Helpppppp!! Relatiedilemma!!! Advies gevraagd!!!

Hoi meiden,

Ja, t is echt een beetje genant hoor, wat ik nu weg moet zetten  Maar aan de andere kant... We zijn allemaal vrouwen, en hebben allemaal mannen

T gaat om t volgende: Ramon denkt (weet eigenlijk zeker) dat ik het savonds of snachts met mezelf doet  
Maar ik weet zeker dat ik dat niet doe. Of ik moet zo vast slapen dat ik het in mn slaap doe, maar dat is niet zo, dat weet ik eigenlijk voor 99,9% zeker.
Ik heb sinds de geboorte van Sylvan helemaal geen behoefte en tijd meer voor sex.
Ik snap dat dat mijn man kan frustreren, want die heeft ook zn behoefte. Nou, daar heb je het hand of mondwerk weer voor toch  Maar als hij dat niet wilt, is dat zijn probleem, niet het mijne.
Maar nu is hij er zoveel mee bezig (dat denk ik dan) dat het een obsessie gaat worden.
Heb eigenlijk al zo'n beetje de hele dag ruzie met hem, omdat hij het zeker weet, dat ik het doe, maar ik zeker weet dat ik het niet doe.
Ken er niet tegen om vals beschuldigd te worden hoor, en al helemaal niet over zo'n gevoelig onderwerp.

Hoe moet ik dit nou aanpakken? Ramon is erg op tijd thuis vandaag, mss al rond 12en, en wil geen kot vol met ruzie. Ja, daar ben je zelf bij, zullen jullie denken. Ja, dat klopt, maar het zit me al zo hoog, en hem ook dus 1 en 1 optellen en je heb al ruzie hé?

Helppppppppppppppppppp!!!

Liefs Deb.

O jeetje, wat moet ik daar nu voor advies over geven... Ik ben toch 'bang' dat praten het enige is wat helpt. Maar als jullie allebei zo gestressed zijn loopt dat inderdaad al snel op ruzie uit.

Misschien kun je een brief schrijven. Klinkt stom, maar zo kun je goed nadenken over wat je op papier wilt zetten en kan hij het in een keer lezen zonder je te onderbreken. Vaak werkt dat wel goed.

Ik weet niet zeker of je het ook geschreven had, maar wil je geen sex meer omdat het te druk is, of omdat je je man niet meer zo aantrekkelijk vindt? Is het anders misschien een idee om een relatietherapeut in te schakelen?

Groetjes, Marisa

Hihi! Wat een bijzonder onderwerp...!  Het klinkt voor jou misschien niet zo aantrekkelijk, omdat je schrijft eigenlijk sinds geboorte van je zoontje geen zin meer te hebben, maar het eerste wat in mij opkomt is: probeer eens wat tijd ervoor vrij te maken. Dan krijg je vanzelf vast wel weer zin en waarschijnlijk ga je het dan ook weer leuk vinden. Ik wil nu niet zeggen dat JIJ het probleem bent hoor! Maar ik zou die discussie van of je nou wel of niet s nachts wat uitvoert niet gaan voeren met je man. Wat heb je daar nou aan? Gewoon weer wat moeite doen om dichter bij elkaar te komen lijkt me een beter plan! Maar misschien heb ik het mis hoor en zijn er andere betere adviezen. Maar dit is wat in mij opkomt!

Succes en alvast veel toegewenst!
Groetjes Babybelle

Hoi,

Ik moet er een beetje van blozen. Maar wat jij met jezelf doet moet je lekker zelf weten vind ik. En ik geloof ook niet dat dat het probleem is, maar meer dat  er geen sexueelcontact meer is. En ik  kan me voorstellen dat dat frustreerd.  

Wat misschien een idee is dat  jullie los van elkaar op papier zet wat het je probleem is, waar je je aan stoort en  hoe je denkt dat je dat kunt oplossen.  Dat ga je dan met elkaar bespreken zonder elkaar aan te vallen of  in discussie te  gaan.  Je moet elkaar de ruimte geven om  de mening te kunnen geven. Misschien lost dit iets op.

Veel succes er mee  

Hoi hoi,

We hebben net een heel goed gesprek gehad. Heb hem toch duidelijk kunnen maken, dat ik echt nix doe snachts. Ik heb wel wat beters te doen dan dat!
En Babybelle, je hebt gelijk... Moet er ook tijd voor vrijmaken, maar met 2 kindjes gaat dat niet altijd even makkelijk
En mss als we eenmaal aan de gang zijn, dat het dan weer wel fijn is, maar nu  op dit moment moet ik er niet aan denken... Gwn te moe, en 2 kinderen, die ieder moment wakker kunnen worden.
En wat ik snachts doe moet ik idd zelf weten, maar als ik zin in sex heb, klop ik echt wel bij hem aan hoor ;-)

De sfeer is hier dus gelukkig weer goed. Ben ik echt blij om, want net zo goed dat dit voor mij gevoelig is, is het voor Ramon ook.

Liefs Deb.

Jeetje Debbie wat een verhaal zeg. Ik ben benieuwd hoe de christelijke dames onder ons dit opvatten na mijn ...ganse dag verhaal... CENSUUR!!!! Anyway. Ik had het denk ik iets meer prive gehouden maar jij bent jij en gooit het lekker hier neer dus dan reageren we maar netjes. Ik denk dat je het beste hebt gedaan wat je had kunnen doen en dat is praten maar ik blijf het vreemd vinden dat jouw vriend je niet gewoon vertrouwd en geloofd mbt dit soort dingen. Dit is toch wel het vreemdste verhaal wat ik in jaren heb gelezen hier.... Enne die kids worden nog wel een paar jaar wakker hoor dus daar zou ik niet op wachten. Gewoon genieten van elkaar.

gr.Ing

Ik merk het ook sinds wij 2 kindjes hebben dat we ook even in een dipje zitten qua sex. Vooral omdat de kleinste nog een avondfles moet en je dus weinig meer tegelijk naar bed goed. Ik weet dat het wel weer goed komt.

Ik vind het juist goed dat je zo'n onderwerp erin gooit, hoort er ook bij !

pfffffffff moet je eerlijk zeggen dat het hier ook drama is.
Momenteel weinig aandacht voor elkaar. Aankomend weekend lekker weekendje weg en dus even geen verbouwingen en werken en schoonmaken, maar ontspannen en tijd voor elkaar en Rik.

Hoop dat het weer een beetj opleefd.
Wat jou betreft je moet wel echt samenwerken denk ik. Wij weten dat het momenteel op dat vlak niet goed gaat, maar gelukkig kunnen we er wel rustig over praten en relativeren.

Succes...

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan