HELP! : Rust,Reinheid&Regelmaat

Voor wat betreft je toeschietreflex zou je kunnen proberen om op het moment dat je de toeschietreflex voelt (of aan je kindje merkt dat de melk toeschiet) haar even los te koppelen en de melk weg te laten lopen in een doek of flesje. Zodra de melk dan niet meer stroomt of druppelt kun je je dochter weer aanleggen. Hopelijk gaat het drinken daarmee wat rustiger en helpt het ook voor de reflux. 
Het lijkt erop dat je dochter na een flesje nog zuigbehoefte heeft. Ben je bekend met therapeutisch voeden? Hier lees je daar meer over. Wellicht heeft ze dan aan 100 ml wel genoeg.
Misschien vind je dit ook een fijn artikel om te lezen, het heeft mij erg geholpen. En voor alles geldt, luister vooral naar je eigen gevoel en doe wat past bij jou en je dochter. Je doet het hartstikke goed mama!

Aw gos welnee!!! Je baby is 6 weken daar is nog geen regelmaat in te vinden of te maken hoor! 

En alsjeblieft geniet er nog lekker van dat ze bij je op de borst in slaap valt. Ik mis die moment zo enorm! 

lekker knuffelen en bij mama zijn is wat ze willen als ze zo jong zijn. 

die Ren komen later van pas. Nu nog lekker baby laten zijn bij mama 

Regelmaat is een lastig iets bij baby's. Wij hebben eerste paar dagen na de geboorte in het ziekenhuis gelegen en daar is er een ziekenhuisritme ontstaan, maar dit paste niet bij ons. Eenmaal thuis was ik op van de stress omdat we het ritme maar niet onder de knie kregen, op een avond riep ik tegen mn man: Ik kap met dat ritme.. als Nikki huilt heeft se honger en dan zal ik dr voeden.. Dit bleek perfect te werken. Nikki gaf goed aan wanneer ze honger had. Hierna altijd even verschonen. Daarna altijd even in de box, op een kleed, wandelen of bij ons op schoot. Alleen 's middags deed ik haar na de tussen de middag fles echt even in haar eigen bedje, en dat ging prima. Deze middagslaapjes zijn nog steeds heilig, ze is is nu bijna 14mnd. Door te reageren wanneer ze honger had, ging bij ons het doorslapen ook vrij vlot (6 weken, sliep toen van 23.00u tot 05.00u)
Daarnaast kan je voor bepaalde regelmaat wel bepaalde vaste rituelen aanhouden zoals bij badjestijd, na de fles verschonen en standaard smorgens wandelen oid. Dan worden dingen voorspelbaar voor ze. 
En zeker niet te onzeker zijn, want je doet het goed. Mijn enige tip is probeer dingen los te laten, en zeker alle opvoedkundige tips van internet... het moet maar net bij je passen. Relaxte mama is relaxte baby?

Haihai,
Mijn zoontje sliep met 4mnd pas overdag in zn bedje.. tot die tijd op schoot en in de draagdoek geslapen.. ook 1 met verborgen reflux hier. Ik kreeg dus geen medicatie mijn arts zij gewoon dat zo lang hij niet uitdroogde het niet uit maakt.. heel apart.. Hij kon een tijdje zelfs alleen slapend drinken..  alles geprobeerd verder.. bedje omhoog/hypo allergene voeding enz..  uiteindelijk is t echt beter geworden nu hij volledig vast voedsel eet... 
Succes ermee meid! 

Terug
Bovenaan