het gaat wéér mis

Wat een lieve reacties..

Vanmiddag naar de VK voor de echo. Wat waren we down. De hele nacht niet geslapen en m'n ogen deden zo'n zeer van het huilen die avond. Na 3/4 waren we eindelijk aan de beurt. Ze begon met de uitwendige echo. Er was een vruchtzak te zien maar niets er in. Schrok er natuurlijk van.  Na wat schuiven zag ze er ook iets zitten maar moest toch via de inwendige echo om het beter te kunnen zien.Via de inwendige echo zagen we een vruchtje,.. met  een HARTSLAG!!!! Ja toen werd het me er even teveel. Dát hadden we absoluut niet verwacht. Het zag er allemaal goed uit. Máár ze zag ernaast nog iets zitten, maar ze wist niet zo goed wat het was. Ik vroeg of het misschien een cyste was want dat had ik bij de eerste ook. Maar toen zei de VK dat het IN mijn baarmoeder was. Het leek op nóg een zwangerschap, maar dat durfde ze niet met zekerheid te zeggen. Het was erg slecht te zien. Waarschijnlijk was/ben ik dus zwanger van een tweeling en is misschien het tweede vruchtje afgestoten?? VK zei ook dat het door de enorm opgebouwde spanning kan zijn gekomen en daardoor alles verkrampte wat een bloeding zou kunnen hebben veroorzaakt. Het was in ieder geval best veel. Ik had gelukkig verder die avond geen bloedverlies meer en vandaag ook niet. Na het eerste toiletbezoek na de echo zag ik wel nog heel oud bruin bloed, dus dat is positief. Maar bij de vorige 2 keren had ik ook eerst bloedverlies, dan een kleine week niks, en toen brak het door.

Nu dus enorm blij met het goede nieuws dat we eindelijk na al die tijd eens een hartje hebben zien kloppen. Of dat andere wat ze zag ook een vruchtzak is/was (was net zo groot alleen wat vager) daar komen we aanstaande donderdag achter. De VK heeft er namelijk (ik denk bewust) niet teveel aandacht aan geschonken.

Nu ben ik even enorm moe van alle emoties. Wat kan het je wereld op de kop zetten he?

Hopelijk is donderdag ook nog alles oke en kunnen we die nacht met een gerust gevoel op vakantie.

Bedankt voor jullie steun!

Liefs

Kretzer   (7,5 wk)

Kretzer, wat een ontzettende opluchting moet dat geweest zijn!! Heerlijk, kun je nu rustig je weekend in gaan en je alvast verheugen op de echo volgende week, en daarna lekker met vakantie!!
Ben ontzettend blij voor je!
Laura

Hi!

wat een goed nieuws eigenlijk... En wat een drama-24uur moet jij achter de rug hebben zeg; Bah! Ga maar lekker slapen, uitrusten en laat jezelf verwennen. Hopelijk weet je donderdag meer. Zou natuurlijk erg sneu zijn dat een tweede vruchtje eventueel is afgestoten, maar kan me goed voorstellen dat 1 kloppend hartje erg fijn was vandaag!
Ik weet je voorgeschiedenis niet, maar volgens mijhebben jullie dit kindje dubbel en dwars verdiend!

Sterkte en houd hoop he!

groetjes

We gaan in eerste instantie uit van 1 kindje.. Máár er was gewoon nog iets te zien in mijn baarmoeder wat op een tweede zwangerschap leek. Maar VK gaf er niet veel aandacht aan ivm de situatie denk ik.

Ik weet uit ervaringen van  kennisen  ,en wat ik zoal gelezen heb, is dat meerdere mensen in een vroeg stadium in verwachting zijn van een tweeling, maar dat het 2e vruchtje vaak bij de eerste echo, meestal met 11 wk, al is afgestorven en al niet meer zichtbaar is. Dus men weet dit dan niet eens. Net als een cyste.  Mensen die dus eerder een echo krijgen door omstandigheden zien deze dingen dus wel. Vaak wordt er dan in zo'n vroeg stadium geen of weinig aandacht besteeds aan een tweede vruchtzak om teleurstelling te voorkomen. Want ja, als je dan hoort dat er twee op komst zijn dat zet wel even je wereld op z'n kop.

Ik ga er dus vanuit dat het één kindje is en ik hoor of zie donderdag dan wel wat dat "andere" dan is (geweest).

Ik ben ook helemaal brak van afgelopen uren. Het uiterste van het uiterste, erg onwerkelijk.

Hopelijk dringt het donderdag een beetje meer door allemaal.

Liefs

Hoi Laura,

Bedankt voor je interesse.

Vandaag weer een echo gehad en alles zag er goed uit!!! Groei goed op schema en een kloppend hartje.

Dat wat ze nog zagen zitten was nog een vruchtzak, maar iets kleiner en niks er in. Het is dus in eerste instantie begonnen als een "tweeling" maar heeft zich na de vruchtzak niet meer verder ontwikkelt en het andere wel. Wij zijn dus in de 7e hemel! Eindelijk na al die tijd..

Liefs

Terug
Bovenaan