HELP WELKE MAMAFIETS!!

Hai dames,

Manlief heeft vandaag mijn splinternieuwe bobike zitje op mijn fiets gemonteerd. Ik even proberen natuurlijk! Nou dat viel even tegen. Opstappen gaat erg lastig omdat ik niet tussen het zitje en mijn zadel kom. Als ik dan eenmaal zit dan kan ik wel fietsen ondanks mijn lange benen. Echter...een noodstop maken en snel van de fiets springen  kan niet en dat vind ik eng. Ik BAAL als een stekker want mijn eigen fiets is zo goed als nieuw.

Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een mamafiets. Echter...ik lees vrij vaak dat die dingen megazwaar trappen en al snel in de schuur blijven staan. DUS ik heb dringend jullie advies nodig. Welke fietsen vielen tegen en welke bevallen juist erg goed? Alle info is welkom!!

x ing

hoi hoi

ik ben sinds een week in het bezit van een gazelle bloom(mamafiets)
en ik vind hem superlekker fietsen!!!!
ben wel blij dat ik idd een mamafiets heb genomen,want ondanks dat er nu meer ruimte tussen zitje en zadel is,blijf ik het krapjes vinden.maar wel goed te doen hoor,maar bij het opstappen raakt mijn buik het zitje nog wel es(en dan te bedenken dat ik graag weer zwanger wil worden binnenkort)

voordelen van de bloom tegenover andere mamafietsen vind ik:

-prettig stuur,niet zo'n enorm bakbeest als bij de anderen
- ziet er veel normaler uit
- het rubber(of wat is het?)  wat om het stuur zit is bij de bloom veel steviger dan bij bv de sparta.
- een 28 inch wielmaat en 7 versnellingen,waardoor hij heel licht fietst!

ik ben dus dik tevreden over mijn keus!

nadelen van de bloom:
- eigenlijk alleen dat ie zo duus is!!!!!!

groeten marjolein

Hoi Ing,

Ik heb geen ervaring met een moederfiets. Ik wilde er een kopen, maar geen centjes nadat we het huis hebben gekocht.
Ik heb op mijn fiets (2 jaar oud pas) een achterzitje gezet, werkt perfect! Feline kan links en rechts kijken en zit super.
Dus misschien is dat een idee?

groetjes Mariska

Hallo,

Ikzelf ben in bezit van een sparta amazone trendy met 4 versnellingen.
Zelf ben ik helemaal weg van het grote stuur en wil niet meer anders.
Ook ik vind de ruimte tussen het zitje en het zadel wel ruimer maar niet VEEL ruimer.

Ik ben er echt helemaal weg van.

We hebben het gekocht vanaf marktplaats. zelf vond ik de fietsen nieuw nogal duur en had even niet de centjes.

Succes met het kiezen.

Groetjes

Diarich

Bij mij heeft de fietsenmaker mijn zadelpen omgedraaid,  hiermee creeer je meer ruimte tussen stuur en zadel en zit je iets lager, zodat je makkelijker met je voeten aan de grond kunt.

Ik heb zelf ook niet echt maatje 38 (zeg liever maat 44), maar kom door het omdraaien van de zadelpen makkelijker tussen zitje en zadel.

Alleen het maken van een noodstop moet je proberen te vermijden, je hebt toch een kind op je fiets en kunt er niet zomaar afspringen.
Ik zet meestal 1 voet aan de grond terwijl ik rem, en niet te hard fietsen.
En het blijft gewoon even wennen fietsen met je kindje voorop, je hebt toch een aantal kilo's voorop je stuur wat vreemd is.

Ben zelf afgelopen zaterdag voor het eerst wezen fietsen met 2 op de fiets, eentje voor en eentje achter. Vond dit eerst ook doodeng, maar het viel je best mee, kan ik weer iets mee op de fiets de deur uit.

Succes met het maken van je keuze.

Liefs Saskia

Hallo dames,

Inmiddels ben ik aan het surfen geslagen. De sparta spreekt met het minste aan. Vooral door de toch wel kleine bandenmaat en het lompe stuur. Hij is prijstechnisch wel aantrekkelijk. Wat me ook erg opvalt is dat er MEGA veel worden aangeboden op MP. Vaak nog erg nieuw. Dat zet me toch aan het denken hoor... Zo van blijkbaar zijn er veel mensen die er snel weer vanaf willen... De gazelle Bloom staat er amper ook bv. 2e hands al helemaal niet. Deze fiets spreekt me qua model en specificaties en model erg aan alleen de kleur is ook weer zo suf.
Uiteindelijk val ik toch het meeste voor de batavus mambo deluxe. Model en kleur best ok en de prijs ook. Alleen..tja wat kan ik verwachten van de batavus. Ik ben een gazellefietser. Wil al jaren niks anders meer dus moet ik dan wel de batavus gaan? Deze fiets heeft wel de grote bandenmaat en de 7 versnellingen dus je zou denken dat het wat is.

HELLUP!! Ik wordt GEK!

Ik vind het ook een hoop geld hoor. Ik moet nog maar zien of het echt zoveel handiger is.

x in

Hoi Inge

Ook ik had een tijdje geleden zo'n tpoic geopend aan gezien ik dacht dat aan mijn stuur geen kinderzitje mocht?!   Dat kon dus blijkbaar wel.Heb ook een bobike zitje. Ben met mijn fiets naar de fietsenmaker geweest en deze heeft mijn zadel wat naar achter gezet.Dat scheelt behoorlijk wat ruimte. Ik heb een batavusfiets en deze bevalt prima.Ik hoor ook veel verschillende reacties over de moederfiets. Oja mijn fietsenmaker zei ook dat ze soms het stuur wat kunnen veranderen zodat je meer ruimte krijgt,evt ander stuur. Succes met je keuze.

groetjes Lente

hoi inge,moeilijk he al die verschillende soorten.de een heeft dit de ander dat.en het is inderdaad veel geld.ik heb mn eigen fiets want die had ik net nieuw gekregen vorig jaar op mn verjaardag.dus zonde om hem dan weer in te wisselen voor een echte mamafiets.de gewone fiets is even wennen met fietszitje,tis een handig heidje.ik heb mn zadel maar wat lager gezet zodat ik bij een stop mn voeten op de grond kan zetten.en het opstappen,tsja echt elegant er op komen is er niet bij.succes bij het zoeken.

gr petra

Terug
Bovenaan