HELP WELKE MAMAFIETS!!

Hoi inge,

Op deze link vindt je meer info over mamafietsen:
http://www.fietsersbond.nl
/urlsearchresults.asp?
itemnumber=12991
Ik heb de link even in drieen gedeeld kon anders het bericht niet plaatsen.

k heb uiteindelijk geen mamafiets gekocht. Advies in de winkel dat het niet erg veel uit maakt. Of je moet echt aan de forse kant zijn. Ik heb op mijn fiets nu een dubbele standaard gezet en dat is wel erg fijn, zeker als de buggy ook nog mee moet. Ook mijn zadel iets naar achter gezet. Gaat nu uitstekend is even wennen. Ik ben al handiger in het opstappen. Gaat nu goed was in het begin even zoeken naar de handigste manier.

Groetje Sam

Hallo!!!

Ik heb hetzelfde probleem een paar maanden geleden ook op het forum geplaatst...
En heb toen op aarnaden van mamatorist eentje bij halfords gekocht!
Ik ben er heel tevreden over, hij kostte 600 euro met   zitjes en tassen...
Hij trapt niet zo achterlijk zwaar en de banden zijn ook niet zo extreem breed...
Mijn vriendinnen hebben allebei een sparta gekocht, de een voor 1000 euro en de andere voor 1200 euro..en die trappe een stuk zwaarder!!

Succes!!!

Hoi Ing

Ik was nooit een voorstander van een moederfiets, maar nu met 2 kinderen ben ik toch om.
Mijn trek fiets trok dat niet, 2 kinderen en dan ook nog boodschappen.
Wij hebben een batavus mambo gekocht en hij fiets super met 2 kinderen en de boodschappen.
En natuurlijk ook om een stuk mee te fietsen.
Onze keus was de batavus, omdat ik eerder batavus had gehad en deze erug lekker vond fietsen.
Ga ik alleen op de fiets dan pak ik mijn andere fiets.
groet lies

Hoi Ing,

Misschien kun je naar een fietsenwinkel gaan om te testen? En wellicht staan er op marktplaats een aantal bij je te koop in de buurt. Kan je gewoon bellen en je hoeft niks te kopen als het niet bevalt toch? Kun je wel even testen.
Als je je fiets zo lekker vind fietsen zou ik het zadel naar achter laten plaatsen, stuur veranderen en een dubbele standaard? Goedkoper en je hebt je heerlijk fietsende fiets nog!

groetjes Mariska

Ik vind het idee om mijn fiets aan te passen met een dubbele standaard helemaal niet gek! Het is wel een sportief model met 21 versnellingen en ultra dunne bandjes? Is er onder jullie iemand die ook zo'n sportieve fiets heeft en er toch met een kindje op fietst en of de fiets heeft aangepast?

x in

Hoi Inge,

Ik heb dan wel geen sportfiets, maar een gewone dames fiets en sinds vorige week is ie gepimpt!!

Oftewel...een dubbele standaard (super handig!), zitje voorop, buggydrager, en een ding zodat je stuur redelijk rechtuit blijft staans als je kindje erin zit en je dus stil staat.   Soort veer zeg maar.

Enne..je kan ook een nieuw, wat breder stuur op je fiets laten zetten. Dat is ms wel zo handig ipv een nieuwe fiets. Kan je met je voeten bij de grond als je op het zadel zit?
Dat is ook een veilig gevoel...althans..dat vind ik :)

Suc6
Sannemams

Hallo

Ik heb sinds 1 1/2 week ook een mama fiets, een union fleur. Is wel een model van vorig jaar maar goed. Het scheelde bij de fietsemaker wel in de prijs tegenover de sparta en batavus. Heb ook op mp gekeken maar ik vind ze daar 2e hands veel te duur tegenover in verhouding nieuw, maar goed dat is mijn idee.
Was eerst ook aan het kijken voor de batavus mambo de luxe maar die was blijkbaar niet of heelmoeilijk   nog te leveren omdat er veel vraag naar is, heb bij hierover bij verschillende winkels geinformeerd. En als je 3 maanden moet wachten is de zomer alweer bijna om.
Maar goed ik vindt hem heerlijk fietsen heb er dan voor en achter eentje zitten, heb nog ruimte genoeg voor mijn benen en heeft 7 versnellingen. Hadden gisteren halverwege geruild ik weer op mijn oude fiets maar vond het voor geen meter meer fietsen ( en dan nog wel zonder kids).
Veel succes en hopelijk vindt er een wat aan je verwachtingen mag voldoen.

groetjes bg

quote: Inge Flausmaus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-04-2008 21:40:01'));

Ik vind het idee om mijn fiets aan te passen met een dubbele standaard helemaal niet gek! Het is wel een sportief model met 21 versnellingen en ultra dunne bandjes? Is er onder jullie iemand die ook zo'n sportieve fiets heeft en er toch met een kindje op fietst en of de fiets heeft aangepast?

x in

Hoi Ing,

ik heb ook eets met vrij dunne banden en daar had ik voor een mand, een kind met zitje en achter een kind met zitje, fietstassen en een buggy metdrager op, met als gevolg dat ik een keer van de stad naar huis fietste (zo'n vijf kilometer) met twee kinderen, alles vol boodschappen en aan het stuur nog twee pakken luiers (arom neem ik altijd zoveel mee) en mijn spaken onderweg een voor een sprongen. Geen succes dus.

Er staat nu in de hemafolder ook een mooie mammafiets voor nog geen driehonderd euro.

Als je een echte gazellefan bent kan je ook een gazelle impala nemen. Dat is een gewone fiets, maar die zie ik ook heel veel bij school en de psz staan met twee zitjes, buggydrager, fietstassen en mandjes erop. Deze adviseren veel fietsenmakers ook. Je kan er een breder stuur en andere standaard op laten zetten en over een paar jaar weer je eigen stuur op laten doen.

groetjes van marloes

Terug
Bovenaan