Het consultatiebureau

Hoihoi,

Ik open even een nieuwe topic voor onze bezoekjes aan het consultatiebureau.
Kunnen we alle nieuwe gewichten, lengtes en ervaringen/ergernissen hier noteren.

Evy moet morgenmiddag weer voor haar 3 maandencontrole. Ze moet bij de arts komen en krijgt weer een prikje. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Ze was bij de geboorte 54cm en na een maand op het cb nog steeds 54cm.
We zitten ondertussen op kledingmaat 62; dus gegroeid is ze zeker wel, hihihi.

Groetjes van Iris mv Evy (16-05-08)

Leuk morgen weer naar het cb. Ik vind het altijd wel leuk maar het scheelt misschien dat ik enorm tevreden ben over mijn cb. Ze zijn niet zo van gemiddeldes en kijken erg naar het kind zelf. Tessa heeft nl nooit op het gemiddelde gezeten met haar gewicht altijd eronder en met haar lengte er weer boven maar zo zeggen ze ze volgt haar eigen lijn en groeit goed en dit hoort gewoon bij haar.

Lotte was bij 3 weken 3950 en 52,5, bij 6 weken ben ik nog eens gaan wegen omdat we net 2 weken een moeilijke periode doorgingen omdat dus bleek dat Lotte reflux heeft en heel onrustig was en toen was ze alweer 4960 en 54,6 cm dus behoorlijk gegroeid. Nu moet ik de 11de weer en krijgt ze haar 1e prik. Zielig.
Lotte zit inmiddels ook al in 62.   Maat 56 begon toch echt te klein te worden sommige dingen ging nog wel maar veel eigenlijk niet meer dus maar opgeruimd.
Dat is nu wel makkelijk met een 2de meisje want ik had best veel nog die Lotte nu dus draagt.

Maar leuk joh morgen naar het cb ik ben benieuwd.

groetjes Carla

Hoi,

wij hebben ook best een fijn cb, al is de ene persoon deskundiger en aardiger als de andere merk ik.
Joris was met 7 weken 61 cm en 6020 gram.
vorige week maandag gewogen met 9,5 week en hij woog 6880 gram.
de laatste week heeft hij weinig geplast en ik geef borstvoeding, dus wegen is mijn enige middel om te zien of hij echt voldoende binnenkrijgt, dus morgen weer even wegen ben benieuwd.
Joris heeft maat 68 aan, maar dat paste al naar 4 weken.
14 augustus hebben we weer een afspraak voor meten en wegen en spuitjes, hij is dan 12 weken.

gr floor

Hoi hoi,

Wij hebben morgen onze 2e afspraak bij het cb. Sofie krijgt dan haar eerste prikjes. Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt en hoe lang ze is. De eerste keer, toen was ze een maand, woog ze 4180 gr. en was ze 54 cm.

Groetjes Marije

Bij de geboorte woog Elise 3950 gr en was ze 52 cm.
De enelaatste keer dat we geweest zijn was ze 10 weken. Ze woog toen 6 kilo.
Nu moeten we vrijdag a.s weer heen (ze is dan 12-en-halve wk) dus ben benieuwd hoe het nu is. Ze zit vrij hoog in de curve, groeit als kool. Haha. Ze draagd van bovenkleding mt 62, broekjes e.d past ze nog wel mt 56.
Ook krijgt ze vrijdag voor de tweede keer haar prikjes. .

De dames op het consult.buro vind ik wel prettig. Geven me wel richtlijnen wat betreft voeding, verzorging e.d. en nemen de tijd voor je. (al heb ik nooit veel vragen eigenlijk). Elise heeft nu bijv last van eczeem en daar zijn ze wel erg allert op hoe het nu gaat enzo.

nick was bij zijn geboorte 49 cm en woog 3370 gram :d best weinig als er door het ziekenhuis een ruime 10 ponder wordt verwacht :d
afgelopen vrijdag zijn we ff wezen meten en wegen hij is nu 12 weken en 61 cm en 5800 gram
hij is in 3 weken tijd 5,5 cm gegroeit, de vorige keer op het bureau vonden ze hem te klein en te dik :s ik kan er moeilijk een fles bij hem er afhalen of op dieet zetten

Hoihoi,

Daar zijn we weer, net terug van het consultatiebureau.
Evy weegt nu 5620gr en is 59,5cm. Ik was vorige week ook even gaan wegen, omdat ze zo onregelmatig dronk. Ze was nu maar 30gr bijgekomen. De arts (was een vervanger) vond dit niet erg, hij keek naar de gehele maand. Dit houdt in dat ze dan een halve kilo is bijgekomen.
Dat ze onregelmatig drinkt vond hij ook nog niet zorgwekkend nu; niet elke baby drinkt evenveel. En die schema's op het pak voeding zijn echt maar richtlijnen. Evy ziet er gezond uit, groeit en ontwikkeld zich goed. Hij adviseerde me om het wel een beetje in de gaten te houden; dat ze dus echt niet nog minder gaat drinken. En dat we over 2 weken weer even komen wegen.
Ze heeft de 2e reeks spuitjes gehad. Bij de eerste gaf ze bijna geen kik, maar toen hij de 2e zette....... nounou, wist niet dat mijn dochter zo kon huilen/schreeuwen.
Gauw naar huis gereden en haar de fles gegeven (die ze zelfs helemaal uitdronk), en nu ligt ze lekker in har bedje te slapen.

Ik ben echt tevreden over ons bureau. Ze kijken naar de baby en niet meteen naar hoe het zou moeten. En ook hebben ze altijd belangstelling voor mama en papa.

Nu moeten we dus 01-09 weer; de laatste dag van mijn verlof/vakantie.
En tussendoor nog even wegen dan.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Terug
Bovenaan