Help, wat te doen??

Wat zegt je eigen gevoel?

Ik denk dat ik meer waarde zou hechten aan het kdv. Het CB ziet Lars 5 minuten en kijken naar gemiddelde. Het kvd ziet Lars veel meer en kennen hem. En ook zij hebben natuurlijk veel ervaring met kleine kindjes maar kan me echt goed voorstellen dat je het heel erg lastig vind!

Succes!!

Hi,

Warren was gister precies 4,5 maand en woog 7100 gram en 68 (!) cm lang. Hij krijgt alleen bv en ik heb ook helemaal geen op of aanmerkingen gekregen hoor!

Misschien is het ongegrond, maar er bekruipt me - jullie verhalend lezend- sowieso een beetje het gevoel dat ze met kv gevoede babies veel meer zeuren dan bij bv gevoede babies.

Ik zou ook je gevoel volgen en wat essje ook zegt: op het kdv zien ze 'm de hele dag, het cb is zo'n momentopname. Bij ons cb hangt het er al vanaf welke zuster/arts je treft... Ik kan er in ieder geval geen consequente lijn in vinden.

X
Evje

Probeer anders een papje, hierdoor raken ze meer gevuld. Maar ik zie niet in waarom je kindje minder moet gaan eten. Als hij gewoon meer wil, dan geef je dat toch? Ik ben een voorstander van gevoel volgen. Inderdaad het cb ziet hem maar 5 minuten en kijkt naar gemiddelden. Ons meisje was de eerste keer (ik geef bv) te zwaar voor haar lengte en de tweede keer was ze weer meer gegroeid dan aangekomen. Je kindje weet het zelf het beste of hij meer wil eten of niet. Volg je gevoel!!!

Dank voor al jullie reacties. Ik ben vandaag heerlijk een dag met hem thuis alleen (na 2 dagen werken en voor hem dus kdv). Ik ben nu alles aan het opschrijven, wat hij doet, wanneer hij slaapt en wanneer hij graag eten wilt. Dit ga ik morgen ook doen. Misschien zien we wel een bepaald patroon. Van het weekend gaan we misschien met 1 soort fruit beginnen (als hij het nodig lijkt te hebben). Overigens wordt hij na de fles met rijstebloem eerder wakker dan na een normale fles. Ik denk dat het misschien niet lekker op zijn maagje valt, dus ik ga het vannacht proberen zonder.

Wat jullie al zeggen het oordeel van het kdv weegt bij mij zwaarder, zij zien Lars de gehele dag. Het is ook best een actief mannetje. Ze vinden dat Lars ook niet (te) veel weegt voor zijn leeftijd.

Nogmaals bedankt!

Dank voor al jullie reacties. Ik ben vandaag heerlijk een dag met hem thuis alleen (na 2 dagen werken en voor hem dus kdv). Ik ben nu alles aan het opschrijven, wat hij doet, wanneer hij slaapt en wanneer hij graag eten wilt. Dit ga ik morgen ook doen. Misschien zien we wel een bepaald patroon. Van het weekend gaan we misschien met 1 soort fruit beginnen (als hij het nodig lijkt te hebben). Overigens wordt hij na de fles met rijstebloem eerder wakker dan na een normale fles. Ik denk dat het misschien niet lekker op zijn maagje valt, dus ik ga het vannacht proberen zonder.

Wat jullie al zeggen het oordeel van het kdv weegt bij mij zwaarder, zij zien Lars de gehele dag. Het is ook best een actief mannetje. Ze vinden dat Lars ook niet (te) veel weegt voor zijn leeftijd.

Nogmaals bedankt!

Nogmaals bedankt!

Hadt daarnet een heel stukje getypt en weer weg grr!!
maar heel goed van jou hoor dat je het eens opschrijft...zo te horen moet je Lars zeker geen fles minder gaan geven en tja misschien is hij toch wel toe aan fruit ook al wil je eigenlijk nog even wachten..even de tijd geven want misschien vind hij het fruit niet meteen lekker.hier krijgt Kyandro al vanaf 3 mnd fruit..al vanaf zn geboorte een hongerige baby hij vond het ook meteen lekker(tot in tegenstelling van grote zus die pas met 5 mnd vast eten kreegt en toen nog een maand moest wennen)hij weet ook al dat hij ongeveer een uur na zn eerste ochendvoeding zn fruit krijgt hij gaat dan zeuren en als hij de blender hoort is hij helemaal tevreden haha vanmorgen een hele sinaasappel,banaan en ligakoek erdoor heen helemaal opgegeten.was smullen...en zn darmpjes kunnen het gelukkig goed aan.bij ons op cb raade ze het juist aan om met fruit en groentes te beginnen,ook omdat hij nog steeds voor een nachtvoeding komt(bv)hij is ook groot met 4 mnd 7080 gram en 66,2 cm,hier deden ze niet moeilijk hoor gelukkig.snap het niet zo goed hoor!je kleine ventje is toch mooi in verhouding.en ja wat geeft het als ze boven het gemiddelde steken.ieder kindje is anders hoor en ook uniek.ik zou meteen boos zijn als ze zo moeilijk zouden doen..het arme kind honger laten lijden...dan zou ik idd maar naar het kdv luisteren...die hebben ook veel ervaring
en zien de kindjes heel de dag.

succes en hou ons op de hoogte
liefs jootje

Terug
Bovenaan