Wat een lieve reacties..
Vanmiddag naar de VK voor de echo. Wat waren we down. De hele nacht niet geslapen en m'n ogen deden zo'n zeer van het huilen die avond. Na 3/4 waren we eindelijk aan de beurt. Ze begon met de uitwendige echo. Er was een vruchtzak te zien maar niets er in. Schrok er natuurlijk van. Na wat schuiven zag ze er ook iets zitten maar moest toch via de inwendige echo om het beter te kunnen zien.Via de inwendige echo zagen we een vruchtje,.. met een HARTSLAG!!!! Ja toen werd het me er even teveel. Dát hadden we absoluut niet verwacht. Het zag er allemaal goed uit. Máár ze zag ernaast nog iets zitten, maar ze wist niet zo goed wat het was. Ik vroeg of het misschien een cyste was want dat had ik bij de eerste ook. Maar toen zei de VK dat het IN mijn baarmoeder was. Het leek op nóg een zwangerschap, maar dat durfde ze niet met zekerheid te zeggen. Het was erg slecht te zien. Waarschijnlijk was/ben ik dus zwanger van een tweeling en is misschien het tweede vruchtje afgestoten?? VK zei ook dat het door de enorm opgebouwde spanning kan zijn gekomen en daardoor alles verkrampte wat een bloeding zou kunnen hebben veroorzaakt. Het was in ieder geval best veel. Ik had gelukkig verder die avond geen bloedverlies meer en vandaag ook niet. Na het eerste toiletbezoek na de echo zag ik wel nog heel oud bruin bloed, dus dat is positief. Maar bij de vorige 2 keren had ik ook eerst bloedverlies, dan een kleine week niks, en toen brak het door.
Nu dus enorm blij met het goede nieuws dat we eindelijk na al die tijd eens een hartje hebben zien kloppen. Of dat andere wat ze zag ook een vruchtzak is/was (was net zo groot alleen wat vager) daar komen we aanstaande donderdag achter. De VK heeft er namelijk (ik denk bewust) niet teveel aandacht aan geschonken.
Nu ben ik even enorm moe van alle emoties. Wat kan het je wereld op de kop zetten he?
Hopelijk is donderdag ook nog alles oke en kunnen we die nacht met een gerust gevoel op vakantie.
Bedankt voor jullie steun!
Liefs
Kretzer (7,5 wk)