niet wil kan proberen met een lepeltje of spuitje, duurt wat langer maar zo krijgen ze
wel iets binnen.

Hoop dat je iets hebt aan mijn tips. Hopelijk heeft je meisje snel door dat uit een fles drinken ook oke is.
Succes!

Liefs Juul
 
ja dan voel je je machteloos he..heb het ook gehad met mijn zoon 4 maanden bostvoeding gegeven en toen liep de voeding terug en moest hij wel uit een flesje drinken.heb op laatst gewoon een groter gat in de speen gemaakt zodat je het als het ware er gewoon in giet kleine beetjes ,het heeft wel even geduurt maar op het laatst pakte hij de fles wel.
 
Ik zelf heb geen tips maar ik kan je aanraden om je vraag te stellen op het borstvoedingsforum onder het kopje Kolven. Daar zitten genoeg ervaren bvmama's die je kunnen helpen. Heel veel succes!!
 
Dank je wel voor de tips!
En juul zal het helpen als ik van te voren het kinderdagverblijf nog even bel of op de hoogte stel of kan dat op dat moment ook nog, wat zou jij prettiger vinden?
Ik leg haar vanmiddag even bij mijn moeder neer voor het dutje en dan maakt mijn moeder haar wakker en probeert het met de fles, ik trek me dan terug naar eigen huis ( 100 m verderop, mocht het niet willen kan ze haar brengen).
Ik hoop ook dat een nieuwe plek en geen moeder in de buurt helpt!
in iedergeval bedankt!
 
Bij mijn eerste dochter had ik hetzelfde probleem. Uiteindelijk bij de tommee tippee fles terecht gekomen, en dit ging wel goed. De rest van de flessen die we geprobeerd hadden weigerde ze ook
 
Als je het zelf fijner vindt zou ik zeker even bellen. Wie weet kan een van de leidsters je nog een tip geven of een beetje gerust stellen. Bijv door alvast een plan af te spreken, of je wel of niet wilt dat ze je bellen als je dochter wel of niet wil drinken.
Ik zou doen wat goed voelt. Zodat je je dochter met een gerust gevoel kan brengen. Bedenk goed dat de leidsters alleen weten hoe jij het graag voor je kind wilt als je dit aangeeft. Iedere ouder is anders... en de eerste dagen zijn toch al spannend. Mijn eigen zoontje gaat pas in februari naar (een ander) dagverblijf waar mijn oudste ook zit. Maar weet zeker dat ik hem dan ook met tranen in mijn ogen breng. Net zoals bijna alle ouders die hun kindje voor het eerst brengen.
Ben natuurlijk wel benieuwd hoe het vanmiddag is gegaan bij je moeder?
 
Helaas heeft ze ook bij mijn moeder geweigerd. Gisteravond heeft mijn schoonmoeder het nog geprobeerd, maar ze doet het niet! ik heb vrijdag een fles gekocht van Nuby, maar ondanks dat ze de speen wel in de mond wil, drinkt ze niet. Als ze al een beetje melk krijgt gaat ze kokhalzen en een smerig gezicht trekken. Ik vond het op zich wel een goede speen, hij lekt wel. Misschien dan de tommee tippie fles?
 
Terug
Bovenaan