<p>Hoi Mama's!</p><p>Ik heb even getwijfeld of ik wel een topic zou openen en toch besloten het te doen.</p><p>Ik ben kersverse Mama van onze lieve dochter van 6 weken oud. Ze is echt een heerlijk kind! Alleen ik zelf zit vol met twijfels en kritiek over mezelf en de opvoeding.</p><p>Je leest overal over de magische 3 R'en: Rust,Reinheid en Regelmaat... en ik moet eerlijk bekennen dat het me niet lukt om regelmaat aan te brengen. Op de een of andere manier krijg ik het niet onder de knie... en iedere dag probeer ik het opnieuw. Op dit moment starten we de dag met rond 6u een voeding: uit bed halen, luier verschonen, voeden. Dan valt ze bij me in slaap en ik dus ook (zittend, veilig met een voedingskussen om ons heen). Dan komt ze om 9 uur opnieuw en dan gaat t riedeltje opnieuw: luier verschonen, voeden, recht op houden en dan valt ze in slaap. Dat recht op houden doen we vanwege de reflux, ze heeft er dermate last van dat ze ook medicatie ervoor heeft. Het is een heel gedoe met het papje van de Johannesbroodpitmeel vóór de borstvoeding omdat de na de voeding vaak in slaap valt. 'S nachts geven we haar geen papje en we zijn nu gestart met 's avonds gekolfde melk uit een flesje. Door de weeks lukt het me dan prima om haar in haar bedje te leggen nadat ze in mijn armen in slaap is gevallen zodat ik zelf de dag te starten. Dan ga ik douche,aankleden en ontbijten. Meestal wordt onze kleine spruit daarna wakker,zodat we kunnen aankleden en daarna ga ik met haar wandelen. Dan valt ze weer in slaap en laat ik haar bij thuiskomst in haar bak liggen, zodat ik haar niet hoef wakker te maken. Dan komt ze tussen half 4 en half 5 nogmaals voor een voeding en dan begint het: ze wordt huilerig, wil niet in haar bedje slapen en eigenlijk is niets meer goed. Dit duurt vaak zo tot 9 a 10 uur in de avond, met als gevolg dat ze helemaal oververmoeid is en we haar dus moeten inbakeren en wiegen om in slaap te vallen, zodat ze wederom in haar eigen bedje gelegd kan worden.</p><p>Gisteren hadden we dus een dag waarbij we een verjaardag hadden en we dus weg moesten. Het gevolg: vannacht en deze ochtend een baby die alleen op de borst wil slapen en zelfs dan onrustig is alsof haar iets dwars zit. Ik ben dus bang dat ik haar niet voldoende regelmaat bied, ze in een cirkeltje beland van niet zelfstandig slapen en oververmoeid zijn. Op internet word ik ook niet veel wijzer, daar word ik 'doodgegooid' met wakker in bed leggen en vooral niet op de arm/buik in slaap laten vallen. Hierdoor word ik nog veel meer onzeker dan dat ik al ben.</p><p>Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ze de avonden beter door komt en rustiger slaapt? Ik heb t idee dat ik het echt verknal voor haar.</p><p>(Ter verduidelijking: vandaag slaapt ze dus alleen nog maar deze ochtend, op mijn borst/buik en zijn we nog niet aan aankleden toegekomen...)</p><p>Hopelijk kunnen jullie tips of herkenning bieden..</p><p>Liefs,</p><p>Een onzekere mama. </p>