Help nog steeds niet doorslapen

hoi Monique,

Ik neem aan dat je op mijn stukje reageert?
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het heel normaal vind om je kindje 's nachts nog te voeden. Het gaat juist helemaal tegen mijn gevoel in om koste wat kost je kindje te laten liggen en het zonder voeding zou moeten doen.
Maar mijns inziens heeft rijstebloem en fruit er niets mee te maken, een kindje gaat pas doorslapen als hij er zelf aan toe is!

Ik moet er ook bijzeggen dat ik borstvoeding geef, misschien dat dat anders is.

Sorry als het niet zo overkwam,

groetjes Linda

Hoi,

Ben het wel met Linda eens.  Onze dochter net 1 jaar slaapt pas sinds een maand door. Daarvoor kwam ze altijd nog voor een voeding 's nachts (ik geef BV) en die kreeg ze dan ook. Ook de late voeding heeft ze tot 2 weken geleden nog gewoon gehad en sinds   2 weken wordt ze ook op dit tijdstip niet meer wakker. Het is haar patroon en helaas voor ons duurde dit 11 maanden. Onze zoon sliep met  5 maanden   door van 's avonds 7 tot 's ochtends half 8 (kreeg ook BV) was het dus helemaal niet gewend.
Als hij nog vraagt om een nachtvoeding zou ik die gewoon geven hij heeft het blijkbaar nog nodig evt. iets minderen in hoeveelheid en kijken hoe het gaat.
Fruit is nl. op deze leeftijd nog erg weinig en echt bijvoeding, denk niet dat hij daardoor direct gaat doorslapen.
Succes ermee.

Groetjes Marian

Hallo dames,

Bedankt voor de reacties, en ik ben het er mee eens dat je ze niet moet laten huilen van de honger. Maar wat ik bij mijn zoontje wel merk de laatste tijd is dat ie steeds minder snel zijn fles leegdrinkt 's nachts en zelfs wel is wat laat staan (doet ie overdag nooit!) het is ook zo dat de eerste fles 's morgens ook niet echt van harte wordt leegedronken. Ik weet dus niet zeker of het honger is 's nachts of gewoon gewenning. Daarbij komt dat ze bij het cb de vorige keer al zeiden rond 3 maanden moet hij toch echt van die nachtfles af   anders wordt ie echt te zwaar, hij zit nu al buiten de curve vandaar.

Groetjes Spookje

Hoi,

Marieke (15 wk) krijgt ook rijstebloem door haar laatste voeding, slaapt ze niet echt langer van, maar ze drinkt haar 1e fles wel rustiger en komt iets minder snel voor de tweede.
Friso Extra lijkt ook voor haar weinig, ze komt vaak na 2.5 - 3 uur al weer voor de volgende voeding, ik probeer toch bij 5x 200 ml te blijven. Geef nu af en toe een beetje water (60 ml) met heel klein beetje diksap tussendoor. Wordt ze vaak wel weer wat rustiger van. Fruit/Groente wil ik liever niet voor 4 maanden geven, maar zodra ze 4 mnd is, ga ik daar wel mee beginnen.

Groetjes, Erica

Mijn dochter is morgen 17 weken en slaapt zeker nog niet iedere nacht door.
Ik ga haar echt niet laten huilen als ze 's nachts honger heeft.
Iemand schreef "het heeft een week geduurt en toen was het over"
Je kind huilt niet voor niets lijkt mij, ik zou het in ieder gavel niet kunnen negeren.
Tegenwoordig wil iedereen dat zijn/haar kind het liefst na 6 weken al doorslaapt.
Tuurlijk zou ik het ook fijn vinden, maar het is niet helemaal rieel.

Groetjes Rene

onze dochter is nu bijna 14 weken en slaapt sinds een weekje zomaar ineens door...
ze is bijna 5 kg en drinkt 5x een flesje van 180cc(=200voeding), die ze niet geheel op hoeft te drinken....sta er een beetje van te kijken dat je zoon van 8kg ook flesjes van 180 drinkt!   maar ja, je kunt moeilijk een nog grotere hoeveelheid aanbieden...
heb even zitten denken over het aldanniet reageren op de melding dat hij wakker wordt en honger heeft(of dat oogt zo...), hoe laat geef je hem zijn laatste fles? Bij Bente is het zo dat ze om half 7 een flesje krijgt en dat we haar om half 11 wakker moeten maken en dan kwam ze altijd uit zichzelf tegen half 4, de eerste keer dat ze zomaar doorsliep, maakte ik me zorgen omdat ze dan wel een heel flesje mist. de nacht erop kwam ze wel rond 4u, huilen, huilen!! dus ik er maar heen, en klein beetje voeding aangeboden. en die hoefde ze helemaal niet! dus dan maar weer in bed, met n speentje..ze huilde omdat ze boos was omdat ze wakker was....tja..dat is toch een ander verhaal dan jullie zoontje he? die drinkt juist wel zijn flesje leeg! maar komt hij savonds en voor zijn laatste fles uit zich zelf?

Hoi Ventolin,

Raar he dat een kindje van 8kg ook maar flesjes van 180cc water en 6 schepjes voeding krijgt/mag. Het probleem is namelijk dat baby's niet meer dan 1 liter kunstvoeding per dag mogen hebben ivm de nieren die kunnen het niet goed verwerken.

Mijn dochter was met 6 maanden ongeveer 8 kg maar die kreeg toen al "echt" eten bij haar melk en had dus meer dan genoeg te eten. Mijn zoon was bij zijn geboorte al bijna 5kg op 80gram na een echt groot kind dus, hij heeft in het begin borstvoeding gehad maar moest toen al worden bijgevoed met de fles ivm zijn suiker.

Het cb zegt ook, voor zulke grote kinderen zijn niet echt richtlijnen maar toch mag je niet over de 1 liter voeding en daar heb ik dus niets aan, maar ze zeggen wel dat ie van de nachtvoeding af moet....... Sinds een week wordt hij wakker voor zijn late fles dat is in zijn geval ongeveer 22.30 en dan komt hij 's nachts nog een keer om een uur of 3 soms 4. Een week geleden moest ik hem nog wakker maken voor zijn 23 uur fles maar nu is hij echt wakker en heeft ......honger.

Iemand reageerde op mijn vraag van doorslapen met het volgende: je moet je er gewoon bij neerleggen dat hij wakker wordt om te eten dan is het minder erg. En ze heeft wel gelijk, het is niet leuk maar ik neem aan dat ie voor zijn 18de verjaardag toch echt gaat doorslapen.

Groetjes

Spookje

mijn zoontje van 18 weken, is ook fors volgens cb en zou volgens hen ook minder voedingen moeten hebben. maar het lukt mij niet en heb het dan ook opgegeven. ik voed nu weer wanneer hij honger heeft (borstvoeding) en heb daarmee een veel tevredener kind. snachts slaapt hij niet door en ik heb geef me er maar aan over. ik kom ook wel flink slaap tekort en neig richting depressie/ overspannenheid. maar ik heb een tijdje op advies van cb volgens een vast tijdschema gevoed, waardoor mijn zoontje veel meer huilde. dat huilen is veel vermoeiender dan een keer extra voeden is nu mijn conclusie.
veel sterkte en laat je niet gek maken door het cb. het schijnt dat zodra kinderen veel gaan bewegen door kruipen en lopen, sommige al snel van molligheid afraken.

Terug
Bovenaan