HELP ik krijg de misselijkheid niet meer onder controle. Wie heeft er echt goede tips?

Hey inge!

Bah wat vervelend he die misselijkheid!
Ik weet er alles van; ben vandaag 18 weken zwanger en nogsteeds zo ziek als een hond!
Ik heb echt vanalles geprobeerd van vaniele vla tot zure snoepjes en noem maar op..
Een paar dagen geleden heb ik toch maar de huisarts gebeld want ik had het echt niet meer onder controle en hij zei dat ik het medicijn''emesafene'' eens moest gebruiken.
Nu een paar dagen later moet ik toch eerlijk toegeven dat het wel werkt! Ik voel me een stuk beter en al een paar dagen niet overgegeven, heeel soms nog wel vlagen misselijkheid maar nooit zo erg dan eerst.
Pas wel op want op de verpakking zit een gele sticker  en dat kan je reactievermogen beinvloeden.
Kijk dan uit met autorijden want je kunt wel merken je wat latere reactie hebt!

Hopelijk heb je hier wat aan!

groetjes  ssuss

Hallo

ja ik heb ook toen gebeld naar de huisarts en heb ook medicijnen hiervoor gekregen pas inderdaad op met rijden maar ja ik heb er gelukkig geen last van gehad.

Groetjes Tamara

Hoi Inge,

Wat mij erg hielp is de citroenlimonade van karvan cevitam. Liters heb ik er van op.
Lekker fris.

cola is erg slecht voor je hoor...

Sterkte, het is voor een goed doel!!

p.s. nog steeds zijn ze het aan het uitzoeken bij UWV... duurt nu 3 maanden...

Hoi Inge,

cola maakt wel degelijk je maag rustig, dus neem maar een paar glazen hoor. Het gaat voornamelijk om de cafiene die niet goed voor de beeb is. Maar in cola zit minder dan in een bak koffie. Ik geloof dat je ong 6 glazen per dag mag hebben.
Succes!

Gr. Mickey (35,4 wk)

hoi inge,

ik weet nog wel een goed middel tegen misselijkheid, ik ben nu 29 + 3 weken en ik ben nog steeds vaak misselijk. tot overgeven aan toe, heel vervelend. cola drinken werkt bij mij ook en normaal lust ik het niet en nu wel ineens.
je kan bij de huisarts een middel krijgen die niet schadelijk is voor de zwangerschap, je hebt ze in tablet vorm maar als je veel overgeeft heb je daar niks aan, je hebt ze ook in zetpil vorm. deze laatste werkte voor mij erg goed, alleen zeg ik je wel alvast dat er een bijwerking is, die erg vaak voorkomt dus houdt er maar wel rekening mee dat je em ook krijgt. en das winderigheid. zeer vervelend maar het is niet anders. het middel heet : emesafene.
kaart het ff aan bij de huisarts en je gyn want extreme misselijkheid is niet leuk, ik kan het weten

succes meis,

groetjes Miranda van msn

Hallo,

eten waar je op dat moment zin in hebt...je beebie komt echt niks tekort. Ik ben bij de eerste de HELE zwangerschap ziek geweest...ik hield alleen cola binnen ( ooit wel 2 liter op een dag...mijn oudste is supergezond...) en frikandellen speciaal.

Ik drink nu ook liters cola in de week, en mijn gyne zegt ook dat je beter veel cola kan drinken dan af en toe een wijntje, want dat is helemaal slecht...

Je doet alleen weinig aan die misselijkheid, leg je er bij neer en probeer er het beste van te maken...als je mazzel hebt gaat het over als je zo'n 4 maanden zwanger bent

Succes!!

Groetjes Valerie

Hoi inge
ik"hoor"hier eigenlijk niet maar snuffel wel nog regelmatig rond hier.
Afgelopen juli ben ik bevallen van een mooie zoon en net als jou heb ik ook zo getobt met flinke misselijkheid, ook die kwam ineens opzetten en hield dag en nacht aan, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest zo beroerd en overgeven...ho maar! Werken was bij mij ook een probleem toen heb me toen ook ziekgemeld en t ook maar gelijk verteld, was erg vroeg maar collegas kunnen je wel in je situatie verplaatsen en krijgen meer begrip voor je.
Ik ben naar de ha gegaan en die heeft me esemafene tabletten voorgeschreven die de misselijkheid niet helemaal wegnamen maar wel de scherpe randjes eraf haalden.En zorg dat je maag nooit leeg is, eet licht verteerbare maaltijden.
En de ha zei toen ook nog tegen me:een schrale troost maar hoe misselijker je bent hoe beter, het betekent dat het vruchtje goed"vastzit"in de baarmoeder

Hoi,

alvast proficiat met je zwangerschap! Ik weet hoe erg de misselijkheid kan zijn! Ik woon in Belgie en word gevolgd door een gyneacoloog (wat hier de gewoonte is).
Ik ben nu 8 maanden zwanger en de eerste 12 weken zeer misselijk geweest. De gyn heeft me toen vitaminen gegeven die ECHT hielpen! Verlost van de misselijkheid en terug een gewoon leven. Het kan echt geen kwaad. Het noemt POSTADOXINE en in Belgie vrij verkrijgbaar bij de apotheker.
Vraag het eens aan je huisarts of zoek op het internet naar wat meer info over POSTADOXINE als je er wat wantrouwig over staat.

Veel succes. Kaatje   x

Terug
Bovenaan