Help, wat te doen??

Hoi allemaal,

Mijn zoontje Lars is nu bijna 4,5 maand.
Afgelopen maandag was ik bij het cb en hebben we Lars gewogen en gemeten. Hij weegt 7.5 kilo en is 66cm. Volgens de wijkverpleegkundige is Lars aan de grote kant en moeten we langzaam minder melk aanbiedenen naar 4 flesjes gaan. We geven nu nog 5x 200cc met de laatste fles krijgt hij 3 kleine schepjes rijstebloem.

Op het kdv zeggen ze juist dat Lars meer voeding nodig heeft. Af en toe huilt hij gewoon omdat hij extra voeding nodig heeft en dan is het nog geen tijd. Zij adviseren om fruithapjes te geven en niet om te gaan afbouwen want hij heeft het nodig. Overigens vinden zij het gewicht van Lars gewoon goed. Wij wilden eerst nog wachten met fruithapjes ivm allergenen in de familie en bij mij. Maar ja, als hij extra nodig heeft dan wil ik dat natuurlijk geven.

Ik weet alleen niet wat ik nu het beste kan doen, het zijn 2 totaal verschillende adviezen. Maar mijn mannetje mag natuurlijk geen honger lijden. Het kdv heeft ons aangeraden om met 1 soort fruit te beginnen ivm de allergieen.

Wat zouden jullie doen in zo;n situatie. En weegt Lars echt zoveel voor zijn leeftijd?

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Liefs, mama van Lars

P.s. sorry het is een heel verhaal geworden!!

pff... wat een moeilijke vraag zeg!

ik zou vooral je eigen gevoel volgen!!

Floor krijgt al sinds ze de 6 kilo gepasseerd is 4 flessen (zoals voorgeschreven op de verpakking) ik merk dat ze vlak voor dat ze de fles moet (varierend van een half uur van te voren, tot 5 minuten van te voren) onrustig wordt. Je kunt haar dan afleiden met spelletjes, liedjes etc, maar ze krijgt wel echt honger. Om 6 uur 's avonds, krijgt ze (tussen twee flessen door) een hapje. We zijn begonnen met worteltjes, en na een dagt of 6 vond ze dat erg lekker. Voor komende week heb ga ik appelenmoes maken voor Floor. Steeds inderdaad 1 groente of fruit soort, en dan kijken hoe dit gaat.

Ik geef dit 's avonds zodat we het zelf kunnen geven (iedere dag) en dus ook zelf kunnen zien hoe ze er op reageert. 2 keer per week moet ze namelijk overdag naar de oppas.

Geen idee of lars veel weegt overigens. Ik weet wel dat ik van alle ouders met (grotere) kinderen te horen krijg dat alles was ze op het cb zeggen, vooral over gewicht met niet een maar wel 10 korrels zout moet nemen

liefs en sterkte

T

Jee moeilijk inderdaad.
Gewoon je eigen gevoel volgen.
Je kunt ook die speciale voeding voor hongerige kindjes geven. Krijgt hij niet teveel binnen, maar heeft hij wel lekker een verzadigd gevoel.

Hey,
Volgens mij valt da
Ik zou indd ook je eigen gevoel volgen. Als jij vind dat hij die 5e fles nog nodig heeft, dan zou ik die gewoon geven. Je kunt ook proberen om naar 4 flessen te gaan en er een fruit of groente hapje bij doen.. Maar ik snap dat je daar mee wilt wachten tot de 6mnd i.v.m. allergieen.
Op het CB rekenen ze volgens gemiddelden he.

Hey,
Volgens mij valt dat gewicht wel mee. Ieder kind heeft zijn eigen lijn... De een is gemiddeld, de ander wat boven het gemiddelde en weer een ander onder het gemiddelde... Zo heeft ook het ene kindje meer nodig, dan de ander.

Ik zou je eigen gevoel volgen. Als jij vind dat hij die 5e fles nog nodig heeft, dan zou ik die gewoon geven. Je kunt ook nog proberen om naar 4 flessen te gaan en er een fruit of groente hapje bij doen.. Maar ik snap dat je daar mee wilt wachten tot de 6mnd i.v.m. allergie.

Wat maartje zegt zou je indd ook nog kunnen doen. Voeding voor hongerige baby's geven!

Liefs

Hai,

Mijn oudste zoon woog bij 4,5 maand ruim 7,5 kilo en was 65,3 cm. Ik heb nooit te horen gekregen dat ik hem minder voeding moest geven! Hij zag er gewoon lekker gevuld uit en hij was een blije baby. Nu is hij 3,5 jaar en is een gemiddeld jochie. Papa was ook een forse baby en ik woog zelf 9 pond bij mijn geboorte. Het heeft dus ook met zijn genen te maken ;-) En onze Maes is ook echt een kleine boeddha, al haalt hij het qua gewicht en lengte niet bij zijn grote broer!
Als Lars verder ook blij en tevreden is, zou ik me niet teveel aantrekken van het CB. Maar dat is lastig, zeker als het je 1e kindje is..
En wb bijvoeding (fruithapjes): het mag vanaf 4 maanden en zo te lezen is Lars er best aan toe. Hij heeft in elk geval genoeg reserves om straks 1 fles te laten vallen ;-)
Succes!

Hoi.
Mn dochter is nu ook 4.5 maand oud en boven de 6,5 kg.
We gaven dr toen dr tijd ook 5 flesjes van 200cc.
Bij cb hadden ze toen verder nix gezegd van hoe wat waar om evt wat te verminderen.
Per toe val zag ik op de verpakking van nutrilon dat als een kleine boven de 6kg is ook wel 4 flessen per vier uur mag hebben.
Heb dus per info op de site van nutrisia om hulp gevraagd,want vond t wel raar.
Heb t uitgelegd van hoe wat waar en zij gaf gewoon aan om t eens te proberen met vier flessen.
En ja de kleine meid is tevreden.
Ze krijgt ook over dag een beetje fruithapje en ja ook wel eens een beetje fruithapje,want af en toe lijkt t wel als of ze net niet genoeg gehad heeft.
Soms moet je zelf t ff uit proberen.....
Heb t ja ook zelf gedaan met t sapje....
Was benieuwd of ze t wel zou willen en ja ze vind t lekker...

Terug
Bovenaan