help zwanger maar wie van 2 is de papa

hallo,

ik zou je eerst willen vragen of je niets van een soort anticonceptie gebruik maakt, dan had je dit probleempje ook niet gehad.

ten tweede vind ik abortus wel heel ver gaan, jij hebt keuzes gemaakt al dan niet dronken de eerste keer ja maar daarna heb je toch sex gehad met je exman en ook weer zonder enige vorm van anti-c anders was je nu niet zwanger, ik vind jou verantwoordelijk, en denk ook dat jij deze beslissing moet maken, en wat ik hiernet al voor las een abortus draai je niet terug, en voor iemand je ex een abortus plegen als dit kindje niet van hem blijkt te zijn, zou ik nooit doen, het is op de eerste plaats jouw kindje, weet je hoeveel mensen een kindje willen krijgen maar niet kunnen krijgen, zou heel goed nadenken als ik jou was voordat je een beslising neemt, van een kind krijgt je nooit spijt onvoorwaardelijke liefde is wat je ervoor terug krijgt, mannen komen en gaan, maar een kind is jouw kind tot de dood ons werkelijk scheid.

ik wens je sterkte met het maken met een goeie beslising.

bianca.

als dit een beetje hard klinkt dat spijt mij dat maar ht is niet zo bedoelt.

Ha meid,

Wat een moeilijk probleem. Ja, in ons leven doen we soms domme dingen. Maar een abortus is daarvoor geen oplossing denk ik. Merendeel van de vrouwen voelen zich daar achteraf toch schuldig over.
Praat er met je partner over... het is toch gebeurt in de periode dat jullie uit elkaar waren? Hoe moeilijk het ook is, ga voor je zelf na of het geen vreemdgaan van je was. Als dat zo is ga je weer de problemen in. Maar ga met de billen bloot en erken volledige schuld en verantwoording.
Laat zien dat je liefde hebt voor je kindje (het is ook van jou!) door het te houden... je kindje heeft hier niet om gevraagd...

Sterkte hoor!

Hoi hoi,

Wat vervelend voor je dat je in deze situatie zit. Ik kan me voorstellen, als je toch al niet lekker in je vel zit, het moeilijk is om hier ook nog mee om te gaan.
Wij als forumdames kunnen echter geen beslissing voor je nemen. Dat zul je toch echt zelf moeten doen.

Zoals al veel meiden zeggen, zou ik de hele situatie met je man bespreken. Dat je dom bent geweest weet je zelf ook dus dat zul je moeten accepteren. Als je man bereid is ook voor het kindje te zorgen ondanks dat de mogelijkheid bestaat dat het niet van hem is, dan is het toch goed?
Mocht hij het niet accepteren, dan zul je voor jezelf na moeten gaan wat je met de situatie doet. En dan wil ik je ook nog onder de aandacht brengen dat de man waar je mee naar bed bent geweest ook nog in de loep zit. Ken je hem goed? Heeft hij hier nog iets over te zeggen? Mocht het kindje van hem zijn, laat je het hem dan weten?

Voor mij persoonlijk is abortus geen optie.   Maar dit is erg persoonlijk en voor jou ligt het misschien anders. Het is alleen wel iets wat je voor de rest van je leven mee moet dragen.

Heel veel succes met je beslissing.

Groetjes,
Maike

trek je niets aan van alle reacties, je weet zelf ook wel dat het niet zo slim was, maar je bent echt lang niet de enige die dit gedaan heeft! je hebt alleen heel veel pech gehad.
iedereen maakt fouten, vooral in zulke situaties.
je kan ook gewoon geen test doen en je man gewoon papa laten zijn van het kindje, dat beetje zaad maakt daarvoor eigenlijk weinig uit.

ben wel heel erg benieuwd welke keuze jullie maken, succes!

quote: juli09 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 13:06:15'));

trek je niets aan van alle reacties, je weet zelf ook wel dat het niet zo slim was, maar je bent echt lang niet de enige die dit gedaan heeft! je hebt alleen heel veel pech gehad.
iedereen maakt fouten, vooral in zulke situaties.
je kan ook gewoon geen test doen en je man gewoon papa laten zijn van het kindje, dat beetje zaad maakt daarvoor eigenlijk weinig uit.

ben wel heel erg benieuwd welke keuze jullie maken, succes!

Juli... "dat beetje zaad maakt daarvoor eigenlijk weinig uit" ????

Zijn dat "nieuwerwetse ideeën" ofzo??
Dan zal ik wel machtig ouderwets zijn.....

ik heb laatst in een tijdschrift over zo'n zeldfde situatie gelezen.
dat stel heeft toen een vroege dna-test laten doen doot materiaal (speeksel geloof ik0 op te sturen naar amerika en toen bleek dat de echtgenoot waar het inmiddels net als bij jou weer goed mee ging de vader was.
ik weet de details van die test niet, maar misschien is dat een optie voor je?

heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan