HELP ik draai nu al door en das niks voor mij...wie kan mij gerust stellen?

Ben ik eindelijk zwanger na 4 jaar gedoe een miskraam enz...
Ik heb de angst nu al goed te pakken. Ik had last van afscheiding al die dagen en geen buikpijn. Nu heb ik wel steken en totaal geen afscheiding meer en ben ik doodsbang voor weer een miskraam. Dames die al langer zwanger zijn herkennen jullie dit???????
Ik ben op zoek naar wat geruststelling. Zit op mijn werk en voel me slecht.
x ing

Hoi,

Wat jij voelt zijn waarschijnlijk menstruatie-achtige krampen/steekjes?
Dat is volkomen normaal hoor! Je baarmoeder is aan het groeien en dat voel je!
Ik vond dit ook altijd een eng gevoel, maar het schijnt dat bijna alle zwangeren dit voelen!
Groetjes, Nicole

Hoi Inge,

ik las net dat je zwanger bent. Geweldig! Ik las af en toe mee bij jullie, maar nooit gereageerd omdat ik nog maar 1,5 jaar bezig was en toch te schijterig om het medische circuit in te gaan. Ben nu inmiddels al 20 weken zwanger. Maar jouw nieuws is pas echt top!
Tuurlijk ben je bij elk pijntje vreselijk bang, maar maak je zelf niet gek.
Ik ga er vauit dat je bij een gyneacoloog bent. Gewoon bij elke onzekerheid bellen. Die mensen snappen echt wel dat het voor sommige vrouwen moeilijker is, mijn ervaring is dat ze je meestal wel een extra onderzoekje geven, dan.
En verder gewoon rustig aan doen, geen enkel risico nemen.
Nu zijn er maar 2 mensen belangrijk op de wereld: Jij en het ukkie in je buik!
Succes en probeer vooral te genieten!

Hoi Inge
Ik weet niet hoe lang je nu zwanger bent, kon ik niet ontdekken.
Maar dat je heel graag wilde en er veel voor moest doen, dat las ik wel.
En dan ben je je waarschijnlijk de laatste jaren heel erg bewust geworden van het doen en laten van je lijf.
Je voelt alles en weet vaak ook wat het is.
Maar nu is je lijf in een andere staat en ben je nog allerter en lijk je nog meer te voelen.
Maar het hoort er een beetje bij. Je let zo goed op je lijf nu, en dat is heel goed.
Maar niet meteen ongerust worden, meid!
Zwanger zijn vergt veel van je lijf en je zult pijntjes voelen die je niet kunt plaatsen.
Ga na je werk lekker relaxen, onder   de douche of in een bad (niet gloeiend heet!) en lees lekker wat. Of haal iets vreselijk lekkers voor jezelf. Of ga de supermarkt in en haal iets om straks lekker te kunnen koken.
Verzet je gedachten en rust lekker uit.
Probeer, zolang je op je werk zit, rustig te blijven en rustig je werk te doen. Pak lekker een kopje thee erbij en mijmer lekker weg over hoe de komende maanden er voro je uit gaan zien. Dikke buik, schopjes aan de binnenkant die je uit je slaap houden, babyuitzet bij elkaar scharrelen........

Succes !
Annemieke ( mama van 4 kindjes, helaas afgelopen zomer een zwangerschap gehad die met 14 weken misliep)  

Lieve Inge,

Adem in, adem uit.... en ontspan....

Ik kan me zo goed voorstellen dat je bang bent, heb gelezen wat een lange weg je hebt gehad om zwanger te geraken.
Maar het enige dat je nu kunt doen is afwachten en vertrouwen hebben.

Misschien stelt het je gerust om te lezen dat je iig megazwanger overkomt: de hormonen vliegen van het scherm af

Veel sterkte in deze spannende tijd!

Groetjes,

Laura

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik snap die krampjes wel en daar zit de zorg niet voor het grootste deel.
Waar ik echt angstig van wordt is dat ik (ja ik zeg het maar gewoon zoals het is) kurkdroog ben en geen afscheiding meer verlies. Dit was bij mijn vorige zwangerschap het voorteken van de miskraam.
Mijn belangrijkste vraag is dus of jullie last hebben van afscheiding of dat er meer 'droge' dames zijn hier.(sorry voor de vraagstelling). Ik weet dat zolang een vruchtje groeit er hormonen worden aangemaakt die het slijm veroorzaken en dat als het slijm er niet is.......
Wat zijn jullie ervaringen?
x ing

ps en dat van die steken: dat heb ik ook gehad. Steken, buikkrampjes, zelfs wat bloed.
Dan weer wel misselijk, dan weer niet. Dan weer jeukende en gespannen borsten, dan weer niet. Ook mijn buik zette in het begin vrij snel op, om dan de volgende dag weer superplat te zijn. Door alle hormonen gaan ook andere organen anders werken, je darmen kunnen heftig reageren, voel je de hele dag geborrel en krampen. Zelfde geldt voor de zuurgraad in je vagina, krijg je ineens dagen meer afscheiding en dan ineens weer niet. Sommige vrouwen krijgen last van schimmelinfecties, blaasontstekingen etc. ALLES verandert. En sommige vrouwen merken alles en anderen voelen er helemaal niets van.

Bij mij was het ook niet meteen zo'n vloed. Een beetje op en af. Pas na een maand of 2, geloof ik (??) werd het meer geklieder van onder. Daarna bleef het ook zo.
Steekjes had ik vooral voordat ik getest had en weer met een week of 7. maar helemaal precies weet ik het ook niet meer.
greet
20.6 weken

Terug
Bovenaan