Help! flesweigeraar!

Zelf gebruiken we de fles van Tommee Tippee, en wij hebben hier hele goede ervaring mee.
Mocht dit ook niet werken kun je misschien de Calma fles proberen van medela (is wel duur, 15 euro dacht ik uit mijn hoofd, maar lijkt het meest op de borst).

En hoe 'oud' is de melk die je geeft? Sommige kindjes vinden namelijk melk uit de diepvries of melk die al wat langer staat (4, 5 dagen) niet zo lekker. Misscihen kun je eens proberen om vers afgekolfte melk te geven? Kijken of ze dit wel wil?
 
heb ook 3 flessenweigeraars gehad, vooral mjn oudste was een drama. en nr 4 hier is nu geen probleem meer maar heb vooral moeten oefenen hoor , zou als tips het volgende proberen je kolft wat af en dan geef je de borst terwijl het aan de borst ligt schuif je het speentje erin, wat ook helpt is speen alvast dopen in borstvoeding, een t-shirt van jou om de fles en tussendoor wel eens een flesje geven met wat water, heel veel sterkte en hoop dat het allemaal goed komt en dat het snel 4 mnd is waarbij het ook andere dingen mag eten dan de borst.
 
hello! het lijkt erop dat ze het gaat begrijpen! ik wil nog niet te vroeg juichen maar toch een klein vreugdedansje hier! Ze wil absoluut niet met mij, maar ik heb wel uren oefenen erin zitten en ze drinkt sinds drie dagen nu, een halve voeding! nu volhouden aangezien ik gelijk alweer een week vrij ben. Vnmiddag kerst bij de oma van mijn man en nu een hele voeding proberen met de fles!
Bedankt voor alle tips ik heb alles uitgeprobeerd, uiteindelijk heeft een difrax speen gewerkt bij onze dochter al moest ze hier in het begin niets vn hebben en hebben we tussendoor dus ook anderen geprobeerd en nu weer bij de eerste gek he
 
Voor nieuwe lezers van dot onderwerp:
de Momma van Lansinoh!
Wij hadden flesweigeraarster nummer 2. Bij de eerste vooral heel lang gestruggeld tot ze eindelijk aan de fles ging (Tommee Tippie), bij de tweede sneller een preverbale logopediste geraadpleegd. Haar conclusie was dat het zuigreflex van ons meisje te vroeg was verdwenen. Niet onze schuld van niet op tijd met flesje oefenen of consequent zijn oid, was gewoon een foutje in haar systeem.
De Momma van Lansinoh heeft een speen waarmee je kleintje een drinkbeweging kan maken die heel erg op drinken uit de borst lijkt. Die fles in combinatie met geduldige dames van het kinderdagverblijf en minstens 3 voedingen achter elkaar fles en geen borst hebben resultaat geboekt. Ons meisje moest de connectie leggen tussen de fles en hongerstilling. Gelukkig heeft ze niet echt honger hoeven lijden, want ze was snel ‘om’. En strak inbakeren tijdens het drinken en met kleine wipjes haar rustig maar alert houden. Eerste 2 weken kreeg ze als een trillende mummie op die manier de fles. Nu (4+ weken verder) kloekt ze al hoeveeheden van 180cc weg ;). Ze is nu 4 maanden. Wij waren met 4 weken al begonnen met de fles. Pas met 3 maanden en de Momma ging het heel snel goed. 
Had ik dit bij mijn eerste dochtertje ook maar geweten. Flesweigeren kost zo veel energie en verdriet. Heel zwaar.
Ik hoop mensen te helpen met onze positieve ervaring!! 
Succes! 
 
 
Wij hadden ook veel problemen met de fles naast de borstvoeding bij onze dochter. In de eerste week na de geboorte en na 6 weken dronk ze makkelijk uit het flesje, maar daarna weigerde ze de fles. We hebben wekenlang elke dag geprobeerd op verschillende manieren en verschillende flessen, maar ze bleef weigeren of een enkele keer een klein beetje drinken als ze nog half sliep. Uiteindelijk heb ik haar overdag niet meer de borst aangeboden, eerst 2 dagen gedurende 8 uur en daarna gedurende 12uur, waarna ze het ineens ging doen! Was met de gewone difrax speen. Ik had de keer dat het lukte ook mijn vingers om de fles gedaan zodat het meer als een borst voelde en het speentje in mijn BH gehad, misschien dat dat ook nog geholpen heeft. Succes!
 
Gebruiker10101207 hoe vaak heb je in die 8u en 12u de fles aangeboden? Om het uur geprobeerd of gewoon op de voedingstijden het flesje aangeboden? Mn dochter is 12 wk oud en weigert de sinds een paar dagen. We zijn in wk 5 al ah oefenen en dat ging vrij goed, in wk 8 bood ik 2x de fles aan, beiden pakte goed, ze kon zelfs 150ml eruit drinken, tot vorige week, toen had ze er geen zin meer in en begint keihard te gillen in haar mond komt. Ik moet over 3wk weer werken, dus krijg nu wel heel veel stress?
 
Terug
Bovenaan