Help nog steeds niet doorslapen

Hallo dames,

Mijn zoon is nogal een flinke jongen hij woog bij zijn geboorte 4920gram en was 58cm lang geen kleintje dus, hij weegt inmiddels 8kg en is 63cm hij zou dus qua gewicht wel door moeten kunnen slapen. Maar hij komt nog elke nacht een keer op verschillende tijden maar nooit later als 4 uur, hij drinkt zijn fles en slaapt dan direct verder hij heeft dus wel al door dat het nacht is want overdag dan speelt hij altijd nog even nadat hij zijn fles op heeft.

Het probleem is eigenlijk dat hij altijd honger lijkt te hebben hij krijgt al voeding voor hongerige baby's (friso extra) maar dit helpt niet echt, ik moet altijd tijd rekken tussen de voedingen. Een speentje geven helpt niet want die floept eruit en hij heeft echt wel door dat daar niets te eten uitkomt. Ik heb hem ook al rijstebloem gegeven door de laatste fles maar daar slaapt ie niet langer van een grotere fles is ook geen optie daar trapt hij ook niet in. Ik mag hem van het cb niet meer geven ivm met zijn niertjes die kunnen zo'n grote hoeveelheid voeding niet verwerken, maar het is ergens wel logisch dat hij honger heeft hij is nogal groot en krijg naar verhouding hetzelfde als een "kleinere" baby. Desalnietemin zou ik het heerlijk vinden om is een nachtje door te slapen al is het maar tot 5 uur ofzo. De enige in huis die de hele nacht doorslaapt dat is mijn dochter van 2,5 die komt 's morgens uitgeslapen haar bed uit.

Ik hoop echt dat er iemand is die een tip heeft.
Alvast bedankt

Groetjes

Het klinkt misschien lullig, maar je kunt hem ook gewoon niet geven. Het klinkt namelijk alsof hij er helemaal aan gewend is.
Natuurlijk zal hij de eerste nachten wakker worden en waarschijnlijk huilen. Maar misschien als je een tijdje volhoudt (een nacht helpt natuurlijk niet) dat hij er vanzelf ook weer aan went dat ie niks krijgt.
Zo zijn wij ook gestopt met de nachtvoedig en onlangs ook met de avondvoeding van 21.30. De eerste keer werd meneer wel wakker rond 21.30 maar daarna nooit meer gebeurd.
Wat wij ook hebben gedaan is als je zeker weet dat er verder niks is (geen vieze broek, pijn etc) dan gewoon laten liggen (en huilen). OOk dat hebben we een week volgehouden en toen was het over...

Het is wellicht het proberen waard? Als het niet werkt kun je na een week altijd weer terug toch. Je moet alleen wel goed met de papa afspreken hoe jullie het gaan aanpakken....anders krijg je discussies midden in de nacht en dat schiet ook niet op.

Ps.die van ons is ook groot (nu met 6 maanden 8 kilo en 74cm) maar hij krijgt ook steeds meer andere dingen...fruit, groenten etc. Daardoor kan hij het ook steeds beter aan volgens mij.

Nou succes!

Hoi,

Hoe oud is jouw kindje?
Mijn mening is dat als een kind zich meldt voor een voeding dat hij dit dan ook nodig zal hebben. Er komt een dag dat hij echt wel doorslaapt of dat het tijdstip van die voeding steeds later wordt.
Ik snap wel dat het voor jullie zel niet prettig is om midden in de nacht wakker te worden! En willen we niet allemaal doorslapen????
Groetjes,

Hoi,

Mijn zoon is nu precies 15 weken. Het probleem is ook een beetje dat hij echt elke 4 uur (vaak eerder) alweer honger heeft. En aangezien hij nu al 8kg weegt ben ik bang dat hij pas gaat doorslapen als hij vast voedsel mag en dat is pas met 6 maanden. Hij krijgt nu 6 flessen van 180cc met 6 schepjes friso extra, en het lijkt echt dat hij daar niet tevreden mee is.

Groetjes

15 weken is idd nog een beetje te jong voor fruithapjes.
Maar waarom wachten tot 6 maanden?

Ik herken je verhaal. Ik heb dit ook met onze 2e meegemaakt. Hij was ook 2 maanden. Ik ben toen wel fuithapjes gaan gegven en het slapen ging wel wat beter. Ook kreeg hij meer flesvoeding. Hij had duidelijk HONGER! Ook al zei het cb dat ik niet fruit mocht geven en ook niet meer flesvoeding, ik had mijn gevoel gevolgd en kreeg er een beetje tevredenere baby voor terug.
Het was nog niet alles, maar voor ons wel beter. Ook de nachten. Sliep eindelijk 6 uur achter elkaar door. Kregen we zelf ook wat meer rust.

Ga op je gevoel af. Je merkt zelf aan je kindje of hij genoeg heeft aan de voewding of dat hij om nog meer vraagt. Als de 4 uur die tussen de voedingen nu nog te kort zijn, heeft hij echt meer nodig. Ook gezien zijn gewicht kan hij het best hebben.

Veel succes en sterkte. Ik hoop dat jullie snel een heerlijke nacht krijgen.
Monique

Dank je voor je reactie. Ik was wel al van plan om binnen nu en een week met een fruithapje te beginnen, hij is dan toch al bijna 4 maanden. En ik denk dat ik dan maar is ga proberen om elke avond de laatste fles met rijstebloem te geven. Ik doe dat nu zo af en toe maar dat helpt niet. Ik wil hem namelijk ook weer niet vet mesten hij is namelijk nu al 8kg dat was mijn dochter toen ze 6 maanden was, nou had hij natuurlijk wel een hoog geboortegewicht (4920) maar toch. Ik moet deze week weer naar het buro en ik weet zeker dat ze gaan zeggen dat die nachtfles eraf moet. Ik ga maar niet zeggen dat ik al met fruit wil beginnen en dat ik hem soms al rijstebloem geef anders gaan ze daar weer over zeuren (al zijn ze bij mij op het cb erg aardig maar toch)

Ik ga even een middagdutje doen nu het kan

Groetjes Spookje

hoi,

Ik wil ook graag even reageren.
Hoe komt het toch dat iedereen wil dat  je kindje na 4 maanden door moet slapen!
Als ze zo klein zijn, hebben ze nog geen vast slaappatroon en dat kun je niet afdwingen!
Het gerommel met rijstebloem en fruit e.d heeft er niets mee te maken, het is gewoon een ritme wat zich nog moet ontwikkelen.
Onze tweede sliep nog niet door na 11 maanden, en onze jongste wordt binnenkort 1 jaar en slaapt ook nog niet door.

Mijn ervaring is, leg je erbij neer dan zijn de nachten ook niet zo ellendig.

succes ermee, groetjes Linda

Niet door kunnen slapen of liggen huilen van de honger vind ik heel wat anders!

Als je merkt dat je kindje duidelijk honger heeft wil je zeker wat extra's geven. Als dit werkt en hij/zij slaapt er zelf beter van is dat toch voor het hele gin een stuk prettiger?!

Zelf ga je ook niet met een knorrelende maag naar bed. Neem je ook nog een bekertje water. Er zijn mensen die 's nachts de koelkast plunderen.

Niet te snel oordelen.

Monique

PS. Ik wil niet beledigend over komen. Maar ik wilde perse nachten goed slapen, had nl een pnd. Dan is elke rust heel belangrijk. En mijn 2e is nog steeds een hongerig kind.

Terug
Bovenaan