Het consultatiebureau

Hoihoi,
Gisteren weer na het cb geweest, patrick is nu 13weken. Hij weegt 6510!!! gram en is 62cm!! Heerlijke grote boy al en al zo wijs echt super!! Ze waren erg tevreden op het buro. Voor de 2de keer zn prikjes gehad, was even flink huilen, phoephoe dat horen we niet vaak, verder gistermiddag zetpil gegeven gewoon uit voorzorg. Om 17uur wastie wat huilerig, terwijl die dat nooit is, maar of dat nou van de prikjes is weet ik niet, verder istie de hele dag gewoon net als anders geweest!!
Patrick draag nu maat 68 van kleding. 62 werd echt te krap terwijl 68 eigenlijk nog net iets te groot is.
Nu maandag lekker op vakantie!!

Groetjes

Hmmm, wilde dat ik ook zo tevreden was over ons bureau. Onze dochter wilde de eerste 2 maanden heel kort bij mama zijn, maar 'dan moest ik haar maar inbakeren anders raakte ze daaraan gewend'. Een vriendin die een vraag had over flesvoeding moest zelf maar naar Friso bellen. En bij luieruitslag weten ze zelf nooit of het uitslag of schimmel is. Toen ze kwamen helpen met verschillende houdingen thuis, kreeg ik een printje van internet. Heb er echt geen vertrouwen in. Onze kleine was 2825 gram, aan de kleine kant dus, maar past na 16 weken soms al in maatje 62-68. Ben benieuwd volgende week (derde keer spuitjes!).

Joah is vorige week voor de "keuring" geweest.

Hij woog bij de geboorte al 5210 gram en was zo'n 53 cm.
Hij was bij 3 maanden 7950 gram en 63 cm. Een lekkere gevulde knul. Ik vind em absoluut niet dik.
maar dat kan bij baby's eigenlijk niet zeiden ze. Dat vind ik onzin, want een baby (tot 1 jaar) kan natuurlijk wel dik zijn, maar goed wie ben ik denk ik dan maar.

Hier ben ik wel tevreden over bureau, maar sommige dingen gaan het ene oor in en het andere per direct weer uit.
Arwen (juli 2006) is nl TE dik voor haar leeftijd/lengte. Was ook een lekker gevulde baby, 4060 gr bij de geboorrte en heeft die lijn door gezet.
Maar.... ze zit in een rolstoel, krijgt stukken minder beweging dan andere peuters van 2 jaar. Maar dan gaan ze zeggen, pas op dat ze niet dikker wordt, bla bla bla, let op met snoep, suiker in drinken enz enz. maar dan denk ik, ik WEET zelf ook wel dat ze stevig is, dat ze weinig beweging krijgt. En het laatste wat we willen is een DIKKERD in een rolstoel. dat hoeft me niet verteld te worden.

Maar goed, Joah die dus vele setviger is als zijn zus is nu niet TE dik, maar geloof mij over een jaar dus wel.......

Nou ja we gaan vooral voor wegen, meten (voor mezelf) en de inentingen.

Groetjes Bianca

Hoi,

Ben net naar het CB geweest met Tijn voor zijn 2e prikjes. Viel weer reuze mee hoor! Wel eventjes gehuild, maar was ook zo weer over!
De vorige keer (bij 7 weken) woog hij 5070 gram, nu 6500!!!!!!!!!!!!!!!!! (hij is nu 13 weken)  Ik schrok daar behoorlijk van, haha, maar volgens de arts is hij niet te dik ofzo! Hij is nu 58cm, niet enorm lang dus. Maar goed, mijn man en ik zijn ook niet erg lang............

Hoihoi,

We zijn vanmiddag weer op 'keuring' geweest. Alles in orde met de kleine meid. Ze woog een maand geleden 5620gr en vandaag 6065gr; 445gr. bijgekomen op 4 weken dus. Ze drinkt nu 5 flesjes van 150; ze gaan nog niet altijd uit. Ze laat soms tot maximaal 30cc staan.
Maar goed ze groeit netjes volgens de lijn en de arts heeft me nogmaals op het hart gedrukt dat Evy goed bijkomt en dus gewoon drinkt wat ze nodig heeft.
ze heeft ook weer haar prikjes gehad. Ze moest even flink huilen, maar eer we bij de auto waren was het alweer over. Ze ligt nu dan ook lekker te slapen. Wel is ze een beetje neusverkouden sinds het weekend.
Ik heb een folder meegekregen voor de bijvoeding. ze adviseren om dit moment vanaf 6 maanden, maar als je geen borstvoeding geeft en er geen allergieën in de familie voorkomen mag je ook vanaf 4 maanden beginnen. We mogen dus zelf beslissen. Ik weet het nog niet. Ook zou ze 4 flessen mogen hebben van de arts; mits ze er aan toe is. Dat vind ik ook moeilijk. Soms denk ik, dat ik overstap naar 4 en dat ze dan meer gaat drinken, maar het kan natuurlijk ook dat we overstappen en dat ze maar zo weinig blijft drinken. En dan misschien 's nachts gaat komen. Moeilijk, moeilijk.
We zien wel.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan