HELP koemelkallergie? Radeloze moeder.

@everymomentmatters, bizar dat je dit zo herkent. Gelukkig hebben we een fijne huisarts en heeft ons de eerste bus Pepti voorgeschreven die we mogen halen. Ik ben alleen bang dat ons zoontje er verkeerd op reageert, niet lekker vindt, groene spuitluiers krijgt etc. En misschien onterecht en krijgen we er een heel ander mannetje voor terug.
Merkte jij ook dat jullie kindje daarna beter ging slapen/rustiger werd? En merkten jullie bij Pepti al een beetje verschil? 
 
@Lewis
Onwijs bedankt voor jouw verhaal! Lijkt me héél heftig wat je hebt meegemaakt. Het weg leggen (schuin/omhoog) lukt gelukkig wel beter nu het Nexium.
De krampen had hij al voordat we met jbpm indikten en het persen ook. We gebruiken maar een half schepje. Als we stoppen dan komt er heel veel melk terug.
Onze kleine gaf ook maagzuur terug, waterachtig en rook heel zuur. In combinatie met alle andere symptomen kregen we Nexium. De Nexium zorgt ervoor dat het minder zuur wordt en de slokdarm niet wordt aangetast.
Ik denk dat ik deze week nog even aan ga kijken en bij geen verbetering ga ik Pepti proberen. De arts raadde dat aan en niet direct volledig koemelkvrij. Ben heel benieuwd! 
Goed om te weten dat er ook nog een optie geitenmelk is mocht dit alles echt niet werken
 
Nog een toevoeging, hier nu succes met nutramigen maar inderdaad wel groene poep. Maar ze poept prima en heeft er geen last van. Dus volgens mij kan dat geen kwaad! Veel sterkte.
 
Onze zoon heeft KMEA, maar het is moeilijk om zo vanaf tekst te beoordelen of bij jullie dit ook het geval is. Veel van de dingen die je omschrijft horen namelijk ook wel gewoon bij baby-zijn en sommige baby's hebben daar meer last van dan anderen.
 
Bijvoorbeeld:
- baby's van zo jong slapen meestal 40 minuten overdag. Ze kunnen slaapjes nog niet goed koppelen en slapen dan meestal 1 cyclus. 1 cyclus duurt dan ook ongeveer 40 minuten.
- na 03:00 uur in de nacht neemt de slaapdrang van baby's af. Veel kinderen worden dan dus vaker wakker, simpelweg omdat ze dan al niet meer zo moe zijn.
- En ook wat betreft het maaien met de handjes: ik denk dat aan heel veel ouders het advies wordt gegeven om in te bakeren. Heel veel baby's zijn actief in hun slaap en slaan zichzelf wakker op jonge leeftijd. Dit zou as het goed is vanzelf moeten verbeteren.
- En ja, die krampen, wat een verschrikking is dat he!? Maar helaas ook veelvoorkomend bij zulke jonge baby's.. Na een maand of 3 zou dat beter moeten gaan.  
 
Maar: het kunnen ook allemaal aanwijzingen zijn voor KMEA wel. Wat je het beste kunt doen, zoals anderen ook al aangeven: probeer een 2 weken pepti uit en kijk of er verschil is? In principe zou je vrij snel verschil moeten merken. 
 
EDIT: over geitenmelk. Veel kindjes met KMEA hebben een gevoeligheid voor àlle dierlijke melkeiwitten; de kans is dus best aanwezig dat geitenmelk dus ook een reactie op roept.
 
Ik zou pepti zeker proberen! Rustig opbouwen.. je hebt schemas op internet hoe je het beste over kunt stappen!

Mijn zoontje was ook zo als jij beschrijft. Jbpm werkte niet bij hem, uit eindelijk reageerde hij het beste oo Kabrita (geitenmelk) . Mijn dochter nu direct op Kabrita gezet. Haar ontlasting is altijd dun en geel groen maar dat mag bij deze voeding. Ze is een mega tevreden baby. Ik zou dan ook vooral daarnaar kijken.

Maar eerst ff kma uitsluiten lijkt me echt een goed plan!
 
Wij hebben de Pepti overgeslagen dus kan je niet vertellen hoe dat zou zijn geweest. Het duurde wel een week of twee voor we verbetering zagen maar echt zoveel verschil. Ons kindje huilde eerst eigenlijk altijd als hij wakker was ? En een tijdje eigenlijk bijna niet meer, "wat een vrolijke baby!" Zeggen mensen nu altijd als ze hem zien ? Dit kon ik me de eerste maanden niet voorstellen maar het kereltje had het zwaar ?. En ook slapen ging beter ja, maar ook hier geen topslaper hoor haha
 
Ik zou het echt zeker proberen en even een paar weken doorbijten. Ik herken het gevoel van "2 weken, hoe komen we doe ooit door?!" Maar je komt ze door en je vergeet ze weer. 



 
Succes
 
Mama croco
Dat klopt, en staat ook duidelijk omschreven in mijn verhaal. Maar niet alle kindjes reageren even heftig op geitenmelk als op koemelk. Dit komt omdat de eiwitsamenstelling wel net even anders is, en het eiwit waar ze gevoelig voor zijn zit er minder in. Mijn dochter reageerde dus wel op geitenmelk, maar deed het er evengoed een heel stuk beter op dan op de koeienmelk. Als pepti en zwaardere oplossingen falen, zoals bij ons, dan is het dus wel het proberen waard. Maar niet iets om de allergie mee te testen en geen startpunt.
En wat ik aan ts nog mee wil geven is dat gewoon een wissel van voeding ook verschil kan maken. Soms zit er net een toevoeging in, of een samenstelling, waar je kindje het niet goed op doet. Een verandering van voeding kan dan al helpen. Het hoeft niet een KMA te zijn.
 
Terug
Bovenaan