HET afvaltopic :)

Ja ja, het is ervan gekomen. Echt een eigen afvaltopic op ons forum ;)
Is er misschien iemand die goed is in lijstjes / overzichtje maken met wie en wat ?
Of vinden jullie dat weer teveel van het goede en willen jullie het niet op die manier gaan doen ?
Ik denk dat het voor mij wel zou werken, dan heb ik waarschijnlijk toch wat meer motivatie om de chocola te laten staan.....
En hebben jullie al een idee of je een dieet gaat volgen of juist niet ?
En wanneer zullen we starten ??

Ik hoor het wel.
Fijne dag verder
Liefs, Sophie

Hey! Ik had eigenlijk het plan om volgende week al wat te gaan wennen aan Sonja Bakker.... maar de kerstvakantie en de kerst komen er ook aan, dus het zal wel even zwaar worden. In ieder geval na 1 januari moet er hier echt iets gaan gebeuren, haha... (baal van die flubberbuik).
Wanneer wilde jij gaan starten, Sophie? En de anderen????
Ik heb geen enkel probleem met een lijstje/overzicht, al ben ik bang :-( dat ik niet zo snel ben met afvallen.......
Groetjes!

Hallo,

ik ben vorige week begonnen! Met dr Frank wel te verstaan. Er was in 5 dagen tijd 3 kilo af! Van het weekend gezondigd met pepernoten, lekker snoepen etc. Gisteren de boel weer opgepakt. Ik moet zeggen dat dit dieet me heel goed bevalt. Op één of andere manier heb ik geen zin om te snoepen als ik geen koolhydraten binnenkrijg. Ik ga nu door tot aan de kerst en tijdens de kerst mag ik van mezelf gewoon zondigen.
Lijstjes maken wil ik wel doen, al vraag ik me af of dat wil lukken in dit forum.
En Hannah waar een wil is, is een weg. Bovendien alle beetje helpen. Ik ben nu op de goede weg, maar er moet nog zo'n ruime 20 kilo af.........

Groetjes Danielle
Groetjes Danielle

Hoi hoi,

Die dr frank ken ik niet. Ik doe wight watchers, en ben 7 kilo kwijt, in 7 weken. Nu blijf ik beetje hangen, maar ja heb ook wel moeite met al die lekkere speculaas haha.
Mijn streven is nu op dit gewicht te blijven en dan in januari weer helemaal op te pakken, Is niet eerlijk tegenover mezelf om nu hard door te gaan. Ik red dat niet nu met de eetmaand voor de deur.
Ik blijf realistisch hihi.
Een schema heb ik ook geen problemen mee, alhoewel ik me afvraag hoe lang ik meedoe, aangezien we al snel voor een 2e gaan ;-)

Liefs Irene

Hallo dames,

als je echt veel moet afvallen dan is er slechts 1 dieet dat ik kan aanbevelen....Ik ben heel erg zwak en wilde niet van alles en nog wat proberen en gaan jojo-en dus ik ben een dieet gaan doen doe bij een vriendin na de zwangerschap ook heel goed werkte. Het is het Cambridge dieet. Het is wel vrij drastisch en je mag het alleen doen als je gewoon gezond bent en echt veel moet afvallen.

Dit is alleen via een gewichtencoach (of hoe je die ook wilt noemen) te volgen. Je betaald 20 euro voor de intake, daarna betaal je alleen je maaltijdvervangers en die zijn ca. 45 euro voor een volle week volledige voeding. Je hebt dus helaas wel maaltijdvervangers, maar daarvan kan je zelf uit een breed assortiment van shakes, mouses, soepen en repen kiezen.

Na ca. 3 weken heb je een zogenaamde "tussenweek" waarin je naast je 3 maaltijdvervangers een koolhydraat-arme maaltijd eet. Mijn consulente zei altijd dat je natuurlijk wel moet zorgen dat je die dingen nuitzoekt die je erg lekker vind want dan is het gelijk een traktatie. En geloof me, je kan dan zo'n groot bord eten vullen dat je je vergist en het niet eens op kunt! Daarna ga je weer door met alleen de 3 maaltijdvervangers.

de snelheid waarmee je af zult vallen hangt af van de mate van overgewicht, maar gemiddeld val je de eerst maand zo'n 6,5 tot 12 kilo af. Het aantal controles dat je hebt ligt aan wat z=je zelf met je consulente afspreekt. Tijdens die controles wordt je gewicht gecontroleerd, maar ook je BMI en je middelomtrek en vet- en vochtpercentage. Er wordt niet heel strak naar de BMI gekeken maar naar je lichaamsbouw en je leeftijd en wat je lichaam zelf aangeeft wat redelijk isen dat is te merken aan hoe snel je gewicht afneemt naarmate je dichter bij je streefgewicht komt.

Zodra je je streefgewicht bereikt hebt, ga je volgens een op jouw lichaam afgestemd schema de dieetvoeding afbouwen en een normaal eetpatroon weer opbouwen. Heo lang deze fase duurt ligt geheel aan hoe jouw lichaam op de normale voeding/koolhydraten reageerd.

Mijn ouders zagen bij mij het geweldige resultaat dat zij beiden het hebben gedaan. Mijn vader zit in een rolstoel en had echt heeeel veel overgewicht maar kan dus absoluut niet sporten wegens een spierziekte. Met name bij hem was het resultaat verbluffend; in slechts ca. 4 maanden was hij ca. 45 kilo !!! afgevallen. Hij heeft nu ook 's nachts geen beademingsautomaat nodig voor hulp bij goed ademen. Hij is er helemaal van af! En zijn gewicht blijft op pijl, mede doordat hij en mijn moeder het samen hebben gedaan en zich door die afbouw/opbouwfase een gezond eetpatroon hebben leren hebben.

Ik weet...het is een heel lang verhaal dat te mooi klinkt om waar te zijn en ook klinkt als een verkooppraatje. Maar het werkt dus echt!! Natuurlijk niet als je slechts een kilo of 5 moet afvallen, maar wel als je veel moet afvallen. Ik heb altijd honger, maar tijdens dit dieet had ike cht absoluut geen honger. Alleen toen ik ging zondigen en dus koolhydraten binnenkreeg...ik maakte het mezelf moeilijk want toen kreeg ik weer een honger gevoel. Maar dat heb je dus niet als je je aan het dieet houdt.
Ik woog voor ik zwanger werd 94 kilo! Na de bevalling woog ik 98 kilo. Ik ben uiteindelijk ca. 25 kilo afgevallen. Ik ben nu voor de 2e keer zwanger, heb al een behoorlijk buik maar pas gewoon nog lekker in een maatje 42 terwijl ik voorheen bijna maat 48 moest nemen.....Als ik dus ben bevallen volgend jaar in de zomer en mijn lichaam is hersteld, dan ga ik mooi weer dit dieet volgen.

Groetjes en succes allemaal!

Kim

Hoi!
Ik reageer morgen even op dit topic, heb nu alleen een vraagje aan Kim6477.
Ben jij Kim, mama van Zoë?
Ik heb je zo lang niet op het forum gezien, hoe is het met je?
Volgens mij ben je nu rond de 20 weken zwanger, heb je de 2-weken echo al gehad en weten jullie wat het wordt?
Hoe gaat het met Zoë?
Zo, voor nu genoeg vragen, ik open anders morgen wel even een nieuw topic.

Liefs Monica

ik ben nu lf zo'n 11 kilo afgevallen sinds de bevalling van floor ( vrijag 10 weken )
echt een speciaal dieet volgen doe ik niet
ik let op de hoeveelheid en heel belangrijk ik eet met regelmaat en op vaste tijden
dt werkt bij mij heel goed
ik heb dit "dieet"van de dietist gekregen 3 jaar geleden en ben toen 27 kilo afgevallen
helaas in en na de zwangerschap vn karlijn weer flnk aangkomen

groetjes maurila

Terug
Bovenaan