het duurt maar een paar maanden.....grrrrrrrr

A

Anoniem

Guest
Navara heeft onwijs veel last van krampjes, moeite met poepen. We hebben al van alles geprobeerd. Verschillende flessen en spenen. Zelfs de difrax s fles werkt niet. Dekentje, slaapzakje, we zijn pas begonnen met de puckababy. Als dit ook niet werkt, mogen we bij de wijkverpleegkundige afspreken om te leren inbakeren.
We gebruiken op advies van het cb nu speciale voeding voor kindjes met krampjes, Omneo van Nutricia. Daar kreeg ze na 2 dagen dus diaree van. Nu zijn we aan het mixen met omneo, en 1 schepje Nutilon, om de diaree tegen te gaan.
Vanaf de geboorte werken wij al met de drie R'en, als we bezoek hebben, gaat ze niet van hand tot hand. Als Navara beneden is, gaat de tv uit, of in ieder geval het geluid uit.

Toch zitten wij (ik dus, want mannetje is op werk, en 's-avonds moe) van 11 uur 's-ochtends tot 10 uur 's-avonds met een huilend kind op schoot. Gelukkig slaapt ze 's-nachts heel goed, 10 uur achter elkaar.

En dan durven mensen met een grote lach op hun gezicht te zeggen: ach... het duurt maar een paar maanden.

Nou, een paar maanden duurt wel heeeeel erg lang als je kindje pijn heeft, en je kan er niets aan doen. Ik zal dit dus ook nooit tegen een ander moeder zeggen, want grrrrrr als je zoiets hoort....

Het is wel een beetje een zeurpieten (hahaha, 5 december humor) verhaal geworden maar ik moest dit eventjes van me af typen hoor....

gr. Petra

Jeetje, wa vervelend! Zowel voor jullie kindje als voor jullie, want het is vreselijk om je kindje zo te zien. Coen heeft ook veel last van krampjes.  Echt ontroostbaar huilen af en toe. Gelukkig heeft hij het niet de hele dag, meestal 1 of 2 keer per dag, met name tijdens de fles. Wij hebben ook van alles geprobeerd, maar niets helpt echt. Ik ben wel met babymassage begonnen, mogelijk dat dat wat invloed gaat hebben. Ook hoorde ik van een vriendin dat zij bij haar zoon Sab Simplex gebruikte. Dit is  niet in Nederland te krijgen, maar wel via internet te bestellen. Blijkt echt een wondermiddeltje te zijn. Ik twijfel nog of ik het ga bestellen omdat ik hoorde dat met  3 maanden de krampjes meestal over zijn. Dat betekent nog 1 maand volhouden...

Sterkte! En laat je het me weten als je een wondermiddeltje hebt gevonden, wie weet is het ook wat voor Coen.

Groetjes, Irene  

Ik heb toevallig van de week ook Sab Simplex besteld. We waren al een week of 4 met de Cinababy van VSM aan de gang, maar dat werkt bij Navara minimaal tot helemaal niet. Ik heb de Sab Simplex nog niet binnen, maar zal zodra ik het binnen heb  eventjes laten weten of het werkt!!
(het is maar goed dat ik nog tot 1 januari een fulltime salaris heb, met al die middeltjes en speciale slaapzakken, dure voeding  enz.  die ik aanschaf )

groetjes Petra

Hoi Petra,

Wat vervelend voor jullie, zowel voor jou als de kleine. Leonie heeft hier gelukkig geen tot weinig last van.Wel fijn dat jullie allemaal iig 's nachts slapen (ook niet zo raar dat de kleine slaapt, als je de hele dag hebt gehuild....,arm kind en arme mama)

Heel veel sterkte en ik hoop voor jullie dat de nieuwe voeding snel binnen is en dat het werkt.

Groetjes Belle

Beste mama van Navara,

Wat een herkenbaar verhaal. Drie jaar geleden ben ik bevallen van onze dochter. Ik ben toen begonnen met het geven van borstvoeding, maar omdat ze zo onrustig dronk ben ik na een week of 10 daarmee gestopt. Ook zij had erg veel last van krampjes en ze had erg veel moeite met haar ontlasting. Ik hoopte dat het beter zou gaan als ik overging op flesvoeding. Nou, niet dus...Het werd alleen maar erger. Ik had echt van alles geprobeerd en achteraf bleek ze last te hebben van koemelkallergie. Ik vond het voor haar zo frustrerend dat ze zoveel moeite had met haar ontlasting. Ook hiervoor heb ik vanalles geprobeerd. Wat bij haar wel hielp was haar anusje masseren. Ik legde haar dan op een wegwerpmatje (zat in het kraampakket) en dan masseerde ik haar anusje en dat wekte de ontlasting op. Dit luchtte zo op voor haar dat ze er weer ff tegen kon. Uiteindelijk ben ik overgestapt op Nutramigen. Dit is speciaal voor kinderen met koemelkallergie en alleen bij de apotheek verkrijgbaar. Zou het niet kunnen zijn dat jou dochter ook last heeft van koemelkallergie??? 8 oktober ben ik bevallen van onze dochter Roos. Zij heeft gelukkig niet zoveel last van krampjes, maar ik weet precies hoe jij je voelt .

Groeten,
Jacoline

Hallo,
Oh wat ben ik blij dat ik niet de enige ben!!!!! Natuurlijk vind ik 't ook wel jammer voor jullie hoor...  Hier dus 't zelfde verhaal... Ons zoontje is nu 6 weken en heeft serieus last van krampjes + bijna geen ontlasting!!! Het enige wat helpt is hem een halve supot opsteken. Die wil hij er dan weer uitduwen en zo komt de ontlasting mee. De doker zei dat het "normaal" kan zijn dat een baby'tje soms 8 dagen niet poept. Wel, dan moet hij zelf maar eens 8 dagen wachten en zeggen of dit nog normaal is!  We lopen dus ook uren met ons mannetje op de arm de kamer rond om hem tot rust te proberen krijgen... pffff... vermoeiend hoor. En ik krijg dan ook de raad om zelf overdag eens te proberen slapen??? Wanneer????

Succes allemaal!
Febe

Nog een vraagje aan JacTim:
Had jullie eerste kindje ook huiduitslag? Ik heb namelijk ook al zitten denken aan koemelkallergie maar ik dacht dat dit steeds gepaard ging met huiduitslag. Iemand raadde mij ook aan om zelf niets meer te drinken van melk of yoghurt of kaas te eten omdat ik borstvoeding geef. Heeft iemand dit al gehoord?
Succes nog allemaal!
Febe

Hoi Febe,

Onze dochter Emma had bijna geen uitslag. Ze had één ruw plekje op haar buikje, verder niets. Eigenlijk had ze verder niet echt de kenmerken die bij koemelkallergie horen, alleen dan de krampjes en moeite met de ontlasting. Het duurde echt wel even voordat we erachter kwamen wat er nu aan de hand was. Omdat ik het idee heb dat onze dochter Roos ook reageert op melkproducten, probeer ik dat nu ook zoveel mogelijk te vermijden. Ik drink momenteel helemaal geen melk en ook vla en yoghurt laat ik staan. Ik eet wel kaas en boter etc. en tot nu toe gaat het goed. Het is toch allemaal uitproberen hè. Ik begrijp jullie frustraties erg goed. Ik heb bij Emma ook zo vaak 's avonds met de huisartsenpost aan de telefoon gezeten, omdat ik gewoon radeloos was. Laat maar huilen en het gaat vanzelf wel weer over, krijg je dan als advies. Nou, ik weet dat dat behoorlijk frustrerend is. Gelukkig ging het beter toen ze overging op nutramigen. Met een paar dagen was het een totaal ander kind. Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie kindjes en dat de krampjes snel minder worden.

groetjes,
Jacoline

Terug
Bovenaan