Help ik weet het ff niet meer!! Moet ik TE lang wachten!?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik wil even mijn hart luchten en eens ff van andere horen wat zei hier nou van vinden..

Mijn vriend en ik zijn 3 jaar bij elkaar, wonen jaartje samen, mijn vriend heeft een vast  contract voor 40 uur per week, ik studeer nog, maar heb ook een vast contract voor een bijbaantje (na mijn studie kan ik hier eventueel ook blijven werken),.. We hebben vorig jaar een huisje (appartement) gekocht, 2 slaapkamers, gewoon alle ruimte die je nodig hebt!

Mijn vriend en ik hebben het over kinderen gehad. Ik wil dolgraag een kindje van ons tweetjes en mijn vriend ook. Alleen zijn we het niet helemaal eens over wanneer..
Hij  is (toen we nog niet samen waren) een lening van een paar duizend euro aangegaan, door allemaal auto's enz te kopen. Voordat we gingen samenwonen hebben we afgesproken dat ik daar niks aan meebetaal, mochten we uit elkaar gaan ofzo..

Om even to the point te komen..

Mijn vriend wil pas dat ik na de zomer (september, oktober, november) stop met de pil, alleen ik ben het daar dus absoluut niet mee eens. Zijn reden hiervoor is omdat hij nu nog een lening van 8000 euro open heeft staan, en niet eerder aan een kind wilt beginnen als wanneer die lening grotendeels ingelost is. Kijk ergens heeft hij daar een punt want het is natuurlijk beter om pas aan een kindje te beginnen als je  niet teveel schulden hebt. Maar aan de andere kant, hij  is die lening aangegeaan dus dan hoef ik daar toch niet voor te boeten( zo zie ik het)??

Ik vind zelf als je aan kinderen wilt beginnen dat je daar niet als enigste wat over te zeggen hebt. Hij bepaald wanneer ik stop met de pil, wanneer ik zwanger mag worden, hij beslist nog net niet over  het exacte tijdstip.. terwijl als ik er iets over wil zeggen hij de discussie niet aangaat.
Ik wil gewoon zo graag een kindje dat ik hem nu dus gewoon aant opjutten ben, wat niet goed is, maar anders dring ik niet tot hem door!