Help ik weet het ff niet meer!! Moet ik TE lang wachten!?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik wil even mijn hart luchten en eens ff van andere horen wat zei hier nou van vinden..

Mijn vriend en ik zijn 3 jaar bij elkaar, wonen jaartje samen, mijn vriend heeft een vast  contract voor 40 uur per week, ik studeer nog, maar heb ook een vast contract voor een bijbaantje (na mijn studie kan ik hier eventueel ook blijven werken),.. We hebben vorig jaar een huisje (appartement) gekocht, 2 slaapkamers, gewoon alle ruimte die je nodig hebt!

Mijn vriend en ik hebben het over kinderen gehad. Ik wil dolgraag een kindje van ons tweetjes en mijn vriend ook. Alleen zijn we het niet helemaal eens over wanneer..
Hij  is (toen we nog niet samen waren) een lening van een paar duizend euro aangegaan, door allemaal auto's enz te kopen. Voordat we gingen samenwonen hebben we afgesproken dat ik daar niks aan meebetaal, mochten we uit elkaar gaan ofzo..

Om even to the point te komen..

Mijn vriend wil pas dat ik na de zomer (september, oktober, november) stop met de pil, alleen ik ben het daar dus absoluut niet mee eens. Zijn reden hiervoor is omdat hij nu nog een lening van 8000 euro open heeft staan, en niet eerder aan een kind wilt beginnen als wanneer die lening grotendeels ingelost is. Kijk ergens heeft hij daar een punt want het is natuurlijk beter om pas aan een kindje te beginnen als je  niet teveel schulden hebt. Maar aan de andere kant, hij  is die lening aangegeaan dus dan hoef ik daar toch niet voor te boeten( zo zie ik het)??

Ik vind zelf als je aan kinderen wilt beginnen dat je daar niet als enigste wat over te zeggen hebt. Hij bepaald wanneer ik stop met de pil, wanneer ik zwanger mag worden, hij beslist nog net niet over  het exacte tijdstip.. terwijl als ik er iets over wil zeggen hij de discussie niet aangaat.
Ik wil gewoon zo graag een kindje dat ik hem nu dus gewoon aant opjutten ben, wat niet goed is, maar anders dring ik niet tot hem door!

Wie heeft er een advies  voor mij, want ik hou dit echt niet langer vol zo op deze manier!!!!  

Begrijp me overigens niet verkeerd.. Mijn vriend wilt ook heel graag een baby, liever gister nog dan vandaag.. Alleen hij ziet het vanwege de lening niet zitten..

Groetjes Maaike

Hallo,

Ik snap het standpunt van je vriend wel hoor. Ik ben iemand die alles in kannen en kruiken moet hebben voor ik aan iets begin. Daar ben ik nu vanaf aan het stappen want:

Er is altijd wel iets waardoor je je plannen moet bijstellen en een reden kan zijn om de zwangerschap uit te stellen.

Een goede toekomst met wat geld opzij is zeker niet slecht, maar moet niet allesoverheersend zijn.

Je weet niet hoelang het duurt voor dat je zwanger bent. Wellicht als je nu de pil laat kan het best zijn dat je pas in oktober of november zwanger bent (als je geluk hebt).

Ik kan me voorstellen dat jij zoiets hebt van ik wil nu zwanger worden, als die wens komt kun je hem niet zomaar wegdrukken. Ok je vriend is de schuld aangegaan, daar hoef jij niet voor te "boeten". Maar jullie willen samen verder en het is dan ook natuurlijk voor jullie allebei belangrijk dat de schuld zo snel mogelijk wordt weggepoetst.

Misschien kunnen jullie een gulden middenweg afspreken. Leg hem uit dat je voor je gevoel niet meer wilt wachten en als hij ook graag kindjes wilt dan kan hij dat ook begrijpen. Geef aan dat jullie er samen naar zullen werken om van de schuld af te komen. Kijk alle beetjes helpen, als hij straks vakantiegeld krijgt kan hij daarmee al een stukje aflossen, en alles wat elke maand kan worden ingelost ook doen. Op die manier laat hij jou zien dat hij graag met je verder wil, en er alles aan doet om van de schuld af te komen en voor zijn gevoel de kinderwens kan worden ingevuld.

Succes ermee

liefs
talke

Ik snap mijn vriend ook wel, en moet zeggen dat hij er inderdaad alles aan wilt doen om die lening zo snel mogelijk weg te werken.. Van het vakantiegeld wilt hij zo goed als alles overboeken naar de lening, als we eens een xtratje hebben gaat het ook naar de lening, belasting centen naar de lening.. maar ja op een gegeven moment heb ik wel zoiets, alles gaat naar die lening, daar moet ik ook op inleveren maar kom mij dan ook eens tegemoet!

Wat ik probeer te zeggen is eigenlijk dat jullie er ondertussen alles aan doen om de lening weg te werken en dat jullie in de tussentijd aan het klussen slaan!

Liefs
talke

En inderdaad zoals je al zei, als ik stop met de pil, wie zegt er dat ik gelijk zwanger ben? misschien is het pas oktober of zelfs december pas..

En geld ook, ik heb zelf zoiets, als je je kindje gewoon kan onderhouden, kleertjes en luiers voor het kind kan kopen, leuke dingen kunnen doen.. dan zie ik geen probleem.. Als je gewoon iedere maand wat spaart voor later, komt het kind echt niets te kort!

Maar ja, mannen he?! Af en toe verschrikkelijk eigewijs!

Hé dat vind ik inderdaad wel een goeie, nog niet aan gedacht..

Klussen tijdens het aflossen  ga het eens voorzichtig voorstellen!!

Lieve maaike, ik heb een oplossing:
Je stopt nu alvast met de pil, en zolang  nog met  de rubbertjes...ontpillen duurt namelijk ook een hele tijd!! Dan heb je, als jullie beiden zover zijn, veel meer kans op een snellere zwangerschap omdat de pil al uit je lichaam is... Misschien wil je mannie je dan wel tegemoedt komen met een paar maandjes eerder voor het eggie??!! idee? succes, liefs el

Ik snap jouw vriend wel.
Wij hebben ook eerst gezorgd dat alles goed was geregeld. Beiden een vaste baan, mooi huis en getrouwd.

Maar ja je kunt wel willen plannen, maar sommige dingen laten zich niet plannen.

Tegen de tijd dat wij eindelijk een kind kregen (na 3 miskramen) is mijn man al 2 keer een baan kwijtgeraakt.
Vervolgens heeft hij na de geboorte van ons kind zijn baan verloren en zijn we nu ook al verhuisd (duurder gaan wonen)....

Met andere woorden: als het om een paar duizend euro gaat, zou ik mij niet te druk maken. Maar je moet je wel realiseren dat als je een kind krijgt de kosten stijgen en de inkomsten dalen. Je lost dan dus minder makkelijk af als nu.

En dan ja, bij ons heeft het bijna 4 jaar geduurd voor ons kind werd geboren en voor de tweede zijn wij ook alweer twee jaar bezig.....

Dus ik zou zeggen, wees reeel, zorg goed voor elkaar en een warm nest......de rest komt dan vanzelf en komt eerlijk gezegd ook niet op een paar maanden aan......toch??

succes

mama van MD

Terug
Bovenaan