HELP, mijn hoofd loopt over !

@gebruiker 10102467,
Jij verveelt je echt de hele dag he? Ik zie je in heel veel topics alleen maar rare, vervelende en negatieve berichten plaatsen. Volgens mij vind je jezelf erg grappig.... Laat iedereen in zijn of haar waarde en ga ergens anders de lolbroek uithangen, tjongejongejonge....

@ Bnoniem, ik zou niet serieus ingaan op gebruiker 10102467. Die reageert op meerdere topics. Is volgens mij niet serieus. Beetje een flauw persoon...

Een ander geluid misschien dan je gewend bent, maar mijn opmerkingen zijn legitiem. Met 2x 4 dagen of 4 om 3, zouden ze hoogstwaarschijnlijk meer verdienen dan met die 1x 6 dagen van haar man, ook omdat dit belastingtechnisch veel gunstiger is. 
Bijkomend voordeel is dat hij met 4 dagen werk zijn verantwoordelijkheden thuis kan oppakken. Ik denk niet dat hij vader wilde worden om vervolgens maar 1 dag zijn kind te zien? 

@gebruiker 10102467
Ik hoop toch echt dat je het anders bedoeld dan dat het over komt. Jeej wat een aanvallende manier van typen. Je maakt ook veel aannames wat volgens mij altijd een slecht idee is. Probeer hier eens op te letten. Een forum is niet bedoeld om iedereen schuldgevoelens aan te praten of om je eigen manier van leven te prediken. 
Het moeilijkste aan flexibele banen js inderdaad de opvang. In de randstad is dit al een stuk beter geregeld. Helaas, in de rest van het land, is een flexibele baan nog altijd abnormaal. We gaan er wel allemaal van uit dat we altijd en overal terecht kunnen maar kunnen geen opvang regelen voor de mensen die de posities invullen. Ik hoop dat je met een opleiding  cursus oid een langere termijn oplossing kan vinden. Ik snap heel goed dat je het prettig vind om weer aan het werk te kunnen. Succes 

Het gaat o.a. om de zaterdag. Als hij die dag vrij zou zijn, dan zou zíj kunnen werken, snap je? Nu laat hij haar geen ruimte over om te werken, omdat hij al zes dagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat weg is. 

Volgens mij gaat het er niet om dat haar man zoveel werkt, maar dat zij moeite heeft om werk te vinden.
Mijn man werkt ook 5-6 dagen in de week dus het is redelijk normaal dat dit zo gaat. Ik heb er voor gekozen om minder te werken zodat ik er kan zijn voor de kleine. Mijn man zou in zijn beroep ook niet makkelijk minder kunnen werken en dat is ook niet wat we zouden willen. En mijn man is er in het weekend volop voor haar. Dit werkt voor ons prima dus dat zou voor b-noniem ook goed kunnen werken, behalve dat het dus lastig is om iets te vinden. 

Zijn werk is wel degelijk een groot deel van het probleem. Doordat hij zes dagen werkt, ook in het weekend, kan zij niet flexibel zijn. En dat is nu juist wat wordt gevraagd. Als zij zes dagen de ruimte zou krijgen voor haar werk, dan zou ze waarschijnlijk allang een baan hebben gehad. Op de een of andere manier heeft zijn baan voorrang? Ik snap alleen niet goed waarom. 
Ze houden het dus op deze manier samen in stand. Want ja, hij kan niet minder werken, omdat zij niks verdient en zij kan niet werken, omdat hij altijd werkt en zij dus niet flexibel kam zijn. 

Ik begrijp wel dat je je zoontje nu liever nog niet naar het kdv brengt. Al zal hij het daar prima naar zijn zin hebben.
Waarom benut je de komende maanden niet om een thuisstudie te doen, zodat je in ieder geval een diploma erbij hebt.
Of leren en werken en dat je een oppas zoekt die op 1 kindje wil passen (soort van oppasoma).
Succes, hopelijk komt er weer een leuke baan voorbij! 

Terug
Bovenaan