Help! Zwanger en menstruatiepijn

Hi meiden,

even een dringende vraag:
Ik ben 11 wk en 3 dg zwanger en voelde gisteren en vandaag een behoorlijke menstruatiepijn -een pijn die ik herken uit duizenden... Ik liep de hele dag hysterisch naar de wc omdat ik bij deze pijn ook bloedverlies verwacht, maar verlies gelukkig geen druppel bloed. Wel al twee dagen dit gezeur in buik dus.

Ik heb met 10 weken een echo gekregen en alles zag er prima uit, het kleintje bewoog goed, alles ok...

Maar nu deze ongi-pijn.... Is dit normaal? Ik moet aan het eind van deze week naar de Verloskundige, maar ik ben paniekerig... Is het mis?

een ongeruste Elle
 
Hallo Elle,

Ik kan je natuurlijk nooit 100% geruststellen, maar het is voor mij herkenbaar wat jij beschrijft. Ik was, net zoals jij, ook ontzettend bang, maar ben nu alweer 22wkn zwanger en alles lijkt goed te gaan met ons kindje. het hoeft namelijk helemaal niets te betekenen, de arts vertelde dat het de oprekking van de baarmoeder is die soms dat soort pijn kan geven, Veel succes en wacht maar rustig je afspraak bij verloskundige af.
 
Ik sluit me helemaal aan bij Norelientje! Ik heb het alleen vanaf de bevruchting tot en met ongeveer de 9e week gehad, daarna niet meer. Nu (25 weken, 4 dagen) komt het weer opzetten, het is een soort bandenpijn. Er komt nu gewicht aan je baarmoeder te hangen en je banden en baarmoeder zelf moeten daar erg aan wennen.
Sterkte, Kiki
 
Hoi Elle,

Ikzelf ben 5 weken zwanger (erg pril nog) en heb exact dezelfde klacht. Omdat het nog zo vroeg in de zwangerschap is (en ik me errug druk maakte) ben ik rond gaan neuzen op internet en eigenlijk vind ik overal hetzelfde antwoord: zo lang er geen sprake is van bloedverlies hoef je je geen zorgen te maken. Dus dat doe ik dan ook maar niet :) Misschien maakt dat jou ook wat geruster? Eigenlijk antwoordt iedereen wat Norelientje ook zegt: oprekking van de baarmoeder. Succes!
 
hoi
ik heb een zoontje van 13 maanden en ik heb mijn hele zwangerschap menstruatie-achtige pijn gehad. mijn baarmoeder ligt lichtjes naar mijn rug gekanteld, niet te erg om slecht te zijn voor de baby maar genoeg om er behoorlijk last van te hebben. als je je onzeker voelt, bel dan even een arts of verloskundige om alles even na te kijken. veel succes
groetjes
 
Hoi Elle,

Nee hoor niks om je zorgen om te maken het hoort er bij! Het komt omdat, als ik mij niet vergis, je baarmoeder groeit en je banden gaan oprekken. Maak je dus geen zorgen en geniet verder nog lekker van je zwangerschap. Succes.

Liefs Wendy
 
Hoi Elle,
Ik herken dit beslist, vanaf het begin heb ik ook regelmatig deze pijn ghad. Het voelt precies alsof je ongesteld moet worden. Nu ben ik bijna 30 wkeen zwanger en nog steeds heb ik er soms last van. Het is gewoon je baarmoeder die groeit en uitrekt, niks om je ongerust over te maken.
Groetjes en succes met je zwangerschap.
 
Hier hetzelfde. Ik liep ook de hele dag heen en weer naar het toilet in de overtuiging dat het mis zou gaan, maar hij/zij zit er nog steeds.

Zou waarschijnlijk inderdaad het oprekken van de baarmoeder kunnen zijn. Als je er niet gerust over bent zou ik toch je vk bellen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan