Help, mijn baby weigert de fles!

Hallo

Mijn zoon van 01-09-2007 weigert op het moment ook de fles! Ik moet over anderhalve week weer aan het werk! Ik wilde gaan beginnen met afbouwen vorige week naar gecombineerde kv en bv, Bv 's morgens en s avonds en overdag 3 kv flessen. Tot vorige week kreeg hij volledige bv, soms ook uit de fles van mijn man of van opa of oma. Dat ging gewoon goed uit een aventfles met speen 2. Nu wil hij ineens niet meer drinken uit de fles ook geen bv!!!!!!!

Wat moet ik nou? Over 10 dagen moet ik aan het werk!! En moet hij naar het kdv!

Heeft iemand tips?

alvast bedankt

R

Hoi Reesie,
Hierboven staan veel tips. Misschien dat je daar wat aan hebt. Wat gek dat hij eerst aldoor wel dronk uit de fles maar nu niet meer. Ik zou zeggen, gewoon geduldig blijven oefenen. Ik ben wat langer thuis gebleven van mijn werk. Ik heb elke dag geoefend en verschillende spenen geprobeerd. Avent spenen zijn vrij groot. Mijn dochter moest daar alleen maar van kokhalzen. Ze drinkt nu goed uit Difrax speentjes. Ze speelt er eerst een paar minuutjes mee en dan gaat ze drinken. Echt, het komt goed, als je maar geduldig en rustig blijft oefenen en niet forceren. Zorg dat je niet gestresst raakt want dat voelen ze dondersgoed aan. En wil hij niet, probeer het dan gewoon de volgende dag weer.
Succes!
Groetjes, Mariska

Hoi Mariska

Bedankt voor je reactie! Gister hebben we het weer geprobeert!Eerst mijn man die is in een andere kamer in het huis gaan zitten zodat mijn zoon me niet zou zien en horen. Hij krijste de hele boel bij elkaar, echt helemaal over zijn toeren. Vervolgens heb ik hem na 20 minuten proberen aan de borst laten drinken en na een paar slokken heb ik hem eraf gehaald en de fles ( avent met speen 1)  met borstvoeding snel in zijn mond geduwd. Hij dronk het flesje in een keer leeg! Ik had maar 40 cc gekolfd want anders heb niets achter de hand als hij de fles niet wil! Maar goed toen hebben we snel fv aan gemaakt ( NAN Hypo 1) maar zodra hij het proefde kapte hij gelijk weer met drinken en duwt hij de speen uit zijn mond! Ik wil graag die hypo allergene voeding geven want zijn oudere broer heeft kinderastma. Ik hoor hier en daar dat die voeding alleen wel bitter is. Maar ik hoor ook weer dat de Nan voeding van nestle wel het meest overeen komt qua smaak met borstvoeding.

Nu zei iemand tegen mij dat je ook de voedingen kan mengen, bv en kv.  Heb jij daar ervaring mee?

Ik kan ook moeilijk elke keer hem eerst aan de borst leggen en dan de fles er in stoppen. Ik ga het zo maar weer eens proberen met bv uit de fles  door zijn vader. Hij heeft gister toch uit de fles gedronken !? Als hij hem nu pakt kan ik misschien gaan mengen om hem aan de smaak van kv laten wennen. Maar ik durf ook niet gelijk te gaan mengen want zometeen wil hij het niet en dan kan ik het weggooien. Daar gaan mijn bv dan!

Groetjes Rees

Hoi Reesie,
Ja, je probeert wel eens wat he?  Wel goed dat hij na even aan de borst de fles pakte!   Ik geef nu naast borstvoeding ook 1 flesvoeding per dag, Friso preventief (ook hypo-allergeen dus) want ze kreeg kramp van gewone voeding, toen ze daar 2 maanden geleden eens van had gedronken. Ze vond die flesvoeding eerst ook helemaal net lekker. Het smaakt idd wat bitterder. Maar ik heb het elke dag aangeboden en nu drinkt ze het wel, alleen drinkt ze vaak de fles niet leeg, maargoed, dat vind ik niet zo erg. Ik heb het ook eens gemengd, bv en fv,  maar gewoon omdat er nog een klein beetje bv in de koelkast stond wat ik niet weg wilde gooien. Misschien is het wel een goed idee om je zoontje er op die manier aan te laten wennen. Je kunt toch gewoon een klein beetje kolven (bijv. 40 cc) en dan diezelfde hoeveelheid fv aanmaken en dat mengen. Als hij het dan niet drinkt heb je evengoed nog genoeg voor hem uit de borst. Gewoon volhouden. Hij gaat het echt wel een keer drinken!
Mijn pak hypo-allergeen voeding is bijna leeg. Ik wil dan normale voeding gaan proberen. Ze is nu alweer 4,5 maanden dus misschien heeft ze nu geen kramp meer. Het smaakt misschien wat lekkerder en het voedt denk ik ook wat beter want ze is altijd weer sneller hongerig na een fles dan na de bv.
Nou, succes verder!
Groetjes, Mariska

K heb gehoord dat de nieuwe flesjes van Tommy Tippee (nu hoop ik dat ik het wel goed schrijf natuurlijk) erg geschikt zijn voor kindjes die liever de mammaborst hebben dan een flesje. Hoor er erg goede verhalen over.

Misschien een poging waard...

Groetjes en suc6,

Kirsten

Terug
Bovenaan