HET afvaltopic :)

He meiden,

Ik ben zelf van plan om me maar eens aan de adviezen van Sonja te gaan houden...
Ik heb het wel eens eerder gedaan en het werkte echt wel goed. Ik hou alleen niet altijd echt alles aan wat er in een weekmenu staat, maar in grote lijnen wel. Dan nog veel water drinken en wat extra op de fiets...
Mijn idee is om op maandag 4 jan te starten, maandag lijkt me wel een goeie dag, alhoewel er natuurlijk nooit een echt goeie dag voor is :)
@ Maurilla, het is volgens mij inderdaad belangrijk dat je wel gewoon eet. Ik heb het ooit in mijn studententijd, dus heeel lang geleden wel eens geprobeerd door echt heel weinig te eten, maar dat werkt dus echt niet. Je voelt je er echt niet fijn bij en je lichaam gaat erg zuinig om met de stoffen die je dan wel binnenkrijgt. Zoiets van : he he eindelijk weer vet, opslaan maar :)
@ Danielle: wat goed dat je al bent begonnen ! Ik geniet nog even van alle chocolade letters die nog in de koelkast liggen..
@ Hannah: het komt echt wel goed hoor, we slepen elkaar er wel doorheen !
@ Irene, das al een mooi resultaat 7 kg in 7 wkn. Super zeg !! Zijn jullie er al uit wanneer jullie voor een tweede gaan ?? Spannend !!!
@ Kim, Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik denk zeker wel dat het goed kan werken als je echt veel moet afvallen, Gelukkig hoef ik niet zoveel kwijt,
Liefs, Sophie

Ik keek vanmiddag op de site van Dr Frank, klinkt echt veelbelovend, maar moet wel wennen aan 't idee...ontbijten met een gebakken ei met spek, dat trekt mijn maag 's morgens nog niet eens...Maar wil het wel een tijdje gaan proberen, wie niet waagt wie niet wint...
Iemand hier al ervaring met het Dr. Frank diet?
Gr.Roos.

Hoi Roos,

ik ben nu sinds vorige week maandag bezig met dit dieet (uitgezonderd weekend) en er is nu ruim 3 kilo af.
Mij bevalt het goed, dieten zonder hongergevoel of zin in zoet, het niet eten van koolhydraten ligt mij in ieder geval erg goed.
Ik vind de eieren wel lekker :), maar er zijn ook wel alternatieven, je kunt bijvoorbeeld ook kwark nemen met wat suikervrije ranja of zoetstof. Van de week mocht ik ook wat kaas en 3 plakken corned beef.
Je bent in ieder geval vrij om onderling te wisselen, als je maar het ontbijt voor het ontbijt gebruikt etc
Ik ga nu nog even tot de kerst stug door en dan lekker genieten van het eten met kerst. Daarna weer oppakken want er moet een hoop vanaf (de eerste 10% is er al af :))

Groetjes Danielle

Nou meiden we zijn er hier wel zo een beetje samen uit wanneer we voor een 2e kindje willen gaan proberen.
Maar jah... hihi, voor die tijd moeten er echt kilo's af, zo 10 kilo.
en tja laat ik heel eerlijk wezen;
snoepen doe ik wel echt heel veel, heb echt beetje moeite om dat weer helemaal te laten en moet gewoon voor mezelf ook weer heel goed gaan opletten dat ik vaste tijden eet en tussendoor iets neem voor de trek zoals een appel, raukost etc.
Maar ga zeker weer met de ww beginnen, moet alleen nog mezelf er echt van overtuigen wanneer... hihi, denk voor mezelf wel een beetje na dit weekend want dan vieren we sinterklaas met allerlei lekkers en dan maandag een frisse start maken hiermee!
Dus volgende week misschien al op naar de ww.

Liefs Marina

@ Sophie: Ik ga ook maandag 4 januari beginnen. Sonja Bakker. Ik weeg nu plm. 75 kilo (voor de geboorte van Leah overigens 78 kg) en wil in ieder geval de 7 weg hebben...... streefgewicht 68 kilo, zoiets.

Wat is iedereen enthousiast! Goed zeg! Ook ik heb 4,5 jaar geleden het cambridge diet gevolgd. Toen was het allemaal nog erg klunsig van opzet hoor moet ik eerlijk zeggen... Een consulente van niks, die gewoon zakjes wilde verkopen. Ben er toen wel 10 kg snel mee kwijtgeraakt. Nadeel was dat ik niet meer kon poepen... Dat was 1 van de redenen om te stoppen en natuurlijk mijn trouwdag die naderde en huwelijksreis, want ik wilde wel normaal eten en drinken die dag en de vakantie zonder ziek te worden! Maar goed, we zijn nu bijna 4,5 jaar verder, en 3 kinderen, en helaas voor de eerste keer ook 5 rest kilo's die niet weg willen. ( en de overige 25 die er al zaten zo ongeveer, hahahah!) Dus ik ga weer aan het cambridge dieet beginnen. Ik wil eerst snel resultaat waardoor ik beter gemotiveerd ben om levensstijlen te veranderen (trieste volgorde he, ik weet het.) Ben van plan 2 maaltijd vervangers te nemen en 's avonds op normale wijze mee te eten. Vind mezelf anders een gruwelijk slecht voorbeeld voor Thomas en Nina en Job als ik niet warm mee eet, toch?
Succes allemaal!

Liefs, Marieke

Hoi Marieke,
Ik heb 3 jaar geleden ook 't Cambridge Diet gevolgd, was na 6 weken 10 kilo kwijt, maar had net als jij obstipatie.Het ging gewoon niet meer verder...moest echt stoppen omdat het echt slecht voor mijn gezondheid werd.Hoeveel water ik ook dronk, fiber89 of zoiets aangesmeerd kreeg en probeerde, het had allemaal geen effect.Mijn buik stond er echt bol van, moest ik 't weekend naar huisartsenpost voor een klisma, en de dag erna naar huisarts, kreeg daar een recept voor een week lang klisma's, mij darmen zaten helemaal vol...
Dus geen Cambridge Diet meer voor mij!!!
Als het voor een ander wel werkt prima hoor, maar ik vind dat het voor mijn algemene gezondheid niet verantwoord is.
Jij schrijft dat je juist weer gaat beginnen, maar ben je dan niet bang dat je weer obstipatie krijgt?
Wens je wel veel succes, groetjes Roos.

Hoi meiden,

Van het weekend lekker gesnoept en vandaag ga ik mn beste beentje voor zetten.
Moet toch een keertje beginnen heej en als ik het steeds voor me uit schuif dan komt het er niet van mezelf kennende.
Vanmorgen 2 beschuitjes op met magere melk en dan straks wat fruit tussendoor.'
Eerst nu nog even zwemmen met Daniel.

Lieve meiden, allemaal veel succes,
Liefs Marina

ps Mijn gewicht vanmorgen zonder kleren aan op de weegschaal was precies 70 kilo.
Dus hopelijk kan ik volgende week maandag zeggen dat ik wat kwijt ben!

Terug
Bovenaan