<p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Hoi allemaal, hier een radeloze moeder die jullie hulp hard nodig heeft.</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Ons mannetje is 7 weken en we lopen bij de kinderarts voor zijn verborgen reflux.</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Hij heeft sinds een week nu Nexium gekregen, maar we zien niet veel verschil. Alleen dat hij minder vaak de hik heeft.</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Ons mannetje vertoont al vanaf week 1/2 de volgende symptomen:</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">-onrustig slapen overdag, vaak als die dan eindelijk slaapt is hij na 30/40 minuten wakker.</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- ‘s nachts meestal wel 3 uur slapen, maar na zijn nachtvoeding rond 03:00 uur slaapt hij ook woelig/onrustig.</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- in zijn slaap verkrampen en dus wakker worden</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- we bakeren hem al weken in een Pacco, want anders maait hij zichzelf met zijn handen wakker</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- hevig hoofd heen en weer bewegen als hij ligt en onrustig kijken.</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- vaak de hik (lijkt door Nexium weg te zijn)</span></p><p>-veel niezen </p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">-tong uit mond steken</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- al weken een verstopte neus </span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">-krampen! Zo erg dat hij daar vaak van wakker wordt (we gebruiken al Sab Simplex)</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">-kreunen</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">-wel honger maar geregeld de fles weigeren na 80 ml te hebben gedronken. Hij krijg 135ml (120/4) en laat de rest vervolgens staan. Valt ook geregeld in slaap halverwege de fles (hij is dan 10 minuutjes bezig), maar zodra je hem weg wil leggen is hij klaar wakker. Als hij zijn hele fles leeg drinkt doet hij er netjes 20 minuten over.</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- overstrekken</span></p><p><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">- eerst babyacneop hoofd en dat verdween, maar sinds 2 weken nu ook op zijn romp rode bultjes en in zijn ooghoekjes schrale plekjes. Ook in zijn nekje en hoofd, niet extreem maar wel een paar bultjes/rode plekken.</span></p><p>-zijn ontlasting is goed, wel moet hij heel veel kracht zetten en loopt rood aan + is heel erg aan het persen </p><p>Wij zijn erg voorzichtig met verschillende dingen uitproberen en stappen niet zomaar over op andere voeding. We gebruiken sinds de geboorte Kruidvat standaard. Onze kinderarts is op vakantie en die neemt op 3 augustus pas weer contact met ons op over Nexium, of dat aan is geslagen.</p><p>Jullie begrijpen hopelijk dat mij dit te lang duurt. We zijn al 7 weken aan het kijken wat het nou precies kan zijn en de roze wolk is ver te zoeken helaas.</p><p>Ik heb de huisarts gebeld en die heeft vandaag een bus Nutrilon Pepti klaar laten leggen bij de apotheek om te proberen, maar ik ben zo bang dat het geen KMA is en ons mannetje nog meer last krijgt van krampen en ik las dat de ontlasting groen/dun wordt? En moeten we het blijven indikken met jbpm omdat het licht verteerbaar is? Jbpm gebruiken we nu ook i.v.m. zijn verborgen reflux.</p><p>28/07 kunnen we bij de osteopaat terecht, is een bekende van ons en is kinderarts in het ziekenhuis geweest. Ook zij is op vakantie.</p><p>Ik weet het gewoon even niet meer, hopelijk kunnen jullie mij helpen/herkennen jullie iets en kunnen jullie mij gerust stellen.</p><p>Veel liefs, Iloon</p>