Help...?

Hai Bianca,
Mja wij hebben (ivm gebrek aan ruimte) geen box, dus daar slaapt hij niet in ;-) Maar mn vriend laat hem wel af en toe in de maxi cosi slapen. Dit vind ik niet goed, maar als de vrouw van huis is zoekt de man toch de makkelijkste oplossing :p
Nu moet ik wel zeggen dat (met uitzondering van gisteren ivm verjaardag en dus een gemiste middagslaap) ik hem bij elk gaapje of oogjes wrijven in zijn bedje leg en hij nu al een week niet in de maxi cosi heeft gezeten ;-)
Maar ja soms raakt hij gewoon zodanig overstuur in zijn bedje dat hij er niet van kan slapen :-( We merken hierin wel verbetering nu we de indeling van ons huisje hebben veranderd. Wij slapen in de woonkamer op een slaapbank en hij heeft de slaapkamer en kan daar dus alle rust nemen. Hopelijk krijgen we snel een andere woning, dan heeft mama ook wat meer rust haha!

Hai Marjolein,
Het gaat inmiddels wel weer een stuk beter met de ontlasting gelukkig :) We fietsen elke dag minstens 5 minuutjes met hem en hij krijgt 2 keer per dag maisolie bij de voeding, dat helpt wel goed ondertussen. Hij heeft gisteren zelfs 2 keer gepoept en niet van dat nare gepers :)
Maar we houden het natuurlijk in de gaten ;-)

Hai justmi septembermama,
Bij ons is er niets gezegd over het niet laten proeven van groenten en fruit. Uiteraard ben ik hierin wel voorzicht en zal niet zomaar elke groente of fruitsoort in zijn mondje stoppen. Ook let ook heel goed op hoe hij erop reageert. Omdat het niet 100% zeker is dat hij een allergie heeft is het natuurlijk nog een beetje extra lastig. De KA heeft ook gezegd dat het ook beter kan gaan met behulp van de Nutramigen omdat het zachter is voor zijn buikje en dat dat de pijn en het spugen ook zeer sterk kan verminderen.
Ik heb het inderdaad ook gelezen hoor, maar de meningen over het wel of niet starten met hapjes proeven of niet zijn erg verdeeld. Fijn dat jouw dochter er geen last van heeft :) mijn mannetje gelukkig ook (nog) niet. Alleen van de pap had hij last, maar daar zijn we dan ook mee gestopt ;-)

Nogmaals bedankt!
Liefs, Marieke
 
Hoi Marieke,

Wel vreemd overigens dat de ka allergie niet nu al uit wil sluiten, elke ka volgt volgens mij zijn eigen idee. Wij krijgen weer geen medicijnen tegen reflux, maar onze buren wel voor hun kleintje. (zelfde ziekenhuis, alleen andere ka) Hun ka dacht niet aan allergie bij hun kleine, die van ons wel bij Wouter. Terwijl de klachten behoorlijk over een kwamen. En nu blijkt ook wel dat hun kleinjte ook allergie heeft.
Ik herken je verhaal wel een beetje bij Wouter, maar die is wel wat beter stil te krijgen. Hij is er gelukkig zo langzamerhand aan gewend geraakt dat hij ook in z'n bedje kan spelen. Dat doet hij dan ook, vooral met zijn handen. Hij ligt veel in bed, dat is het rustigst met een huis vol.
Je kan ook eens proberen om Gabriel al in zijn bed te leggen als hij nog niet moe is, met een knuffel erbij ofzo. Kijken wat hij dan gaat doen.

Succes ermee
 
hoihoihoi,,,

mijn dochtertje heeft ook op aanraden van de ha pepti,, voor de koemelk allergie,, maar wij mochten gewoon beginnen met groente moesten alleen ff wachten met fruit,,
is wel rottig dan dat je ha het niet wil testen,, is bij ons wel gelijk gedaan,,,
nu gaat het duss wel goed,, mischien toch nog een keer op aan dringen dat je het graag getest wil hebben??

veel sterkte ermee,,
groetjess,,,
 
Volgens mij ligt de reden dat de KA nog niet wil testen ook bij de vroeggeboorte en alle onrust die we hebben gehad. Het gaat nu 'goed' (in iedergeval vele malen beter dan voorheen) en dat is voor de KA op dit moment voldoende. Maar inderdaad elke arts heeft zijn/haar eigen ideeen over wat te doen en wanneer. Ik geef Gabriël vaak een spuugdoekje mee in bed, dat vind hij namelijk fijn om vast te grijpen en tussen zijn armpjes te klemmen, maar het blijft wel een beetje lastig af en toe. Echt spelen in bed doet hij niet en wil hij niet, hij wil altijd bij ons zijn, naar mij kijken terwijl ik de was ophang, afhaal en opruim is favoriet hier haha! Maar ja tijdens het eten is het gewoon even lastig, ach ja, gaat vanzelf dus wel over denk ik.
In augustus gaan we pas weer naar de KA, misschien dat hij dan toch al wil testen, we zullen het wel merken.

Tnx dames!
Liefs
 
Kom even buurten vanuit de decemberclub.
Heb je de puckababy of paccodoek al geprobeerd? De Puckababy doet hier wonderen. Geen korte slaapjes meer.
Regelmaat en rust is gewoon erg belangrijk voor die kleintjes. Als ik zie dat mijn zoon slaap krijgt, hup meteen in bed. Nu slaap hij ook zo.

Misschien helpt dat wat bij zijn onrust en is hij in de wakkere periode ook vrolijker??

Succes!
 
ff een tip om in slaap te komen..
gaan stofzuigen boven in de gang ofzo als je hem in bed hebt gelegd en hij een beetje jengelig is ,door het harde geluid vallen ze meestal wel in slaap .
gr een septembermama
 
@ Marina:
Hij heeft de eerste 3 maanden in een SwadleMe inbakerzak gelegen. Daarna werd hij zelf bewegelijker en ging meer ontdekken en merkten we dat hij door het inbakeren juist meer overstuur werd en nog slechter in slaap kwam! Nu dus al meer dan een maand niet meer inbakeren en dat gaat goed :) Het duurde eventjes voordat hij een normaal slaapzakje oke vond, en daar slaapt hij nu 's nachts in. Omdat hij overdag alleen maar hazenslaapjes doet doe ik hem dan niet in de slaapzak maar gewoon onder zijn lakentje.
Het in bed leggen doe ik ook, maar overdag heeft het totaal geen nut. Hij blijft nu wel in bed (buiten de 1-2 voedingen tussendoor) van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends. Hij slaapt niet de hele tijd, is rondom de voedingen die hij dan vraagt ook 30-60 minuten wakker, maar goed, het is een begin denk ik dan maar ;-)

@ Cinderella:
Wij wonen in een 2-kamer appartementje (37 m2), dus hij hoort ons altijd. Ik ga wel vaak de was doen of afwassen in de keuken (is naast de slaapkamer) als ik hem overdag in bed leg. Hij blijft dan wel langer liggen, maar voor het in slaap vallen werkt het helaas niet.

We zijn ondertussen toch weer naar de HA en KA geweest, omdat hij zijn voedingen bijna allemaal weigerde. De KA wilde toch sneller overgaan op bijvoeding en we geven nu 1x fruit en 1x groente per dag. Hij eet dit heel wisselend, soms 3 hapjes en soms het hele bakje leeg (3 eetlepels). Hij drinkt nu ongeveer 4-5 flessen per dag, elke 4-6 uur, het verschilt bij hem nogal. Daar zelf in ritme in brengen heeft geen nut, dan gaat hij alleen maar meer weigeren helaas. Gelukkig groeit hij nog steeds goed (60 cm en 5680 gram op 21 maart). Het is dus een beetje aftasten en zoeken, maar ik ben ondertussen al zodanig gerustgesteld dat ik inderdaad denk te weten dat dit bij elk kindje zo is ;-)

Liefs!
 
Terug
Bovenaan