Help! Hoeveel slaapjes doen jullie kids en van hoe lang?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik probeer al tijden een vast ritme in het slapen overdag van Mette te krijgen. Ze slaapt meestal na de 1e fles nog een klein uurtje dus tot een uur of 8. Daarna even een badje, fruit wat spelen en dan om 11.00 uur weer slapen tot een uur of 12.15. Vervolgens is ze pas rond 16.00 uur weer moe genoeg om te slapen en slaapt ze een half uur tot een uur. Alleen de laatste tijd weigert ze die laatste powernap waardoor ze wakker is van 12.15 tot 19.00 uur!!! Resultaat een oververmoeid kind. Ik ben op zoek naar een manier om haar eraan te laten wennen dat ze bv van 12.00 tot 14.00 of van 13.00 tot 15.00 oid slaapt. Ik heb al VEEL geprobeerd en in de ochtend wakker blijven red ze echt niet want om 11 uur is ze total loss. Eigenlijk willen we naar 2 wat langere slaapjes ipv die korte onvoorspelbare powernaps toe.

Wie heeft er echt bruikbare suggesties??

x ing

Hallo Inge,

Ja dat ritme is wat he om aan te brengen.
Maar hier gaat het best goed.
Ze wordt ook vaak 's ochtends om half 7 wakker en dan rek ik vaak tot 7 uur. Dan gaat ze uit bed en ik dus ook:-( is erg vroeg vind ik. Dat is echt een nadeel. Maar dan gaat ze er vaak om 10.15 weer in, tot 11.30.
dan weer een wakkere tijd tot 15.00, uiterlijk 15.30 dan gaat ze nog een uurtje slapen. uiterlijk tot 16.45.
En tussen 19.00 en 19.30 gaat ze weer in bed voor de nacht.
Zelf liggen we ook vaak tussen 21.30 en 22.00. Dan heb je nog een beetje nacht tot de volgende ochtend vroeg.
Soms zou ik er heel wat voor over hebben als ze me een ochtend uit laat slapen.;-)

Groetjes Marianne

Hoi Inge,
ik herken het probleem. Danielle is meestal rond 6 uur wakker dan krijgt ze bv en slaapt ze meestal nog even door tot half 9. Dan wordt ze rond 11;30u weer moe en slaapt ze tot 12:30u. Dan rond 15;00u weer een uurtje of 2 slapen maar de laatste tijd wilt ze 's middags ook niet meer slapen en idd erg vermoeid 's avonds.
Ze gaat altijd tussen 19:00u-19:30u naar bed. De laatste tijd wordt ze ook vaak weer 1x wakker 's nachts dan geef ik dr maar een beetje bv want dan valt ze wel weer snel in slaap.
Ik vind het dus ook moeilijk om er een ritme in te krijgen. Toevallig heeft ze vanmiddag wel weer 1,5u geslapen en was ze ook weer moe na haar badje en sliep ze om 19:30u, ben dus benieuwd of ze weer wakker wordt vannacht.
Nouja ik heb dus eigenlijk geen oplossing voor je,
groetjes van Sonja.

Hoi Ing,

Mette slaapt best weinig als ik dat zo zie. Feline slaapt ongeveer elke dag het zelfde;

6.30 wakker (op werkdagen, op de andere dagen hebben we wel eens geluk dat ze tot 7.30 doorslaapt!)
Dan een papfles of brood met een fles. Lekker spelen. Om 10 uur fruit met drinken, daarna naar bed tot 12 uur.
Dan een boterham met een fles, spelen en dan ongeveer rond 14.30 naar bed en tot 16.30 slapen.
Dan spelen en warm eten tussen 17 en 18 uur. Dan een badje rond 19 uur en om 21 uur nog een fles (anders slaapt ze niet door)

Een echte oplossing heb ik niet voor je, misschien heeft ze gewoon minder slaap nodig en wordt het na deze overgang een lang slaapje tussen de middag?

groetjes Mariska

Hoi Inge,

Wij hebben hier een hele korte slaper: Levi wordt ongeveer 6.30 wakker en gaat dan als we geluk hebben om 10.00 zijn bed weer in tot ongeveer 12.00 uur. En daar blijft het dan bij tot hij om ongeveer 19.30 weer naar zijn bedje gaat voor de nacht.

Nou is hij verder heel de dag actief en niet vervelend dus dat scheelt, maar af en toe is het 's avonds te lang (vooral na een creche dag) en dan gaat hij wat eerder naar bed toe.
Ik zou ook niet weten hoe ze langer te laten slapen maar Mette is dus niet de enige.

groetjes chimene

Haaai,
Veerle is altijd om 06:30 - 07:00 uur wakker en wil daarna ook niet meer slapen. Ze blift dan wakker tot ongeveer 10:00 uur en gaat dan weer tot 11:00/11:30 uur slapen. Daarna gaat ze 's middag om 14:00/14:;30 uur tot 15:30 uur slapen.
Kun je niet proberen om Mette 's ochtends niet meer terug te leggen, maar gelijk om 06:30 uur eruit?
XX
Floor

Hoi hoi,

Jayden is op zich altijd een goeie slaper geweest: Hij komt tussen 8 en half 9 uit bed, krjgt dan een fles en fruit en gaat dan rond 10 uur weer naar bed, dan slaapt hij meestal van half 11 tot 12 uur, eet dan een boterham, tussen 14 en 15 uur krijgt hij dan een tussendoortje met drinken en gaat om half 4 weer naar bed tot ongeveer 17 uur, dan warm eten, spelen,  een pyamapapje  en om uiterlijk 20 uur weer naar bed, dus al met al voor een kindje van bijna 11 maanden best veel slaap.
En ja tips heb ik ook niet echt want Jayden geeft altijd zelf de omschakeling goed aan, dit ritme heeft hij namelijk ook pas sinds ruim een week.

Groetjes, Patricia

/>

hoi inge
anouk krijgt om 7 uur 1e fles,gaat dan weer slapen tot half 10.dan badje enz.ze gaat dan om ongeveer 13 uur weer op bed tot 15 uur.en dan om 18uur na warm eten nog een uurtje.dan laatste fles om 20u en dan de nacht in.maar ik schrijf dit wel heel mooi op maar hier is het schema ook wel eens heel anders.begin te merken dat ze minder slaap nodig heeft overdag.ach ik laat het haar zelf maar aan geven.
gr petra

Terug
Bovenaan