help, ik verlies bloed

Ijzer zit het meeste in vlees. Het ijzer uit vlees neem je ook het beste op in je lichaam, dit lijkt namelijk het meest op de vorm die de mens in het lichaam heeft, dus flink aan het vlees!
Als je ijzer uit groenten wilt eten, bijvoorbeeld spinazie, is het aan te raden er een glas sinaasappelsap bij te drinken, door de vitamine C wordt het ijzer dan beter opgenomen. Ook in appelstroop zit veel ijzer, maar nogmaals, uit vlees haalt je lichaam het meeste ijzer.

Succes!

Ink
 
Ijzer zit het meeste in vlees. Het ijzer uit vlees neem je ook het beste op in je lichaam, dit lijkt namelijk het meest op de vorm die de mens in het lichaam heeft, dus flink aan het vlees!
Als je ijzer uit groenten wilt eten, bijvoorbeeld spinazie, is het aan te raden er een glas sinaasappelsap bij te drinken, door de vitamine C wordt het ijzer dan beter opgenomen. Ook in appelstroop zit veel ijzer, maar nogmaals, uit vlees haalt je lichaam het meeste ijzer.

Succes!

Ink
 
Hoi Ink,

Bedankt voor de tip. Vooral van die vitamine C, dat wist ik helemaal niet. Mijn moeder zei dat het ook in lever zit, maar dat lijkt mij erg vies. Ik zal ze er even op uitsturen voor een lekker biefstukje of zo, een halve kip heb ik ook wel zin in.Of zal daar weer minder ijzer in zitten, want het gevogelte.
Bedankt Will
 
hallo, ik ben nu 17 weken zwanger van mijn eerste kindje.
Sinds een paar dagen heb ik last van bloedverlies, als een heftige ongesteldheid.
Bij de 12de week heb ik dit ook gehad.
Beide keren ben ik door de verloskundige doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo.
Ook dit keer was het met de baby helemaal goed, hartje klopt, bewegelijk en goede groei. Een raadsel. Natuurlijk blij dat alles goed is, maar toch ook spanning of het goed blijft gaan. De gyneacoloog zegt hier geen zekerheid over te kunnen geven bij 17 weken zwangerschap.
Rust houden (niet sporten en werken: ik ben kok van beroep, best zwaar) en toch proberen te genieten van het moment.
 
Terug
Bovenaan