HELP ik krijg de misselijkheid niet meer onder controle. Wie heeft er echt goede tips?

Hoi Inge,

Tegen mijn vriendin zei de gyn: hoe misselijker, hoe beter! Het schijnt voor het kindje niet erg te zijn. (mijn vriendin is 2 keer de hele zwangerschap ziek geweest, en 2 keer een baby van 7 pond) Moeder heeft er meer onder te lijden.

Mijn vriendin heeft van DR Vogel het middel Nux Vomica gehad. Dat hielp haar een beetje. Misschien heb jij er wat aan.

Ik hoop dat je je gauw weer wat beter gaat voelen!
Groetjes, Cathy

Hoi Inge,

Lastig hè die misselijkheid?? Maar het is voor een goed doel!!!!

Maar goed ik ben ook tot 18 weken misselijk geweest en ik heb het medicijn emesafene voorgeschreven gekregen van de gyneacoloog.

Verder hielp het ook dat wanneer ik misselijk werd even rustig gaan zitten met een liga en een bekertje melk.

Veel sterkte ermee.

Groetjes  Sandra
(21 wkn 3 dgn)

Hi Inge,

Ik ben zelf tot week 24 ziek geweest. 2 weken opgenomen in het ziekenhuis en daarna nog 2 maanden aan de sondevoeding. Ook alles gesprobeerd; cola, pepermunt, zuurtjes, emersafene etc alles dus.
Tot slot ben ik door aanraden van mijn vk bij een acupuncturist terechtgekomen. En dat is echt super! Na een week hoefde ik niet meer over te geven en kon ik alles weer doen!. Ik zou er zeker even na kijken want zo lang als ik er mee gelopen heb dat wil je echt niet!

Nou veel succes met alle adviezen en ik hoop echt dat je er snel weer bovenop bent.

Groetjes,
Rosanne, 37wk en 4dg

Nou je bent in ieder geval op en top zwanger, lastig lastig lastig die misselijkheid.

Probeer eens af en toe een stukje banaan.

Miep

Als je twee liter cola (of al is het maar een paar glazen) dan kom je toch verschrikkelijk aan? Brrr...lijkt me niks cola! Maar goed, je bent dan natuurlijk al lang blij dat het helpt!
Maar: hoe misselijker hoe beter, das dikke onzin!
Vroeger dacht men dat, wanneer je misselijk bent dat dat juist een gezond teken was en dat de kans op dat het goed gaat meer aanwezig is. Dat is dus niet zo!

Hoi Sjana,

ik drink idd ooit wel 2 liter cola of dr pepper, maar ik ben toch pas 4 kilo aangekomen...Ik ben nu bijna 34 weken...Stom he??

Groetjes Valerie

Hoi, ik weet precies hoe je je voelt! In mijn eerste zwangerschap had ik ook lastvan extreme misselijkheid, 24 uur per dag vanaf week 6 tot week 13. Het was vreselijk en ik moest zelfs stoppen met werken, niet eens water hield ik binnen. In die periode woonde ik in Ierland en kreeg ik een medicijn voorgeschreven van mijn huisarts genaamd Stemitil. Ik mocht dagelijks een aantal tabletjes innemen en dankzij Stemitil kanik wat eten binnenhouden. Als je steeds moet overgeven ben je al dankbaar als je eindelijk een hele appel kan binnenhouden. Ik ben in die weken 5 kilo afgevallen, zonder Stemitil was dat zeker meer geweest. Ik was zo ziek....oh, wil er niet aan denken. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger, uitgerekend eind januari en gelukkig had ik deze keer niet zo'n last van misselijkheid. Stemitil is verder niet schadelijk. Ik heb een gezonde dochter van net 6 jaar oud en nog zij, nog ik hebben effecten ondervonden door die Stemitil tabletjes. Misschien kun je het voorleggen aan je huisarts. Ik weet nietof ze het voorschrijven in Nederland, maar in Ierland in elk geval wel.

Groetjes en sterkte!

Martica.

Een bakje gele vla in de ochtend hielp mij, en in de middag wektte het met een glas cola (vreemd he?)

Terug
Bovenaan