help :(

A

Anoniem

Guest
hey meiden.

ik ben zeker weer zwanger :S
toen ik zwanger was van nathalia, begon alle ellende met mn schoonmoeder.
we hadden toen het contact verbroken.

nu ben ik weer zwanger, en zoekte ze opeens contact op met ons. :mad:
ons leventje stond net zo mooi op de rails.
maar goed, iedereen verdient een 2e kans, dus gaan we in t nieuwe jaar haar verhaal wel eens aan luisteren waarom ze nu opeens weer contact wilt enz.

maar das nog niet alles, het wordt (helaas) nog veel erger!!!

erwin heeft een kindje bij zn ex.
zij is inmiddels al ruim 7 jaar.
hij ziet haar al ruim 6 jaar niet meer.
moeders was vreemd gegaan met erwin zn beste vriend. erwin heeft zn vriend totalos geslagen, gedag gezegd tegen zn vriendin en is vertrokken.
toen hij later wat spullen ging ophalen bij haar (ze woonde bij haar ouders in) kreeg hij een briefje onder zn neus geschoven om afstand te doen van zn kind, en dan hoefde hij nooit allimentatie te betalen.
aangezien hij zn geld niet kon missen, heeft hij dat briefje toen getekent.
zn dochtertje was toen 11 maanden jong.
daarna heeft hij flink de beest uitgehangen, de hele wereld rond gereisd, t foute pad opgegaan enz.

om het verhaal even kort samen te vatten:

gisteren zat erwin op face boek en kreeg hij dus een mailtje van zn ex vriendin.

t begon heel nonchalant;
ben ji jde erwin die ik denk dat je ben.

t eerste wat ik zei tegen erwin was:
die wilt geld zien.
en ja hoor, dat klopt dus ook.
ze is weg bij haar vriend na een relatie van 5 jaar.
ze zit nu weer bij de ouders in huis met haar kind en wilt nu geld zien.
erwin zn dochtertje heeft nog nooit van hem gehoord zei ze. en dat is ze niet van plan ook.
maar of hij wel ff allimentatie wilt gaan betalen.
niet de rechten, maar wel de plichten.

erwin kan zich niet meer herrinneren of hij zn kind heeft erkent vroeger. ze draagt (of droeg) wel zijn achternaam.

ik ga morgen naar t juridich loket om uit te zoeken wat voor rechten we hebben.
want zoals het er nu uit gaat zien moeten we tussen de 200 en 400 euro per maand betalen voor een kind wat hij al 6 jaar niet zien, en waarschijnlijk ook nooit te zien zal krijgen als t aan de moeder ligt.

en dan moet je zo veel mogenlijk stres vermijden in je zwangerschap :S
ik probeer het ook te vermijden, maar t zoekt me steeds weer op als ik zwanger ben :S
kl*te gedoe allemaal zeg.
erwin zit hier heel zielig en depri op de bank, hij zit er even helemaal door heen.
zo sneu om hem zo te zien :(

nou, ik ga maar stoppen, t is al zo'n lang verhaal.
ben blij dat ik even alles van me kon afschrijven.
lucht toch weer ietsje op.

liefs, do

He do,

Wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat Erwin er even helemaal doorheen zit.
Je mag je kindje niet zien, maar je moet er wel voor dokken. Vreselijk wat een naar mens die ex van hem. En dan druk ik me nog zacht uit.

Zoek het voor jullie zelf eerst eens even goed uit. Wat zijn haar rechten en waar heeft ze recht op. Maar ook wat jullie rechten zijn en waar jullie recht op hebben. Lijkt me namelijk dat als je allimentatie betaald dat je dan ook bezoekrecht hebt. Maarja zeker weten doe ik het ook niet.
Probeer zelf toch rust te krijgen meid, want dat is voor jou en jullie kindje belangrijk.

Veel succes morgen en hou ons op de hoogte!!

Liefs Anne

Hoi hoi,

Kan Erwin niet op een slinkse wijze proberen een kopie van dat briefje te krijgen wat hij ondertekent heeft? Want als hij dat heeft (of had hij die toen al?) dan staat er zwart op wit dat hij nooit alimentatie hoefde te betalen. En dan ben je verder uit de problemen.
Ik hoop voor jullie dat het recht aan jullie kant staat, helaas ken ik een heleboel verhalen over alimentatie en bezoekrecht.

Wat je schoonmoeder betreft.... Als jij nu niet wilt dan moet ze maar wachten. Praat erover met Erwin. Hij begrijpt wel dat je nu niet alle stress in 1x wilt, toch?

Sterkte meis.

Liefs Irene

Hoi Do,

Jeetje, wat een naar mens!
Zoek inderdaad goed uit wat jullie rechten en (helaas) plichten zijn en probeer er veel met elkaar over te praten.
Wees open en eerlijk tegenover elkaar en ook tegenover Erwin zijn ex-vriendin.
Mij lijkt het dat een ondertekend formulier rechtsgeldig is en blijft, maar ik zou het goed uitzoeken.

Do, probeer toch je rust te zoeken, je zwangerschap eist veel van je en dit is inderdaad niet goed voor je.

Heel veel sterkte en laat je even weten hoe het is gegaan?
Ik duim voor jullie.

Liefs Monica

heey do..wat een lef heeft dat mens. Erwin mag er eerst afstand van doen,en nu ze zonder geldschieter zit ,mar Erwin er weer voor opdraaien.Als Erwin er straks toch voor moet betalen,heeft ie,en zn dochter er ook recht op ,om elkaar te leren kennen ,toch
.wanneer je een kind ga erkennen heb je alleen de plichten,dat zou erwin toch nog wel weten?Om rechten te willen hebben ,moet je dat via de rechter ofzo regelen,of trouwen.Jij moet die stress al helemaal vermijden.Is wel makkelijker gezegt als gedaan.Ik hoop dat al deze toestanden snel verdwijnen,en dat jullie samen weer kunnen genieten.liefs,karin

Hoi,

Als het kind zijn achternaam draagt, zou dat betekenen dat hij het erkent heeft.
Nu snap ik echt niet hoe hij ooit zomaar een formulier heeft kunnen tekenen, stond er bij dat hij geen allimentatie hoefde te betalen, heeft hij een kopie gemaakt?
Het kan goed zijn dat hij afstand heeft gedaan van zijn rechten, maar van je plichten kun je meestal niet zo makkelijk afkomen!
Als hij het kindje idd heeft erkent en haar de volledige voogdij heeft gegeven, blijft hij toch allementatie plichtig.
Als zij echt niet wil dat hij het kind ziet zou hij kunnen zeggen dat hij dan ook bezoekrecht wil en bereid is daar stappen voor te ondernemen, dan krabbelt ze misschien terug.
Ik kan alleen niet echt medelijden hebben met erwin, hij heeft er zo te horen echt een potje van gemaakt door de verantwoordelijkheid niet te willen nemen en zomaar dingen te tekenen (ookal heeft de "ex" hem dan slecht behandeld enzo het ging en gaat toch om zijn dochter, nu onder tussen de halfzus van jullie kind (bijna kinderen))
Ik vind het wel heel vervelend voor jou en jullie dochtertje en Erwin zal nu toch moeten zorgen dat hij heel duidelijk weet wat hij hier mee gaat doen, als hij haar wil zien is dit het moment, maar ook dat heeft veel consequenties, maar dit zijn dingen die je niet zomaar kan uitbannen, die blijven komen!
Als ik jou was zou ik hem dit in eerste instantie laten oplossen, hij is degene die naar het j.loket zou moeten gaan ed.
Dat is nu echt niet goed voor jou en het is zijn kind!

Sorry als ik een beetje heftig reageer, maar ik heb echt moeite met dit soort dingen, mijn man heeft een zoon uit een eerdere relatie zoals je waarschijnlijk wel weet, het is altijd ellende, je kunt er maar beter zo duidelijk mogelijk in zijn, zorgen dat je weet wat je rechten en plichten zijn en een keus maken of hij contact wil met zijn dochter, die ongetwijfeld op een dag aan de deur staat, wat de moeder ook wil of erwin,, er komt een moment dat ze zelf verhaal komt halen,, nu heeft hij nog steeds een kans haar in zijn leven te betrekken en jullie kinderen en jij ook!

Veel succes in ieder geval,
Liefs MJ

hey meiden

allereerst heel erg bedankt dat jullie mijn ellelange verhaal hebben gelezen.

dat briefje hebben ze onder elkaar getekent.
niet via een rechter ofzo, dus zijn ex kan dat gewoon ontkennen. dan is het zijn woord tegen haar woord.

op zich vinden wij het niet zo erg dat we voor zn kind moeten betalen. het is en blijft toch zijn kind
en daar is hij financieel verantwoordelijk voor tot haar 21e. en als ze gaat studeren zelfs tot haar 27e.

maar het is ook wel logisch dat hij zn kind wilt zien.
dit wilt hij natuurlijk al heel zn dochtertje haar leven.
alleen kon hij het nooit aanvechten omdat hij geen vaste baan had, dus geen vast inkomen, geen stabiele relatie enz.
nu zouden we terug kunnen vechten, als zn ex met een advocaat komt zodat we een bezoekregeleling kunnen treffen maar nu komt de hele grote maar:

we moeten ook in belang van zijn kind denken.
dat kind heeft nog nooit van hem gehoord en dan moeten we even uit gaan leggen aan een kind van 7 dat erwin haar bio vader is??? dat is toch ontzettend zielig voor een kind van 7??
erwin heeft ook altijd geroepen:
ooit komt xaviera zelf wel naar me toe om verhaal te halen of wat dan ook.
maar wat nou als zijn ex haar verteld:
je vader is dood?? (ik noem maar een zijstraat) dan gaat xaviera echt niet op zoek.

als ik het goed heb begrepen heeft hij wel de plichten maar niet de rechten.

ik bel straks naar t juridisch loket om een afspraak te maken. hopelijk kunnen hun ons helpen

nogmaals bedankt voor t "luisteren"

liefs, do

Jeetje, do, wat een gedoe voor jullie zeg. Kan je nu idd niet gebruiken met je zwangerschap.
Doe een beetje rustig aan meid en ik hoop dat het allemaal goed kan worden opgelost voor jullie.

Liefs

Terug
Bovenaan