Help! Hoeveel slaapjes doen jullie kids en van hoe lang?

Hoi,

Ik zou proberen Mette wat langer op te houden smorgens. Dat doe ik met Benthe nu ook sinds een paar weken, en we krijgen eindelijk een ritme.

Dit is Benthes ritme:

7.00u fles en er uit, jaja mama dan ook

8.30u lekker even in bad en dan naar bed, ze slaapt dan ongeveer een uur tot anderhalf uur

11.30u een boterham met een fles melk

13.00u lekker weer naar bedje, ze slaapt dan een uur of 2

15.00u fruit en sap

17.00u groentehapje en daarna weer lekker slapen

19.00u laatste fles, nog even spelen en knuffelen en dan naar bed.

Misschien heb je er wat aan. Groetjes Martine

Hierbij ons slaapschema:
Deze is aangepast op de schooltijden van haar broers.

7:15 uit bed
10;30 tot 11;45 slapen
13;30 tot 15;00 slapen
16;30 tot 17;30 slapen
19;00 slapen tot de volgende morgen

Vanaf haar geboorte is Joyce redelijk "gedwongen"om met deze tijden te werken en dat gaat hier nog steeds goed.

Ik heb niet echt tips voor je.
Zoals voor mij ook gezegd is zou ik je dochter 's morgens op laten.
Jammer genoeg moet je dan zelf ook op blijven.

Groetjes Jessica

Hier verloopt de dag meestal zo:

half zeven is Stijn wakker
om half tien aat hij op bed tot half elf (is pas sinds een paar weken zo kort)
dan gaat hij om kwart over één op bed tot kwart voor drie
en dan gaat hij sávonds tussen half negen en negen uur op bed
zoals je ziet slaapt Stijn ook niet zo veel meer overdag. Hier ijn de tijden trouwens ook aan de schooltijden aangepast.

Groetjes van Marloes

hey inge,hier zijn de slaapjes ongeveer als volgt;na de 7.00 fles slapen tot ong 9.00/9.30.
dan fruit en wat spelen en dan om 12.00 broodje eten en na bed en slapen tot ong 14.30/15.00,17.00 warme hap en 19.00 fles en na bed en slapen tot de volgend morgen.

soms als ze erg moe is doe ik dr nog weleens tegen 16.00 effe op bed.groetjes

hoi hoi

ik ban ook wat aan het uitproberen qua slaapjes(vind het ook lastig en ritme was ver te zoeken)
lianne slaapt nu meestal tot half 8/8 uur(sinds een week,daarvoor was het nog 7 uur)
dan probeer ik haar wakker te houden tot kwart voor 12.(lukt wel met een wandeling erbij enzo.)

dan om kwart voor 12 een fles en een broodje en dan kort even spelen(ruim ik de tafel af)
en om half 1 op bed...
en dan zou ik graag willen dat ze tot half 3 doorslaapt,maar meestal is ze om half 2 al wakker

als ze zo vroeg wakker is,gaat ze om 5 uur na de groente weer even op bed tot 6 uur,maar dat wil ze niet altijd.
dan om kwart voor 7 bad ,fles en op bed,ligt ze om half 8 erin.

als ze wel om half 3 wakker is. blijft ze op,maar dan ligt ze er om half 7/7 uur wel weer in.

groetjes marjolein

Ontzettend bedankt voor al jullie berichten!! Het is erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit gedoe en dat het echt niet zo is dat alle kindjes 's middags 3 uur slapen.

Lfs ing

OMdat ik het anders niet te doen vond om me eigen dag ook nog een beetje in te delen heeft mErel de volgende tijden.

8.30 eruit en een fles
10.00 fruithapje
11.45 boterham met fles
12.15 naar bed
15.30 er uit en beetje sap met rijstewafeltje oid
Behalve als ik moet werken dan haal ik har er om 14.30 uit. Ze krijgt dan als ze wil alles wat eerder maar meestal redt ze het tot 15.30
17.00 groentehap
18.45 laatste fles en naar bed.

Heel soms slaapt ze 's ochtends 15 min in de box of in maxi cosi.

Maar vandaag klopt er helemaal niks van papa is snipverkouden en als hij vannacht hoestte schrok ze wakker.
Madam is vanaf 5.00 bezig geweest en ligt nu dus al vanaf 10.30 na een extra flesje te slapen.
En mama tja die heeft ook een beetje slaapgebrek.

hoi hier even het schema van vera (10 mnd)

7:00 fles
7:30 opstaan + halve boterham (ze wil geen pap)
9:30 naar bed
10:30 wakker
fruit hap even lekke wandelen als het kan
kruipen en spelen in de box
12:30-13:00 brood eten + fles
13:00-13:30 naar bed dan slaap ze 1 a 2 uur
15:00 wakker en lekker spelen, wat drinken, soepstengel
17:30-18:00 warm eten + toetje
19:00 naar bed

eerst sliep ze nauwelijks overdag en was ze om 17:00 totaal munt. nu hebben we het opgeschroefd en slaapt ze overdag en gaat rond 19:00 naar bed

Ik heb haar een tijd lang gewoon in bed gelegd en laten huilen. en dan ieder 5 min. even kijken en troosten. Dit werkte wel is even doorbijten, maar nu slaapt ze dus wel overdag en is ze 's avonds wat langer wakker, is ook leuker voor papa.

groetjes daan

Terug
Bovenaan