Help! Pijn bij het voeden!

Ik heb sinds het begin een beetje pijn gehad bij het aanleggen en dat is geleidelijk aan erger geworden. Mijn tepels doen zeer bij het voeden en tussendoor heb ik ook last van pijnlijke tepels en borsten. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik het gevoel had dat er messen in mijn borsten werden gestoken tijdens het voeden.  Ik ben toen naar de huisarts gegaan om te kijken of ik misschien een schimmelinfectie heb. Die kon niks zien en ook bij  mijn baby  was geen spruw te zien, maar ik heb toch aangedrongen op medicijnen, want het is niet noodzakelijk zo dat je het aan de buitenkant kunt zien. Ik kreeg Dactarin gel en dat leek in eerste instantie te helpen, maar de pijn werd alleen minder heftig en ging niet weg. Toen heb ik een lactatiekundige gebeld, die me geholpen heeft met het verbeteren van de aanlegtechniek, maar nog bleef de pijn. Ze heeft me  aangeraden om terug te gaan naar de huisarts om  een ander middel  tegen schimmelinfectie te laten  voorschrijven dat wel goed aanslaat. Heb nu sinds 3 dagen Nystatine maar ook dat lijkt niet te helpen.

Ik hoop heel erg dat ik hier een oplossing voor vind, want ik wil ook graag met plezier mijn kind voeden en ik wil de borstvoeding pertinent niet opgeven! Is er iemand die dezelfde soort klachten heeft (gehad)?

He vervelend joh, dat je zo'n pijn hebt bij het voeden. Het klinkt mij ook als spruw in de oren. Ik heb ook spruw gehad, maar bij mij en bij Daniel was uitwendig niks te zien. Ik ben toen cranberrysap van Aloe Vera gaan drinken. Dat werkt door je hele lichaam en de zuren doden de schimmel. Je kunt dit ook gewoon bij de Reformzaak kopen en ik geloof dat er zelfs een merk van in de supermarkt ligt. Ik kan je natuurlijk niks garanderen, maar wie weet.

Ik hoop dat het helpt.

Groetjes, Yvette

PS Ik weet niet of je het doet, maar je kunt nu beter niet gaan kolven om een voorraad aan te leggen, want dan geef je later dus weer melk met de schimmel aan de kleine...

hoi