Help nog steeds niet doorslapen

Hoe gaat ie nu, want we zijn weer een maand verder?

Overigens is het helemaal niet gek hoor dat je wil dat je kind leert doorslapen met 3 a 4 maanden. Zeker met een gewicht van 8 kilo hebben ze die nachtvoedingen niet meer nodig, en vaak hebben kinderen even hulp nodig bij het afwennen van de nachtfles. Want in veel gevalen is het uiteindelijk gewoon gewenning.

Enne ook met borstvoeding kan een kind al vlot doorslapen.
Mijn oudste (bv)(bij de geboorte 4100 gram) sliep vanaf de eerste dag door, mijn ttweede dochter (bv) sliep met 5 weken door, en mijn jongste zoon (fv vanaf 4 weken) met 6 weken.

Miep

Hi,

Helaas heb ik geen tips voor je. Ik heb wel een vraagje dat misschien wel op dit topic aansluit. Mijn zoontje van 7 weken slaapt eigenlijk al sinds de geboorte heel goed 's nachts. Sinds dit weekend slaapt hij zelfs na zijn laatste voeding (23.00) tot de volgende ochtend (7.00). Echt heerlijk.

Maar wat ik me nu afvraag ... (misschien een hele domme vraag), maar wanneer begint 'de nacht' voor jullie kleintjes?
Tot nu toe had ik m 's avonds nog in het dagritme, dus na voeding knuffelen/spelen en daarna nog een dutje in bed (als hij daar zin in had, want dat is ook nog een probleem) of op de arm. Maar mischien moet ik hem na de voeding van 19.00 al meteen  op bed leggen ... ik weet het niet zo goed. Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor het antwoord,

Groetjes Femke

Hoi,
Bij ons zoontje begint de nacht inderdaad om 19.00 uur.
Om 18.00 gaat hij in bad en pyama aan. 18.30 flesje en om 19.000 op bed.
Om 22.00u nog een flesje en dan gaat hij meteen daarna zijn bed weer in.

Je zou miss ook kunnen proberen om het af te bouwen.
Eerst 10cc minder geven, dat 3 dagen volhouden, dan weer 10cc (of 20cc) minder geven.

Mijn oudste dochter was er ook helemaal aan gewend om 's nachts een fles te krijgen.
Toen hebben wij dat ook zo afgebouwd, en het ging goed.

groetjes Nicole

Mijn dochtertje (nu 15 weken) dronk haar laatste voeding altijd heel erg slecht (meestal bleef er 120cc staan van de 200cc). Standaard werd ze 's nachts om 04.00uur wakker omdat ze honger had. Sinds een weekje krijgt ze een beetje nutrix door haar laatste flesje. Ze vindt dit zo lekker dat ze de hele fles leegdrinkt, maar nogsteeds wordt ze standaard om 04.00uur wakker. Dit kan dus geen honger zijn! Ik ben er nu al 2 nachten uitgegaan om haar om 03.00uur een beetje wakker te maken en prompt slaapt ze tot 06.00uur door. Geen kik meer om 04.00uur! Het kan dus ook zijn dat het om 4.00uur wakker worden gewoon in zijn "systeem"zit. Misschien is het het proberen waard!

Heel veel succes!

gr. Eveline1979

Terug
Bovenaan