Hey Fennie,
Nou ik wacht met je mee op dé tip hoor! Had het vrijdag op het kdv er nog over.
Julian is op zich een lief jongentje, maar die driftbuien......idd overal mee gooien. Sinds een tijdje gooit hij dus ook met zijn eten, op de grond, over tafel, bord er achteraan. Als er drinken op tafel staat gooit hij het expres om. Er staat dus bijna nooit drinken op tafel hier...
En tijdens het eten: na maanden van een gewone beker gebruikt te hebben zijn we nu weer terug naar de tuitbeker. Scheelt enorm in melkverbruik
Maar ja om alles maar van hem weg te houden.... Ja, als het echt gevaarlijk wordt.
Net nog, aan tafel. Er stond een fles curry en daar had hij ook al een beetje van op z'n bord. Maar niet genoeg vond hij zelf...pfffff....wat een drama, hij moest en zou nog meer op zijn bord. Gert heeft de fles opgeborgen (uit zijn zicht), daar werd het wat makkelijker van.
Verder bijt hij ons soms ontzettend hard (net als je het niet verwacht). Ik pak hem in dit soort situaties ook vaak bij zijn kaak vast (zoals Nelleke), dwing hem mij aan te kijken en spreek hem hard toe. Maar helaas is Julian niet onder de indruk te krijgen (alleen grote, drukke honden maken indruk, maar verder.... en om daar nou mee te beginnnen...) Het lijkt hem gewoon niet te interesseren. Dat is eigenlijk altijd al zo geweest: vreemde mensen, oudere kindjes, lawaai, huilende kinderen, mama of papa uit zicht, even alleen in de auto zitten....het heeft hem nog nooit iets uitgemaakt. Makkelijk, dacht ik tot nu toe, maar we zien dus nu de keerzijde...
Ik vertel hem altijd direct dat hij me dan pijn heeft gedaan, en waar. Dan duurt het niet lang en dan krijg ik een kusje er op, maar dat neemt niet weg dat hij het een halve minuut later zo weer kan doen...
Met slapen heeft het niets te maken, dat gaat nog steeds zoals het hier al een jaar gaat.(of juist dát moet al het probleem zijn ).
Als ik het zo lees, lijkt het me idd weer een fase (sorry Marieke). Maar ik hoop echt op een goede tip hoor, want fase of niet, dit gedrag wil ik gewoon niet tolereren.
Succes!
Ellen mv Julian