help zwanger maar wie van 2 is de papa

hoi iedereen ik ben nieuw hier
maar zit nu al met een groot probleem
ik ben bijna 3 jr getrouwd heb een dochter van bijna 3 jr
maar psychisch gaat t niet super met me veel problem met familie enz ex met losse handjes ga zo maar door genoeg gebeurt en gebeurt nog genoeg...
nu ben ik een tijdje uit elkaar geweest met mijn man
en heb in een dronken bui sex met een ander gehad.
ik weet t allemaal geen excuus maar t is toch gebeurt met mn eigen domme kop
nu ben ik dus zwanger maar mn man kan de vader zijn en die andere man..
wat nu te doen
tussen mij en mijn man gaat t nu weer goed en zijn samen hij weet van dit probleem af
ik ben zelf al maatschappelijk werk aan t regelen
mijn idee is om te laten testen of mijn man de vader is of die andere.
als mijn man de vader is hou ik het zoniet laat ik het weg halen is mijn eerste ingeving...
maar vind abortus eigelijk ook niks
ik weet t ben verschrikkelijk dom en onverantwoord bezig geweest
wie heeft er tips?
of wil in ieder geval met me hier over praten heb zelf ook niet veel vriendinnen enz
alvast bedankt

Hallo!

Je zit inderdaad in een lastige situatie.
Wat vervelend zeg!
Maar kun je tijdens je zwangerschap al testen laten verrichten die uit maken wie de vader is.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet!
Ik zou er heel goed met je man over praten en samen tot een keuze komen.
Want hoe dan ook, je houdt toch van dit mensje in je buik?!?!
En eerlijk gezegd, ik wil je niet aanvallen hoor, maar je bent zelf verantwoordelijk ervoor en moet dan ook de consequenties ervan dragen.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte de komende tijd en suc6.

Groetjes Fabiënne

het is inderdaad een hele lastige situatie. Ik denk dat niemand je kan vertellen wat je wel of niet moet doen. je moet hier zelf heel heel heel goed over nadenken. Maar eerlijk gezegt vind ik het nogal wat om te zeggen als het kindje van je man is houd ik het zo niet haal ik het weg.......
maar goed ik weet zoiezo niet of het nu al mogelijk is om te testen wie de vader is volgens mij kan dit pas als je kindje geboren is.... nu is dat nog veel te risicovol.

de enige tip die ik je kan geven... ± praat er over met je man en probeer hier samen uit te komen. Het zal moeilijk zijn maar op zich is hij er vanaf het begin van de zwangerschap bij en hij zal ook bij de bevalling zijn dus ik denk dat hij het kindje misschien wel als het zijne kan zien okal is dat niet zo maar ik kan natuurlijk niet voor je man bepalen hoe hij zich moet voelen etc.... ik weet ook niet of die andere eventuele vader bekent is etc....

kortom heel moeilijk allemaal

sterkte en succes met alles!
maar denk er goed over na.... een abortus kun je NOOIT meer ongedaan maken!!

Pff. k'ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta......
Maar ik begrijp het eigenlijk niet zo.
Als je relatie met je man niet goed is; en jullie zijn een tijdje uit elkaar, kun je toch geen (onbeschermde) sex met hem hebben?
Hoeveel dagen zat er dan tussen de sex met je man, en met die andere?
Als dit een week verschil is bijv. kunnen ze toch wel op een termijn echo zien wanneer je bevrucht bent.
En een abortus; dit lijkt me zó erg!!!!! Dit kindje kan er toch ook niks aan doen!
En als je relatie al zo slecht is met je man, zou je misschien voor hem een abortus doen, en na een tijdje toch uit elkaar gaan.
In elk geval veel sterkte met je keukze!

Hoi!

Op zich is het volgens mij wel mogelijk om tijdens de zwangerschap een vaderschapstest te doen, via een vruchtwaterpunctie of zo. Maar  bij een nicht van mij die hetzelfde probleem had deden ze dit niet omdat het onderzoek toch risico's voor de vrucht met zich meebrengt terwijl het voor je zwangerschap (medisch gezien dus)  niet uitmaakt wie de vader is.
Hoe moeilijk het ook is, ik ben dus bang dat  je een besluit over wel of niet een abortus zult moeten nemen zónder dat je zeker weet wie de vader is. Maar vraag dit vooral goed na bij je gynaecoloog.

Sterkte!
Betje.

Tsjongjonge wat een verhaal;
schaam je!
En abortus; je was er zelf toch bij? Dronken of niet,
als je nog sex kunt hebben heb je nog niet zoveel gedronken
dat je van de wereld bent..
Abortus vind ik geen optie; vind ik het meest trietste aan dit verhaal.

Vind dat bovenstaande schrijfster gelijk heeft.
Lijkt me niet dat er tussen de one-night-stand en je man
twee dagen verschil zit...?!?!
Dus na de termijnecho kun je zelf het verschil wel tellen lijkt me!

Jeetje wat een moeilijke situatie. Ik begrijp dat je er heel erg mee zit. Logisch. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je een vaderschapstest al tijdens de zwangerschap kunt doen maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Ik begrijp dat je een abortus ook niet zo ziet zitten en wat hier al eerder te lezen was, een abortus is nooit meer terug te draaien. Grote kans dat je er heel erg spijt van krijgt. Misschien is het kindje niet van je man maar het is wel van JOU! Het kindje kan er niets aan doen dat het bestaat natuurlijk. Je schrijft dat je man hiervan op de hoogte is maar wat vindt hij er van? Is de man waar je sex mee hebt gehad een bekende van je? Weet hij ervan?
Ik hoop dat je een goede doordachte keuze maakt en je je niet laat leiden door wat anderen vinden.
Er is nog wel iets wat ik je nog wil zeggen. Als je besluit het kindje te houden en het blijkt niet van je man te zijn, zorg dan aub dat je gegevens van die andere man bewaard voor later, het lijkt mij namelijk wel verstandig om ooit aan je kind te vertellen hoe de vork in de steel zit. Kinderen voelen het als er dingen niet kloppen.

Heel veel succes, mama1977.

hoi

ik vind dat je je in een lastige situatie zit maar om het te laten wegghalen vind ik
te ver gaan het kindjen kan er niks aan doen en als je er goed over kan praqten met je man moet er toch een oplossing te vinden zijn lijkt me misschien kom ik bot over maar is niet zo bedoelt maar ik zelf krijg waarschijnlijk mijn 6e miskkraam achter elkaar dus vind het erg moeilijk om te lezen dat je er aan denkt om het weg te laten halen
ik kan niet voor je zeggen wat je moet doen maar denk er altublieft goed over na
 groetjes radeloos37

Terug
Bovenaan