HELP, mijn hoofd loopt over !

Het lijkt mijn verhaal wel, behalve dat contractverlengingsding ( sorry dat bedoel ik niet lullig, maar ook ik zit in hetzelfde schuitje qua familie) 
Ik heb nog gewoon een baan, een zeer flexibele zelfs, maar ik denk er heel erg over om terug naar mijn geboorteplaats te verhuizen zodat mijn ouders en familie af en toe eens kunnen bijspringen. 
Je kan misschien bij de wat grotere winkelketens solliciteren, vaak zijn ze daar wat flexibeler met werktijden. AH/hema/gamma/ikea dat soort winkels. 

Waarom wil je geen gebruik maken van een kdv? En waar is je man in dit hele verhaal? Hij heeft recht op ouderschapsverlof. 
Ik zou toch echt gewoon weer gaan werken en het dan bespreken met je man hoe JULLIE het gaan oplossen samen.

Als je weer gaat werken zal je toch iets van opvang moeten hebben lijkt mij. Zonder opvang zal werken niet lukken. Of je man moet die dagen thuis zijn. 
Misschien kun je eerst op een rijtje zetten wat je leuk vind en dan kijken of er iets in de buurt is. In veel sectoren zitten te springen om mensen en dan zijn ze al blij als ze iemand hebben. Ookal ben je wat minder flexibel of kan je geen weekenden werken. Zou gewoon solliciteren op wat je leuk vind en dan kun je altijd nog aangeven wat je wil. Het is trouwens ook maar net wat ze onder flexibiliteit verstaan. Bij mijn werk houdt dat in dat ik ook inzetbaar ben op andere afdelingen binnen de uren dat ik werk. 
Succes ! 

Mijn man werkt van maandag tot en met zaterdag.
Ik wil mijn zoon van 6 maanden niet naar een kinderdagverblijf brengen omdat mijn voorkeur uitgaat naar een gastouder.
Ik vraag tips en er hoeft mij niet verteld te worden dat ik er maar wat voor over moet hebben.
Ik solliciteer me helenaal "koekoek" maar krijg elke keer te horen dat ze iemand zoeken die flexibel is.
Voor mij 100 andere die het wel zijn.

Waarom werkt je man 6 dagen? Kan hij 4 dagen gaan werken, zodat het voor jou ook haalbaar wordt om een dag of 4 te werken? Dan kan hij zoveel meer opvangen thuis. Het is net zo goed zijn kind en verantwoordelijkheid. 
Waarom voorkeur voor een gastouder? Kdv is echt prima opvang, als je een goede hebt! 

Mijn man werkt als zzp'er is is de hoofdverdiener hier in huis. Hij werkt in de bouw en kan niet zeggen ik maak de klus af over 5 dagen. Ik zou dan ook niet willen dat hij minder gaat werken. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid voor zijn kind ook.

Ik vind een gastouder prettiger omdat de opvang kleinschaliger is en huiselijker. Als mijn zoontje wat ouder is vind ik het niet zo erg, maar vind hem daar nu te jong voor.

Maar wat is je man zijn oplossing dan? Is hij ook tegen het kdv? En zo ja, hoe gaat hij jou dan tegemoet komen als je flexibel gaat werken? Dat hij het meest verdient lijkt me logisch als jij niet eens kans krijgt om te werken, omdat alle zorg van jullie kind op jou terecht komt. 
Hebben jullie het hierover niet gehad voordat jullie aan een kindje begonnen? Wilde je man wel vader worden en hoe zag hij dit dan voor zich met zijn huidige baan? 
Wat is dit krom geregeld en wat hoor je dit nog schrikbarend vaak... :( 

Terug
Bovenaan