Help ik heb Corona 16 weken zwanger

Ha lieve mama’s / mama’s to be,

Ik zit behoorlijk in de rats. Ik ben gisteren positief getest op Corona. Mijn klachten zijn tot nu toe mild. Hoofdpijn, hoesten en een klein beetje verkouden. Geen koorts.
Ik maak mij nu ontzettend zorgen om onze kleine meid. Ik ben morgen 16 weken zwanger en het heeft voor ons heel lang geduurd om zwanger te mogen raken.
Wie heeft er ook Corona gehad tijdens de zwangerschap? Is alles goed gegaan met de kleine? Is hij/zij gezond en wel op de wereld gekomen?
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen.

Liefs,
Een bezorgde mama to be
 
Zelf geen corona gehad, en nu ook niet. Maar werk op de kinderopvang en heb daar 3 zwangere moeders meegemaakt die corona hebben gehad. Van alle 3 zijn de kleintjes gezond geboren ? de oudste is nu alweer 7 maanden
 
Ik heb corona gehad bij 33 weken zwangerschap mijn klachten waren voornamelijk erg benauwd verkouden en moe onze kleine meid is nu 5 maanden en heeft er niks aan over gehouden. Ze is laatst nog met iemand in aanraking geweest die corona bleek te hebben maar heeft nergens last van dus wie weet heeft ze wel antistoffen opgebouwd doordat ik het heb gekregen. Ik hoop dat je snel weer opknapt!
 
Ik heb ook Corona gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik was toen 15 weken. Ik heb alleen een loopneus gehad voor de rest nergens last van. Mijn huisarts en de verloskundige zeiden dat de baby veilig in de baarmoeder zit, de baarmoeder dient zeg maar als extra bescherming. Nu een gezond meisje van 16 weken oud! Beterschap en een fijne zwangerschap!?
 
Mijn vriendin had Corona met 9 weken! Ze was twee weken plat, benauwd etc. Het had haar goed te pakken MAAR met haar kindje was er HELEMAAL niets! Ze is nu 21 weken, zij en haar kindje kerngezond!

Ik snap dat je bang bent hoor! Ik ben zelf nu ook extra voorzichtig met m’n 8 weken, maar er overkomt jullie hoogstwaarschijnlijk niets! Goed blijven eten, rusten. Beterschap ❤️
 
Beterschap!
Je kindje zit echt wel veilig in je buik, en heeft 99 vd 100x geen last van het feit dat jij ziek bent. Het "risico" voor zwangere is volgens mijn vk puur het niet op de buik kunnen beademen tijdens het laatste trimester ivm grote buik. Maar het risico om daar te belanden met corona is echt heel klein. 
De stress die de angst meebrengt doet meer met de uk dan de (gelukkig) milde vorm van covid. Dus relax! Zorg gewoon goed voor jezelf, verwen jezelf, neem extra vitamines en geniet lekker.
 
Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie berichtjes! Dit doet mij goed. Ik hoop hier snel vanaf te zijn en weer helemaal te kunnen gaan genieten van ons wonder in mijn buik. ?
Ik laat me lekker in de watten leggen en ga mijn zorgen even naast mij neerleggen.

Meerdere ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Als verpleegkundige heb ik helaas hele andere casussen gezien maar in de meeste gevallen gaat het gewoon goed! Let goed op jezelf en zorg er aub voor dat je niet nog een keer besmet raakt verder in je zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan