HELP koemelkallergie? Radeloze moeder.

[quote quote=10468793]Dat klopt, en staat ook duidelijk omschreven in mijn verhaal. Maar niet alle kindjes reageren even heftig op geitenmelk als op koemelk. Dit komt omdat de eiwitsamenstelling wel net even anders is, en het eiwit waar ze gevoelig voor zijn zit er minder in. Mijn dochter reageerde dus wel op geitenmelk, maar deed het er evengoed een heel stuk beter op dan op de koeienmelk. Als pepti en zwaardere oplossingen falen, zoals bij ons, dan is het dus wel het proberen waard. Maar niet iets om de allergie mee te testen en geen startpunt.[/quote]
Ah sorry, ik reageerde niet specifiek op jouw post, dus had ook je nuancering niet gezien ;). Ik zag ergens het woord 'geitenmelk' voorbij komen in een bericht van TS, dus wilde die waarschuwing even geven. 
Maar eventueel wel inderdaad een optie in een later stadium als andere KMEA-vrije alternatieven niet werken.
 
 
Wbt. Geitenmelk…. als blijkt dat het geen koemelkallergie is,is het wel een goed alternatief.. het is lichterverteerbaar. Mijn zoontje had minder last van reflux met geitenmelk.

Hij bleek geen kma te hebben daarbij... neocate e.d. vond hij smerig hij dronk er zo weinig van. Dus ik ben toen op zoek gegaan naar een goed altnernatief..
 
Meiden, onwijs bedankt voor al deze informatie! Ik haal.hier kracht uit. Het is fijn om te delen en jullie ervaringen te lezen.
Het gekke is dat ik hem wel weg kan leggen op zijn rug zeg maar, hij gaat dan niet extreem huilen o.i.d. (gelukkig maar!)
Vannacht (tussen 03:00 en 06:00) is hij weer 2x wakker geworden door oprispingen, terwijl hij zo graag wil slapen.
Ik pas alle reflux regels toe en de Nexium gebruiken we morgen een week.
Het klinkt ook alsof hij al weken een verstopte neus heeft, hij klinkt heel vol en echt al weken. Heb het idee dat dat erger wordt.
Hij wordt ook wakker van krampen, meerdere keren en loopt rood aan + begint heel hard te huilen. Dat gebeurt meerdere keren per slaapje.
 
 
Ik herken je verhaal heel erg! Heb zelf een dochter van 3 weken en wij zijn ook echt nog zoekende. Ik ben redelijk snel (zelf) overgestapt op de Nutricia Neocate na de Pepti te hebben geprobeerd. Dit vanwege veel verhalen van bekende om ons heen. Helaas is het niet de Holy Grail bij ons maaaar.. we kunnen dat nu wel uitsluiten. En dus kunnen we ons verder gaan focussen op iets anders. Geef de voeding wel even de tijd uiteraard maar zo lang wachten lijkt mij ook geen succes. Veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan