HELP! Hoe krijg ik de rust en regelmaat erin en wanneer plannen jullie het badje in het schema?

luuk kwam eerst om de 3 uur, nu om de 4 uur. die tijd geeft hij grotendeels zelf aan. ik ben daar niet strikt in, als hij hard brult geef ik hem de fles.
het badje doe ik altijd s morgens voordat ik naar beneden ga. meestal is mark (de oudste rond7.30 uur wakker, luuk iets daarna, en dan kleed ik mezelf aan, mark ook en doe ik luuk in bad. zelf douche en badder ik altijd 's avonds als de kids op bed liggen. mark gaat ook altijd 's avonds in bad.
luuk slaapt 's nachts in zijn bedje op zijn kamer, overdag heb ik hem alijd in de kinderwagen in de kamer staan.
ik moet wel zeggen dat het een erg makkelijk kind is.

Hoi Inge,

Herken jouw verhaal helemaal! Onze dochter is van 22 juni en ruim 4 weken, maar ook ik krijg er geen regelmaat in. Ik geef bv op verzoek, en de tijd tussen de voedingen varieert van 2 uur tot 4 uur en daardoor kan ik niet inschatten hoeveel tijd ik heb om eventjes een ander klusje te doen (die stapels was wegwerken bijvoorbeeld). Ben ik net  een huishoudelijk klusje aan het doen bijvoorbeeld, zit de volgende ronde voeden-knuffels-slapen  er  alweer aan te komen omdat onze kleine begint te pruttelen!  Ik heb het idee dat de dagen voorbij vliegen en veel meer dan voeden, knuffelen en de kleine in slaap krijgen heb ik dan niet gedaan voor mijn gevoel.
Het badje doe ik meestal 's ochtends tussen 9.00 en 12.00 (hangt van de tijd van de voeding af) en om de dag (droge huid  en dan schijnt het beter te zijn niet elke dag te badderen). De andere dag was ik haar gewoon met een washandje.
Maar goed, als ik de reacties van de anderen lees, wordt het rond een week of 6 beter. Daar  moeten we ons dan maar aan vast houden...
Succes  met alles in ieder geval en fijn dat je jouw vraag hebt gepost, zodat ik weet dat ik niet de enige ben die alles niet volgens een mooi schema rond krijgt!

Groetjes,

Renate  

Hoi ing,

Stijn gaat sávonds in bad of met één van ons onder de douche. We hebben er geen vaste tijd voor, gewoon een uurtje na een voeding. Na de eerste voeding na 22.00 uur gaat hij naar bed. s'Nachts komt hij meestal pas om een uur of drie en dan rond zeven uur weer. Ook na de voeding van zeven uur gaat hij weer op bed. Als straks de oudste twee weer naar school gaan zal ik hem om zeven uur aankleden en mag hij in de wandelwagen verder slapen. Nu plan ik de boodschappen ook wel als hij moet slapen. als hij dan leker in de wagen slaapt haal ik hem er thuis niet uit, maar laat hem lekker verder slapen. sávonds slaapt hij eigenlijk nooit. Hooguit dommelt hij vijf minuten weg op schoot. Vanmorgen ben ik met hem de stad in geweest en is hij bijna de hele tijd wakker geweest. Hoe ouder kinderen worden, hoe minder ze slapen. Als hij een keer in de box in slaap valt laat ik hem daar lekker slapen. Ik leg dan wel een dekentje over hem heen. In de wipstoel laat ik hem liever niet slapen.

Groetjes van Marloes

Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat het niet gek is in deze fase. Mette hoort 6/7 flessen van 80 cc te drinken volgens de regels maar ze eet 5/6 x 90/100 cc. Ze komt zeker aan de hoeveelheid die ze per dag moet hebben en groeit als kool maar haar schema is dus niet zoals het hoort. Ze komt meestal om de 3 uur maar kan ook zo 5 uur doorgaan. Om de regelmaat erin te houden laten we haar maximaal 4 uur liggen en dan maken we haar wakker. Dat gaat goed en dan drinkt ze ook. Aan het badje kom ik vaak rond 3 uur pas toe. De dagen vliegen om en ik sta nog regelmatig in mijn badjas als mijn man thuiskomt hahahaha!

Ik lees hier dat het badje bv een uurtje na de maaltijd wordt gegeven maar ik kan Mette niet wakker houden tot een uur na de maaltijd. Dat houdt ze niet vol. Als ik het direct na de maaltijd doe komt haar eten terug en ervoor kan echt niet want zodra onze kleine meid wakker wordt en beseft dat ze honger heeft gaat de sirene met vol volume af... Dat badje is dus nog een probleempje..

Ik voel me ook een beetje een prutser als ik Mette bv tussen 2 voedingen door in de wipstoel of kinderwagen laat slapen. Ik wil graag rust en regelmaat en dus in haar eigen bed slapen maar dat is gewoon lastig. Ze pikt het lang niet altijd als ik haar na het eten, boeren en spelen in haar wieg leg en dan schreeuwt ze alles bij elkaar. Op schoot of in de wipstoel slaapt ze dan wel maar ik wil daar niet teveen aan toegeven... Wat doen jullie als jullie merken dat jullie kleintje lekker bij je wil zijn?

x ing

Ook hier nog geen regelmaat te bekennen... Ruben is nu ruim 3 weken oud en ik denk dat we nog even geduld moeten hebben. Hij heeft veel last van krampjes gehad en wil nu ook vaak bij ons in slaap vallen. We proberen 'm wel even te laten liggen als hij begint te huilen, maar ik vind 'm nog te klein om 'm een uur door te laten krijsen.
Wel steeds een dilemma om of een poging te wagen om 'm in z'n eigen bedje te laten slapen (wat dus overdag echt niet lukt) of 'm in m'n armen of op m'n buik in slaap te laten vallen zodat hij weer wat uurtjes slaap pakt. Nu is hij echt superveel wakker en kom ik echt nergens aan toe! Ben dus echt doodmoe...
Moet zeggen dat ik me echt nooit heb voor kunnen stellen hoe zwaar het is om een kindje te hebben. Voel me soms ook erg schuldig dat ik niet echt geniet van deze tijd. Ik voel me soms net een voeder -en troostmachine en voor de rest  houdt het wel op...    
Maar ik vertrouw er maar op dat het straks beter wordt... de dagen lijken nu zo ontzettend lang...pffff...
Laura

Hoi laus juni,

Ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt op dit moment, mijn dochter van 10,5 week had ook ontzettend veel last van kramp, nu heb ik twee grotere kids die daar geen last van hebben gehad wist dan ook niet wat me overkwam, kon ook niet genieten ik geef kv en mijn nichtje die in een creche werkt in het ziekenhuis werkt heeft dit voorgelegd aan een van  de dokters die daar werkte en die raade omneo aan was al bezig met fryso comfort maar dit hielpt niet, maar als je borstvoeding geeft kun je alleen maar op je eigen eten letten en zelf venkelthee drinken zo drie kopjes per dag ook kun je cinababy geven, k,weet dat je nu een beetje wanhopig bent maar mijn dochter is nu 10 weken en de krampjes zijn over ze lacht, ze brabbelt en het is een lekker stuk om op te ( vreten) sorry voor de uitdrukking kan het niet anders zeggen, er komen echt betere tijden en dit duurt niet zo lang meestal na 6 weekjes verbeterd het en hoop dat je snel kunt genieten van je kleintje..

groetjes Bianca  

Hoi Laus,

Ook hier is de regelmaat nog ver te zoeken. Lynn is nu drie weken. Zij is vanaf dag 1 al onrustig, waardoor we met inbakeren zijn begonnen. Werkt goed, maar nu heeft ze last van krampjes (of is het toch haar huiluurtje?). Ben van borstvoeding overgestapt naar flesvoeding, waaraan haar darmpjes moeten wennen. Ik begrijp precies hoe je je voelt. Ook ik vind het erg moeilijk om onze kleine meid wat langer te laten liggen als ze huilt. Ik ga dan toch naast haar bedje zitten om haar te troosten. Ook hier een chronisch slaaptekort!!! Soms vind ik het ook erg moeilijk inschatten of zij nu kramp heeft of dat dit gewoon haar huiluurtje is. Ook qua voeding zit er geen regelmaat in. Ik laat haar zelf aangeven wanneer zij honger heeft. Ach ja het is even door de zure appel heen bijten. Het schijnt allemaal beter te worden.

Sterkte.

Terug
Bovenaan