Help ik weet het ff niet meer!! Moet ik TE lang wachten!?!?

Hoi,

ik snap jullie allebei wel, toch zou ik niet teveel aandringen, niet dat hij gaat zeggen, oke we doen het toch.
Want het tijdstip wanneer je eraan wil beginnen om te proberen een wondertje van jullie 2en te mogen ontvangen is wel iets waar je allebei voor 100% achter moet staan.

In nederland is nog nooit een kindje doodgegaan aan de honger, daar is altijd wel wat op te vinden, maar het is voor een kindje wel heel fijn dat zijn basis heel stabiel en gelukkig is op sociaal vlak, dat jullie er allebei helemaal klaar voor zijn, en er helemaal achter staan.

Ik hoop voor jullie dat die tijd snel mag komen.

Liefs Randy

De tip die ik je wil geven is al eerder genoemd.

Zelf ben ik in oktober 2006 gestopt met de pil, en in augustus gaan we voor het eggie.
Sinds oktober gebruiken we condooms, en dat gaat prima.
Mijn lichaam krijgt nu de tijd om te ontpillen, en ik leer mijn cyclus kennen.
Ik hoop dat als we er echt voor gaan goed inzicht heb in wanneer mijn ei komt.

Praat met je vriend, en stel hem voor te stoppen met de pil, en eerst te ontpillen (en condooms te gebruiken)  voordat jullie voor het eggie gaan.

Succes.

Liefs Mickey

Beste Maaike,

Ik snap je gevoel helemaal. Wij zijn op dit moment ook nog steeds schulden aan het aflossen die mijn vriend bij elkaar “gespaard” heeft tijdens zijn mislukte studiepoging. Gelukkig heeft hij sinds vorig jaar mei een cursus gevolgd via Schiphol en heeft hij nu een vaste baan. Hopelijk krijgt hij in juni zijn vaste contract. Ondanks dat het me veel pijn deed om te wachten (we hadden het ook al eerder uitgesteld wegens mijn afstuderen), heb ik besloten om te wachten met proberen zwanger te worden omdat ik de gedachte van al die schulden benauwend vond op ons vermogen en dus zekerheid. Ik wou gewoon de rust hebben om voor mijn kindje alles te kunnen kopen wat nodig is, en we die zekerheid eerst niet hadden. Ik kan namelijk op dit moment zelf niet fulltime werken wegens een langdurige ontsteking in mijn rechter hand en pols, maar we zijn nu een groot stuk verder met het aflossen en zitten in ronde 5 en als ik er op terug denk, ben ik toch blij dat ik een extra jaar gewacht heb. Nu hebben we ook meer rust om ons overal op voor te bereiden en meer ruimte om er van te kunnen genieten als het straks zo ver is dat we zwanger zijn.

Ik sluit me dus aan bij het bovenstaande idee om wel alvast te stoppen met de pil, maar om dan wel nog rubbertjes te gebruiken. Ik merk zelf dat het ontpillen erg maf kan gaan en op deze manier kan jij je cyclus alvast beter leren kennen.

Ik wens je veel sterkte.

Groetjes,

Sara

hoi

Ik begrijp de situatie volkomen. Ik zou gewoon stoppen met de pil en de rubbers gebruiken zodanig dat je lichaam volledig clean is van de pil. Dat kan toch geen kwaad en als je dan overeen gekomen bent om aan een kindje te beginnen is de 1ste fase toch reeds gepasseerd.
Wij gaan zelf ook in een moeilijke periode terechtkomen want wij gaan verbouwen. Iedereen op zijn manier slaat er zich wel door hoor. Ze zeggen altijd na 7 magere jaren komen er 7 vette jaren. Ik hoop dat het waar is voor iedereen die hier in zo'n situatie zit.

groetjes sandrine

Hoi allemaal,

Ik heb het er nog eens met mijn vriend over gehad, en ik mag nu in Juli al stoppen met de pil. Na onze vakantie, gaan we direct van start.. wel eerst ff een maandje ontpillen denk ik, maar daarna gaan we voor het eggie!!!!

Kan echt niet wachten!!!

Liefs Maaike

Ik zou met schulden nooit aan kinderen beginnen...

Maar goed, dat is mijn mening..

he meis ik ken jou verhaal mijn vriend heeft ook schulden ook voor mijn tijd, mijn enige mening is das bij ons zo alles is van ons samen zowel schulden als mijn geld, allleen zodar we uitelkaar gaan \( wat niet gebeurt) zijn alle schulden die hij had voor mijn tijd van hem dus, dat is gewoon reeeel, als jullie kinderen willen en nu al ruzie over maken zal ik er niet meer over hebben en goed nadenken want , als je ruzie maakt over een baby zit er iets niet goed, niet dat dat zo is maar het moet niet nodig zijn jullie bepalen zelf wanneer en hoelaat enzv niet alleen jij of hij samen, ene kant begrijp ik jou wel maard e andere kant begrijp ik hem heel goed, ik wil je niet beledigen maar ik zou nog ff afw8 tot de schuld minder is, anders maak je de schuld nog erger, dan het al is,

greetz suzette

Hoi,

Begrijp me even niet verkeerd, mijn vriend en ik hebben geen ruzie over de baby. Het enigste is dat we er een meningsverschil over hebben. Wat betreft die lening, kijk ik betaal er niet aan mee, omdat ik anders zoveel dingen moet laten. Ik ben bijvoorbeeld aan het leren om een dierenpension te kunnen openen en als ik al mijn geld in die lening zou stoppen om die zo snel mogelijk af te lossen, dan moet ik daarmee (opleiding voor het houden van een dierenpension/ asiel)  stoppen! Dan heb ik zoiets van ja wacht even, ik moet mijn carriere vergooien omdat jij een lening hebt gemaakt!

Wij hebben ook afgesproken als het ooit uitgaat, dat die schuld naar hem toe gaat, en dat ik hier geen problemen mee krijg, is denk ik ook logisch.

En we wachten ook totdat de schuld een stuk meer ingelost is hoor. We hebben nu al behoorlijk wat afgelost, en we gaan gewoon nog ff door, komt nog vakantiegeld aan, nog een winstuitkering en de kleine hoeveelheid die overblijft kunnen we in onze hypotheek verwerken, en als ik zelf nog een half jaartje fulltime ga werken  dan kan die lening zo ingelost zijn.

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan