HELP ik draai nu al door en das niks voor mij...wie kan mij gerust stellen?

hoi,

Inderdaad hoeft dan niet met een miskraam te maken hebben, ben helaas ook droog (heb ook minder zin in sex, gaat dan te veel pijn doen) En soms heb ik veel afscheiding of soms helemaal niks. VK zegt dat niks is om zorgen over te maken. Hoop dat je hier je antwoordt in kan vinden. Ik probeer ook net als jou 4 jaar, maar ik werdt wel zwanger maar had steeds een miskraam, dit is mijn 4de zwangerschap, eerste kindje.

Als je toch met onzekerheden loopt kan je altijd de vk bellen, moet ik wel erbij zeggen dat ik ook niet altijd bel terwijl het wel verstandig is maar goed. Alles is een leer proces.

grt. Suuz 26,3 weken

He vrouwtje,

Ik bedoel het niet als aanval, maar puur gewoon van joh kom op!
Waarom als je zo onzeker bent en zo angstig voor weer een miskraam bel je niet de vk of gy al moet je 10x voor niks langs als het jou geruststeld ga dan vrouwtje!!! Als het goed is kent men je geschiedenis en al bel je eerst en leg je het uit wat er aan de hand is! Waarom denk je dat ze er zitten? Vrouwtje ze maken dagelijks dit soort dingen mee!

Ik spreek niet uit ervaring, maar ik heb het wel van dichtbij meegemaakt met m'n beste vriendin. Die had hetzelfde gevoel van angst en onzekerheid  na 3 miskramen.

Daarnaast stel als je zo'n aanval van paniek hebt, bel iemand die al dit soort dingen met je meegemaakt heeft en niet meegaat in je paniekgevoel van dat moment. Of ga even van je werkplek weg, desnoods zogenaamd naar je auto-fiets of weet ik veel.
Zorg dat je even weg bent.
Of ga op de toilet ergens zitten. Ga op je ademhaling letten, probeer rustiger te worden en zodra je rustiger bent ga je rustig voelen; is dit een gevoel dat ik herken als voorteken of is dit m'n angst dat het weer fout gaat.
Zodra je dit gevoel kan onderscheiden, zal het voor je ook een stuk makkelijker gaan om rustiger te gaan worden als je overvallen word door  ongerustheid-angst  of weet  als het fout gaat hoe je dan moet handelen

Onwijs veel sterkte en ik hoop dat het al wat beter met je gaat!!!!!

Hee Lieve meiden,

Hier die gekke meid die normaal zo sterk en nuchter is maar vanmiddag even niet. Wat is het toch fijn dat jullie er zijn!!!

Ik ben niet onder controle bij een vk. Dit komt doordat ik zwanger ben geworden door ivf. Tevens heb ik een erfelijke bloedstollingziekte dus is er de kans dat ik helemaal niet bij de vk terecht kom. Het ziekenhuis heeft vragen uurtjes. Daar kun je dan heen bellen. Echter die zijn vrij zakelijk. Die zien veel problematische zwangerschappen en bekijken het gewoon medisch. Toen ik de positieve uitslag doorbelde werd ik niet gefeliciteerd maar werd er gezegd u heeft verklevingen en een miskraam risico dus u moet snel komen voor een vroege echo...enne mevrouw sterkte....
Daar hoef ik dus niet heen te bellen voor een geruststellend gesprekje.Zij bekijken het medisch.  Ik ben daarom ook blij dat jullie er zijn!!!!! TOPPERS zijn jullie!

X ing

Jeetje, wat zonde!
Ik loop ook bij het ziekenhuis. Het voordeel vind ik dat ik behalve begripen hulp, ook bij elke scheet die me dwars zit, of gewoon weer zo'n onzeker moment even snel een echo krijg. Elke 2 weken en als ik twijfel, moet ik bellen en plannen ze me zo er tussen door.
Wat een verschil per ziekenhuis.
Nou sterkte weer!

Ik loop zelf ook ivm medische indicatie bij het ziekenhuis ter controle, maar gelukkig kan ik elk moment van de dag bellen en meestal na overleg word ik doorverbonden naar de dienstdoende zuster.

Al een paar na overleg kon ik dan gewoon langskomen. Dit ivm harde buiken en pijnlijke steken in een hele stressvolle situatie.

Dat een ziekenhuis het clinisch-medisch bekijkt is logisch, maar een beetje menselijkheid kan nooit kwaad.
Eh misschien naar een ander ziekenhuis waar je wel menselijker word behandeld? Of misschien een keer bij je gy ter sprake brengen?!
Tuurlijk gaat het hun om eerste instantie om de kleine in je buik, maar als mams zo onzeker en angstig kan zijn moet je haar ook helpen.
Of navraag doen bij je huisarts hierover, deze kent je wat langer dan vandaag, meestal en wellicht heeft huisarts een optie?! Een praatgroep of stichting waar je met vragen wel terecht kant????

Sterkte en ik ben blij te lezen dat het ff wat beter met je ging!!

gr
funkymum

Ok nu moet ik denk ik wat uit gaan leggen. Het is echt niet zo dat het een onmenselijk ziekenhuis is. In tegendeel ze doen hun uiterste best voor je. Echter zijn ze wel heel eerlijk en realistisch  wat in mijn geval betekent dat ik op behoorlijk wat complicaties ben gewezen aangezien ik nogal wat mankeer van binnen. Ze doen dus wel hun best maar ze kunnen gewoon geen ongegronde hoop geven. Ik heb al even gebeld en dan zijn ze lief maar ze kunnen er gewoon niks van zeggen. Die echo gaat gewoon bepalen of het op de goede plek zit en dus niet in  1 van de eileiders en of het groeit. Het betreft hier een ivf  afdeling en die werken dagelijks met dit soort problemen dus ze zijn heel eerlijk en realistisch en zeggen niet 'hee meid maak je niet druk het komt wel goed' want dat kunnen ze gewoon niet zeggen aangezien ze ook vaak zien dat het fout gaat en het nu eenmaal een feit is dat ik een behoorlijke kans op complicaties maak. Het enige wat ze konden zeggen is 'probeer je zo rustig te houden en sterkte'.
Er zit dus niks anders op dan proberen zo rustig mogelijk te blijven tot de echo op maandag. Vandaag dat ik toe ik weer even in de stress schoot even hier kwam aangezien de ervaringsdeskundigen hier mij vaak meer rust geven dan de mensen van het ivf gebeuren.

Bedankt nogmaals voor al jullie lieve reacties!!!
 x ing

hai inge,

ik weet niet hoelang je precies zwanger bent maar ik heb wel een tip voor je, het kan eigenlijk alleen vanaf 12 weken. er is een apparaatje, babysound heet het geloof ik, en daar kun je thuis heerlijk de hartslag beluisteren en de trapjes ( die je dan nog niet voelt) die hoor je wel.
ik heb zelf 2 miskramen gehad en die kwamen bij mij zonder buikpijn maar spontaan bloedverlies.
dus ik begrijp je angst erg goed. ik ben nu rustiger geworden want ik zit  morgen op 27 weken. ook heb ik met 6 weken en bloeding gehad, stress en paniek natuurlijk maar het zette niet door. ik wist toen zeker dat ik mijn kleintje kwijt was maar dat was niet  zo.
ik zou ff kijken op google.nl voor de babysound. er is maar 1 winkel waar het te koop is, mocht die winkel te ver zijn ( ik weet ff niet welke plaats) dan kun je em via de website bestellen en krijg je em thuis gestuurd. erg makkelijk.
ik zal ff kijken voor je op google.nl en als ik het vind dan zet ik dat gelijk hier neer voor je.

doe maar lekker rustig aan en het komt vast en zeker goed met jou en je baby.

groetjes Miranda 26+6

Terug
Bovenaan