HELP ik krijg de misselijkheid niet meer onder controle. Wie heeft er echt goede tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Maandag ben ik 8 weken zwanger en de misselijkheidskwaal heeft genadeloos toegeslagen. Niet alleen 's ochtends...neeeeeeeee 24 uur per dag!!! Ik heb al van alles geprobeerd en loop de hele dag met een pak soepstengels onder mijn arm. Echt goed helpen doet het allemaal niet en ik ben dusdanig beroerd dat werken een probleem gaat worden. (ik ben donderdag kotsziek thuisgekomen). Het voelt als een fikse buikgriep en dus zeer brak en beroerd maar dan met het verschil dat mijn darmen prima functioneren.
WIE O WIE heeft er nog een tip die mij kan helpen want ik wordt er echt een beetje moedeloos van..

lfs ing

Hallo Ing,

allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
fantatisch dat het geluk is met de eerste IVF poging en met 1 embryo.

Ik ben 22 weken echt misselijk geweest, de hele dag overgeven.
Ik heb eigenlijk steeds gegeten waar ik zin in had, meestal maak ik een weekmenu en koop dat in een keer, maar nu niet gewoon eten waar je zin in hebt.
Ben ook bijna een maand thuisgeweest van me werk.
verder gele vla eten, maakt je maag rustig.
wel proberen vitamine pillen te slikken.

groene thee werkte bij mij ook en
gewone cola, werkte fantastich tegen de misselijkheid ( bij mij)
verder heb je bij de winkel( drogist)  van die polsbandjes die tegen de misselijkheid.
werken.

verder kun je ook naar de huisarts daar kun je ook medicijnen voor krijgen werken heel erg goed, als je ze op tijd inneemt.

sterkte met de misselijkheid, en wel blijven genieten van dit prachtige wondertje

groetjes Nanda/Barbra

hallo inge...
bij mij werken zuurtjes heel goed.....
heb gelukkig het idee dat de maag weer wat rustiger aan het worden is....
succes.... bianca

Hoi Inge,

Hier nog zo een die tot week 30 misselijk is geweest (goed voor de lijn, maar niet echt prettig...), en al die standaard adviezen (droge cracker en slappe thee bij het opstaan, kleine porties eten enzovoort) hielpen dus ook niks bij mij.

Wat bij mij echt heel goed geholpen heeft is acupunctuur. Ik had ook van die bandjes die een voorgangster al beschreef (SeaBand heten die dingen) die hielpen ook (is hetzelfde principe) maar acupunctuur werkte beter. Wat die prikmadam mij aanraadde was: gember. Gembersiroop in de thee, of gewoon een klein beetje gember. Je mag er weer niet te veel van hebben, want dat is weer niet goed voor de baby, maar het helpt ook. Pepermunt en pepermuntthee hielpen mij ook.

Verder heb ik ook medicijnen gehad van de huisarts: Emesafene zetpillen (hielpen helaas niks) en in het ziekenhuis (heb ik twee keer aan het infuus gelegen door de misselijkheid) kreeg ik eerst Primperan in het infuus, hielp helaas ook niks, en uiteindelijk nog Stemetil zetpillen. Die hielpen een beetje.

Verder at ik ook gewoon waar ik op dat moment zin in had. Het was heel typisch. Een droge cracker kon er zo weer uitkomen, en vervolgens kon ik 's avonds rustig een patatje oorlog met een frikandel speciaal wegeten. Rare dingen die hormonen!

Heel veel succes en ik hoop dat het snel een beetje beter gaat!

Groetjes Lilian
(39w, 3d)

p.s. Oh ja, en inderdaad cola drinken!
Ik heb in de afgelopen 9 maand meer cola gedronken dan in de rest van m'n hele leven.
Cola drinken werd me zelfs gezegd door een broeder van de afdeling gynaecologie.

Groetjes Lilian

Hee lieve meiden,

Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik ben er echt heel blij mee! Ik heb meteen een lijstje gemaakt voor manlief en die gaat zo richting winkels. Ik hoop echt dat het helpt! Ik dronk juist geen cola omdat ik dacht dat dit slecht is voor het kindje. Maargoed ik hoef natuurlijk geen liters te drinken. Half glaasje kan ook.

Nogmaals bedankt en ik laat wel weten of het geholpen heeft!!
lfs ing

VSM heeft een nieuwe lijn met producten speciaal voor zwangeren. Vitamines maar ook speciale granules. Het is een klein potje met hele kleine zoete korreltjes erin. Als je ze onder je tong laat smelten worden ze snel opgenomen en werken dan ook meteen.

Ik ben nu 13 weken zwanger en gebruik ze af en toe nog maar met name vanaf een week of 8 heb ik er heel veel profijt van gehad!

Hoi Inge,
zoals je leest ben je niet de enige. Ik heb het ook erg gehad. Ben in totaal wel een keer of 10 ziek geweest en dan dagen achter elkaar. Bij mij hielp er eigenlijk niks. Hoop voor jou dat dat anders is.
Probeer voor ogen te houden dat het echt een keer overgaat en waar je het voor doet. Niet makkelijk, maar toch.
Heel veel sterkte.
Groetjes V.

Terug
Bovenaan