Help ik heb Corona 16 weken zwanger

Zelf positief getest op corona de dag na m'n positieve zwangerschapstest (rond de 4 weken zwanger toen dus). Niet veel klachten gehad op wat vermoeidheid na. Inmiddels een gezonde zoon van 3 weken oud!
 
Ik had corona bij 11/12 weken zwangerschap. Vegelijkbare klachten. Vooral hoofdpijn, spierpijn en hooguit een halve dag wat verhoging.
Met de kleine is alles goed, inmiddels 2maanden oud.
 
 
Ik zou me niet teveel zorgen maken, in de meeste gevallen komt het helemaal goed. Ik heb zelf in de vierde maand van de zwangerschap corona gehad, met milde klachten (vooral spierpijn en hoesten). Ik heb wel extra echo's gehad om de groei in de gaten te houden omdat de placenta aangetast zou kunnen zijn door de ziekte. Maar die extra checks vond ik wel fijn. Gelukkig groeide de kleine goed en volgde keurig de +1 lijn. Ik heb me uiteindelijk ook nog tijdens de zwangerschap uit voorzorg laten vaccineren uit angst om ondanks de doorgemaakte infectie nog een keer corona te krijgen en op de ic te belanden. Met 38 weken is onze zoon geboren met een mooi gewicht van 7,5 pond. Het gaat super met hem.
 
Ik lees inderdaad meerdere vrouwen die extra echo’s hebben gehad. Heb je dat zelf aangegeven of kwam de verloskundige daar zelf mee? Bij mij heb ik daar niks over gehoord.
Ik ben wel heel blij te lezen dat met jullie kleintjes alles goed gaat! Dat geeft mij zoveel rust.
 
@gebruiker daar kwam de verloskundige zelf mee. Ik moet nog vragen hoe het precies zit, maar krijg in elk geval met 28 weken een groeiecho.
 
Terug
Bovenaan